logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Smsapi: milionowy biznes na SMS-ach A2P

  PR 20.07.2023, przeczytano 1092 razy
ilustracja

Ponad 1,4 mld wysłanych wiadomości i 120 mln złotych przychodu w 2022 r. SMS-y A2P (ang. application-to-person) mogą być prawdziwą żyłą złota, a potwierdzają to wyniki gliwickiej firmy SMSAPI. Krótkie wiadomości tekstowe nadal są bardzo skutecznym narzędziem komunikacji biznesowej i w najbliższych latach z pewnością się to nie zmieni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/smsapi%3A-milionowy-biznes-na-sms-ach-a2p,400836,artykul.html

Wiadomości SMS-a przeżywają prawdziwy renesans. Dowiedli tego ostatnio chociażby uczestnicy Orange Warsaw Festival. Według danych Orange, w ciągu zaledwie dwóch dni wysłali oni ponad 40 tys. wiadomości tekstowych i sprawili, że ruch SMS-owy na Służewcu był trzy razy wyższy niż w dni powszednie. Optymistyczne są także prognozy na przyszłość, według których globalna branża komercyjnych wiadomości SMS ma do końca dekady rosnąć średnio o 4,5 proc rocznie. Z danych zebranych przez Data Bridge Market Research wynika, że już dziś jest ona warta 64,5 mld dolarów i ma szansę osiągnąć pułap 91,7 mld. Analizy przeprowadzone przez grupę badawczą Juniper Research wskazują natomiast, że zyski z wysyłki wiadomości SMS będą do roku 2025 odpowiadać za ponad połowę przychodów generowanych przez platformy komunikacyjne CPaaS (Communication Platform as a Service). Technologia nieustannie się rozwija, na naszych oczach powstają nowe narzędzia wymiany informacji, ale potrzeba komunikacji w biznesie jest niezmienna.

SMS-owy gigant z Gliwic

SMSAPI to jeden z pierwszych w Polsce dostawców platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS dla firm. Marka powstała w roku 2007, a dziesięć lat później stała się częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility, mającej 50 tys. klientów (z czego 9 tys. to klienci SMSAPI) i docierającej do niemal wszystkich państw na świecie. LINK Mobility dostarcza swoje usługi globalnym korporacjom, wspiera także lokalne biznesy, instytucje publiczne i urzędy. Oferta grupy umożliwia łatwy dostęp do wysyłki wiadomości SMS niewielkim firmom i dużym organizacjom z większymi wymaganiami dotyczącymi np. bezpieczeństwa. W pierwszym kwartale 2023 r. przychody LINK Mobility wyniosły prawie 135 mln dolarów.

Prawie co piąty klient LINK Mobility to firma współpracująca z SMSAPI. W ubiegłym roku gliwicka spółka wysłała w ich imieniu ponad 1,4 mld wiadomości, czyli 8 proc. wszystkich SMS-ów w grupie. Tylko w Polsce dotarły one do 21 mln odbiorców. Rok 2022 SMSAPI zakończyło z rekordowymi przychodami w wysokości ponad 120 mln złotych.

Technologie mobilne na dziś i jutro

SMSAPI przykłada dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa i stabilności działania swoich systemów. W firmie działa 20-osobowy zespół Network Operation Center, który przez całą dobę monitoruje, czy platforma do wysyłki SMS-ów funkcjonuje prawidłowo w każdym kraju. Dostęp do konta klienta chroniony jest przy pomocy dwuskładnikowego uwierzytelniania 2FA. Niedawno firma udostępniła również funkcję ograniczenia krajów wysyłki. Pozwala ona precyzyjnie kontrolować destynacje, do których trafiają SMS-y i optymalizować koszty masowych wysyłek wiadomości.

Ambitne są także plany rozwoju i międzynarodowej ekspansji SMSAPI. Już teraz dostępne są lokalne platformy w Szwecji, Bułgarii i Rumunii. Firma realizuje strategię LINK 2025, dzięki której chce w najbliższych latach znaleźć się w światowej czołówce dostawców usług CPaaS (Communication Platform as a Service). Usługa ta polega na automatyzacji procesów komunikacji w ramach jednej platformy, obsługującej m.in. wiadomości tekstowe, głosowe lub graficzne.

SMSAPI to firma doceniana i nagradzana

Działania SMSAPI zostały nagrodzone prestiżowymi wyróżnieniami. Firma zdobyła między innymi osiem tytułów Gazeli Biznesu i cztery Diamenty Forbesa. Może się również pochwalić certyfikatem ISO 27001, przyznanym spółce w roku 2021 i potwierdzonym rok później.

- Wiadomości SMS mają się całkiem dobrze. Potwierdzają to nie tylko wyniki finansowe, lecz również zaufanie, jakim od lat darzą nas partnerzy biznesowi. Wskaźnik lojalności klientów NPS dla marki SMSAPI stale utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie i systematycznie rośnie. W ostatnich latach oscylował na poziomie 75 - 82 punktów, a w tym roku osiągnął wartość aż 84 punktów. To więcej niż w przypadku takich globalnych potęg, jak np. Netflix, Amazon czy Google - komentuje Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający SMSAPI. - Dzięki konsekwencji i zdolności do reagowania na potrzeby użytkowników  współpracujemy dziś z ponad 9 tys. firm, wśród których są m.in. ING Bank Śląski, IKEA, DHL i Kubota. Za ich obsługę odpowiada zespół ekspertów liczący ponad 70 osób - dodaje.

Źródło: SMSAPI

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Psychologia koloru w marketingu - znane marki i ich strategie
Kolory to nie tylko estetyka, ale i potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na emocje i decyzje zakupowe. W drugiej części artykułu odkrywamy, jak marki takie jak Coca-Cola, Netflix czy Starbucks wykorzystują psychologię kolorów, by budować wizerunek i przyciągać klientów.
W dzisiejszym świecie marketingu, w którym konsumenci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nieustannie rośnie, standardowe rozwiązania przestają robić wrażenie. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług i produktów, ale także indywidualnego podejścia. Właśnie dlatego personalizacja stała się jednym z najważniejszych trendów w branży reklamowej. Jednym z...
Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
Zmiana postaw społecznych poprzez kampanie edukacyjne to duże wyzwanie, które wymaga dobrego pomysłu i przyciągnięcia uwagi lokalnej społeczności. Aby dotrzeć z przekazem do mieszkańców, trzeba im uświadomić, że problem poruszany w kampanii faktycznie ich dotyczy, a dobre nawyki poprawią jakość życia w najbliższym otoczeniu.
Historia opakowań na jajka - wielkanocne inspiracje z Antalis
Opakowania na jajka, choć często niedoceniane, to prawdziwy przykład ludzkiej kreatywności i innowacyjności. Od prostych słomianych koszyków po nowoczesne, ekologiczne wytłaczanki – ich historia pokazuje, jak design i technologia ewoluowały, by sprostać praktycznym potrzebom.
Cięcie laserowe w reklamie i poligrafii: precyzja, która robi różnicę
Współczesna poligrafia i reklama nieustannie dążą do innowacji, które umożliwiają tworzenie produktów o coraz wyższej jakości, większej estetyce i lepszym dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klienta. W tym kontekście jedną z technologii, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, jest cięcie laserowe. Ta nowoczesna metoda obróbki materiałów nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764