logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Social media: samorządy postawią na promocję urlopów w Polsce

  PR 19.06.2020, przeczytano 640 razy

W social mediach pojawił się nowy trend, mający na celu promowanie wypoczynku w polskich kurortach. Z powodu pandemii COVID-19, społecznego lockdownu oraz strachu przed podróżami, wielu z nas wybierze urlop w Polsce. Na Instagramie już dziś coraz większą popularnością cieszą się hasztagi #urlopwkraju i #urlopwpolsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/social-media%3A-samorzady-postawia-na-promocje-urlopow-w-polsce,387466,artykul.html

Instagram ma ogromną moc inspiracyjną i sprzedażową. Użytkownicy tego medium poszukują w nim informacji o najnowszych trendach w modzie – 22 proc., kosmetykach – 11 proc. oraz wakacjach i najpopularniejszych kierunkach na krótki urlop – 9 proc1. Coraz częściej wykorzystywany jest do promocji produktów i usług, a ponad 60 proc. osób przyznaje, że influencerzy zainspirowali ich do zakupu bądź odwiedzenia danego miejsca.

Samorządy wykorzystają moc Instagrama

Zdaniem eksperta Kariny Hertel z agencji marketingu influencerskiego BrandLift, samorządy i województwa skłonią się do skorzystania z usług influencerów, aby „sprzedawać” swoje regiony.

–  Zarówno miasta, jak i samorządy zainwestują w promocję swoich regionów, jako idealnego miejsca na wakacyjny urlop. Lockdown to dobra okazja do tego, aby promować wyjazdy krajowe. Samorządy widzą, że reklama outdoorowa oraz telewizyjna czy radiowa nie są już aż tak skuteczne. Naszym zdaniem wkrótce na Instagramie pojawi się wielu infulencerów, którzy będą promować konkretne miasta na zlecenie samorządów i województw. Właścicieli pensjonatów nie stać na to, aby zainwestować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych w kampanie. To włodarze miast sięgną po nowoczesne formy reklamy, aby promować regiony – mówi dyrektor zarządzający BrandLift Karina Hertel.

Promowanie regionów przez samorządy w internecie pozwala na bieżąco obserwować, do jakiego grona osób dotarła reklama oraz jaki był jej odbiór.
 
– Dziś poszczególni influencerzy mają dużo większe zasięgi niż popularne gazety i portale. Uważam jednak, że miasta do kampanii promocyjnych postawią na mniejszych influencerów i rodziny z dziećmi, tak aby odbiorca miał wrażenie, że znajduje się bliżej nich. Zleceniodawcy mogą natomiast na bieżąco obserwować, jakie posty się sprawdzają, co lubią odbiorcy i w dowolny sposób modulować treści, co nie jest możliwe w przypadku ogłoszeń w gazetach czy telewizji – dodaje Karina Hertel.

Obecnie z tych dwóch hasztagów korzystają kilka tysięcy osób. Ekspert BrandLift szacuje, że hasztag może posłużyć do promocji wyjazdów krajowych na szeroką skalę i może mieć podobny zasięg do hasztagu #zostańwdomu, który na blisko kwartał zdominował polskie media.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

Dodatkowe informacje:

1. Potencjał sprzedażowy Instagrama. Badanie BrandLift

Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” zostało wykonane na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 r. na grupie 400 osób w wieku 18-49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama. Jego celem było poznanie użytkowników Instagrama, podejmowanych przez nich działań, zwyczajów i opinii nt. serwisu. Badanie obejmowało m.in. znajomość i używanie mediów społecznościowych, częstotliwość, preferencje oraz skojarzenia i intensywność reklam. Sprawdzono również zachowanie użytkowników na Instagramie, powody korzystania z tego portalu czy zachęcenie do kupna pod wpływem reklam. Badanie skupia się również wokół influencerów i korzystania z poleceń influcencerów na Instagramie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764