logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Snap Inc we współpracy z Httpool by Aleph wprowadza First Story

  PR 13.09.2023, przeczytano 206 razy
ilustracja

Snapchat Inc i Httpool by Aleph – wyłączny partner reklamowy platformy Snapchat w Polsce – wprowadzają ważną nowość dla reklamodawców. First Story wprowadzane jest sukcesywnie na kolejnych rynkach, Polska jest 12. krajem, w którym ten format będzie obecny. Reklama w tym formacie wyróżnia się modelem sprzedaży flat fee (sprzedawana jest na doby), oraz gwarantowaną świetną ekspozycją w zakładce Friend’s Stories. Kampanie na rynkach gdzie First Story zadebiutowało nieco wcześniej pokazują, że z wykorzystaniem tego formatu bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „standardowymi” kampaniami na Snapchacie. Jest to też świetne narzędzie do budowania wskaźników Attention.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/snap-inc-we-wspolpracy-z-httpool-by-aleph-wprowadza-first-story,401365,artykul.html

Snapchat to - w uproszczeniu - platforma społecznościowa skoncentrowana na aparacie fotograficznym, służąca do przesyłania filmów i zdjęć do kilkudziesięciu najbliższych osób. Snapchat jest ósmą najpopularniejszą platformą na świecie, z 750 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, działającą na 73 rynkach.  

Snapchat jest trzecim co do wielkości portalem społecznościowym w Polsce, zaraz po Instagramie i Facebooku, a liczba aktywnych użytkowników Snapchata co miesiąc w Polsce to aż 6,3 miliona (Źródło: Snap Inc., dane własne, 9.2023).

Debiutujące właśnie w Polsce First Story, to format, który wcześniej w  tym roku wprowadzony był m.in. w USA, UK, Niemczech i Francji (w sumie w 11 krajach). Główne wyróżniki First Story to model sprzedaży flat fee i świetna ekspozycja -  reklama w tym formacie sprzedawana jest na doby z gwarancją pozycji nr 1 - wyświetlana jest jako pierwsza reklama oglądana przez użytkownika danego dnia w zakładce Friend’s Stories.

- Bardzo się cieszę, że nowy format wchodzi do Polski, bo na rynkach, na których był dostępny nieco wcześniej, już pierwsze kampanie pokazały, że z wykorzystaniem First Story bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „zwykłymi kampaniami" na Snapchacie – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat Sales Lead Poland w Httpool.

Jej zdaniem z kampanii testowych na innych rynkach wynika też, że szczególnie dobrze ten nowy format sprawdza się w miksie z innymi rodzajami Snapowych reklam. First Story świetnie nadaje się na wsparcie debiutów rynkowych (produktów czy usług), premiery filmów itp., bo zapewnia maksymalne dotarcie i ekspozycję w takich właśnie szczególnie ważnych momentach - w pewnym sensie pozwala na 24 godziny „przejąć" Snapchata i uwagę jego użytkowników – jest zatem narzędziem doskonale wpasowującym się w bardzo ważny dziś obszar Attention.

- First Story doskonale nadaje się np. do przyciągnięcia uwagi, zbudowania wysokiego poziomu Attention na starcie kampanii, a następnie może zostać wsparte innymi formatami, takimi jak Snap Ads, Story Ads, Lenses. Taki miks działań pozwala budować pełny lejek sprzedażowy – dodaje Anna Stanisławska - Szczególnie że, jak pokazują badania (Snapchat Internal Data, Q3 2023), aż 91 proc. Snapchatterów ufa rekomendacjom przyjaciół (znajomych ze Snapchata) i rodziny jeśli chodzi o marki i usługi, co oznacza, że znajomi na tej platformie to najlepsi influencerzy, a 3 na 4 Snapchatterów zgadza się ze stwierdzeniem: „Snapchat jest najlepszym miejscem na wspólne zakupy z przyjaciółmi, nawet jeśli akurat nie jesteśmy ze sobą razem".

Orientacyjna cena w Polsce za First Stories to 60 tys. zł (za emisję 24 h), z zasięgiem na poziomie 1-2 mln polskich użytkowników Snapchata.

First Story będzie drugim formatem reklamowym sprzedawanym na Snapchacie w modelu flat fee. Od lipca ub.r. dostępny jest format „First Lens”, który z kolei daje marketerom możliwość posiadania (na 24h) first impression z kamery Snapa - soczewka reklamodawcy wyświetla się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek.

Źródło: Httpool by Aleph

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premierowy weekend w TVN Style
W nadchodzący weekend widzki TVN Style nie będą mogły narzekać na nudę! Stacja przygotowała dla nich trzy zupełnie nowe programy. Już w niedzielę 1 października z premierowymi odcinkami zadebiutują: „Ślub last minute”, „Stylowe taxi Agaty” oraz „Rogalska Show”.
Na platformie Pilot WP pojawił się nowy kanał „Patronite Podróże”.  To kanał FAST (Free Ad-Supported Television), czyli telewizji wspieranej reklamami, który oferuje oryginalne treści podróżnicze w zupełnie nowej formie.
Rosyjskie społeczeństwo bardzo podatne na manipulacje Kremla
Większość rosyjskiego społeczeństwa popiera lub milcząco akceptuje rządy Władimira Putina i wojnę prowadzoną w Ukrainie. Co więcej, po inwazji na ten kraj poparcie dla działań Kremla w sondażach opinii publicznej znacząco wzrosło – pokazała ubiegłoroczna analiza Ośrodka Studiów Wschodnich. Ten wzrost poparcia jest jednak efektem prowadzonej na ogromną skalę...
„Się Dzieje” - program, w którym Dejman integruje internet z telewizją
W drugim sezonie nowością jest muzyczny przegląd New Music Week oraz odcinki specjalne z gośćmi. W ostatnim prowadzący Damian Biedrzycki "Dejman" na antenie rozmawiał z Martą Rodzik, która w przeszłości była dziennikarką, a obecnie zajmuje się branżą PR.  
Serwis Adamed Expert także dla pielęgniarek i położnych
W ramach serwisu Adamed Expert od września dostępna jest podstrona dedykowana pielęgniarkom, pielęgniarzom i położnym. To obiektywne i rzetelne treści merytoryczne –pogłębiające możliwość edukacji, rozwoju zawodowego, ale także porady z zakresu prawa, czy wsparcia psychologicznego dla tej grupy zawodów medycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764