logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SMS traci na znaczeniu, zyskują komunikatory

  PR 28.09.2016, przeczytano 400 razy

Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sms-traci-na-znaczeniu%2C-zyskuja-komunikatory,30069,artykul.html

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2015 r. Polacy wysłali ok. 52 mld SMS-ów. Uzyskany wynik jest jednak mniejszy o 0,6% w porównaniu z wynikiem z roku poprzedniego. Wiadomości tekstowe tracą na rzecz coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, takich jak Messenger czy też WhatsApp. Ich dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez upowszechnienia się smartfonów, których sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wyniosła 7,5 mln egzemplarzy.

Przyszłość SMS-ów nie jest jednak zagrożona. Za pośrednictwem wiadomości tekstowych obecnie kontaktuje się niemal 100% badanych. Swój wybór motywują tym, że nie potrzebują podłączenia do sieci, co jest przydatne szczególnie, gdy przebywamy za granicą.

Co więcej, tego typu komunikację wykorzystuje się coraz częściej na polu klient – konsument. Notujemy wzrost popularności wysyłanych SMS-ów w komunikacji firm z klientami, a także instytucji państwowych, które w taki sposób powiadamiają nas np. o niebezpieczeństwie – mówi w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Aleksander Siczek, sales manager z firmy Infobip.

Źródło: infoWire.pl

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764