Social commerce jest naturalnym rozszerzeniem dla codziennego wykorzystania mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok i inne platformy social media powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu dziś strategii ecommerce. VMLY&R Commerce w najnowszym opracowaniu "Driving Rapid Business Growth With Shops" wskazuje, co stoi za szybkim wzrostem zakupów w mediach społecznościowych i pokazuje możliwości, jakie social commerce daje markom.
Social shops rozwija się dynamicznie. Stoją za nim dwa zjawiska. Pierwszym jest pandemia, która pokazała, że Internet stał się głównym kanałem, w którym konsumenci realizują zakupy (wzrost o 46%). Drugim jest wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych o 9%. Dziś wiodące platformy społecznościowe oferują szereg rozwiązań zakupowych, umożliwiających ich użytkownikom robienie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji.
- W postpandemicznym krajobrazie przestrzeń handlowa w Internecie rozszerza się jak drożdżowy wypiek. Media społecznościowe stały się przestrzenią, gdzie marki nie tylko zachęcają konsumentów do interakcji, ale także dzięki rozwojowi technologicznemu, mogą przeprowadzić pełen proces zakupowy - od pozyskania klienta, budowania świadomości, przez podtrzymanie zainteresowania, po finalizację zakupu i dalsze budowanie lojalności konsumenckiej – w jednym ekosystemie komunikacyjno-sprzedażowym. Nie ma już zagrożenia utraty uwagi konsumenta między fazą inspiracji a zakupem. - Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland
Przewiduje się, że social commerce wzrośnie do 3,37 biliona dolarów na całym świecie w ciągu najbliższych ośmiu lat.
- Producenci dóbr wszelakich sprzedają już nie tylko na marketplace’ach, w sieciach handlowych czy rozwijając własne brand.com’s o funkcje sprzedażowe. Energicznie wchodzą w model Direct To Consumer i rozwija się oferta Rapid Delivery / QSR. Przestrzeń handlowa komplikuje się, a każdy kanał gra swoją rolę. Wyzwania płynące z zarządzania marką i produktami w środowisku omnichannel rosną, a o tym jak „wmontować” social commerce w spektrum ecommerce, VMLY&R wie najlepiej. Zapraszamy do lektury naszego najnowszego opracowania „Driving Rapid Business Growth With Shops”, dzięki któremu zbudujesz swoją perspektywę na nowe możliwości płynące z rozwoju roli platform społecznościowych. - Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland
Źródło: VMLY&R Poland