logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Social media ninja, czyli kto?

  PR 05.03.2019, przeczytano 645 razy
Autor - Sebastian Lipka - Performance Analyst w Catvertiser

Początek nowego roku jest zawsze poświęcony analizie tego, co było i przewidywaniu wyzwań na kolejne dwanaście miesięcy. Tak postępuje wiele branż, również social media. To bardzo dobry krok, bo rzetelne podsumowanie prowadzi do właściwych wniosków i będzie podstawą rozwoju w nadchodzącym czasie. Również analiza nadchodzących wyzwań będzie wartościowa, o ile będzie staranna i nie na wyrost.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/social-media-ninja%2C-czyli-kto,381493,artykul.html

Definicja problemu

Tytuł być może nie wskazuje wprost, na jaki temat jest artykuł. Jednak, jak to w jego przypadku bywa, ma on przede wszystkim przykuć uwagę czytelnika – Twoją uwagę. Nie przypadkowo napisałem w poprzednim akapicie o rzetelnych analizach wyzwań, bo właśnie takie wyzwanie chciałbym Ci wskazać i opisać. Uważam, że próbą dla branży jest edukacja jej członków i profesjonalizacja świadczonych usług. Zatem jeżeli jesteś prezesem niewielkiej agencji, lub dyrektorem działu social media w większej organizacji, jeżeli twoja firma działa w mediach społecznościowych lub zajmujesz się zawodowo marketingiem, myślę, że to, co chcę powiedzieć Cię zainteresuje.

Zamiast na siłę stawiać tezy o przewadze mobile nad desktopem lub video nad grafiką (nie twierdzę, że analiza trendów i sposobów ich wykorzystania nie jest ważna, bo jak za chwilę przeczytasz jest kluczowa), warto zastanowić się nad kondycją branży, jej profesjonalizmem oraz możliwością jej poprawy. Co zrobić, aby starsze pokolenia traktowały Facebooka, czy Instagrama jako poważne narzędzie marketingowe? Jaki wykonać krok, aby współpraca między specjalistami z np. działów social media nie zaczynała się od tłumaczenia jak prawidłowo zarządzać zasobami, co to jest Pixel Facebooka, albo czym różni się „people reached” od „views”?

Dynamiczna branża

Interfejsy narzędzi reklamowych stają się prostsze, przez co ich nauka wymaga coraz mniej czasu. Jednakże nie wystarczy nauczyć się logowania do Facebooka i publikacji postów, lub uruchamiania reklamy, aby móc nazwać się „specjalistą”, aby móc o sobie dumnie powiedzieć: „Jestem social media ninja”. Bycie marketingowcem lub specjalistą od marketingu to zdecydowanie coś więcej niż posiadanie czysto technicznych umiejętności publikacji wideo lub uruchomienia Facebook Live. To tygodnie, miesiące i lata spędzone na analizie danych z przeprowadzonych kampanii, to noce spędzone na dokształcaniu się, śledzeniu nowych trendów czy rozwiązań. Social media zmieniają się tak błyskawicznie, że nawet tygodniowy urlop powoduje, iż traci się wiele informacji na temat nowych możliwości, które później trzeba nadrobić.

To właśnie na marketingowcu w dużej mierze spoczywa odpowiedzialność za rozwój i życie firmy lub klienta dla którego pracuje. Dynamiczny rozwój branży sprawia, że nieustannie musi się dokształcać i nigdy nie może powiedzieć, że nauczył się już wszystkiego i osiąść na laurach.

Edukacja to podstawa

Co uważam za podstawowy trend nie tylko 2019, ale każdego rozpoczynającego się roku? Szkolenia z zakresu własnej specjalizacji! Zatem jeżeli chcesz naprawdę być socjal media ninja, musisz nieustannie się szkolić. Branża rozwija się nie tylko pod względem nowych możliwości, ale również pod względem osób, które chcą w niej pracować. Niestety powszechna opinia, której po części jesteśmy sami sobie winni, jest taka, że nie trzeba potrafić wiele, bo drzwi są otwarte dla każdego. Od jakiegoś czasu obserwujemy ten problem w Catvertiser przy rekrutacji kolejnych pracowników. Niewiele z dziesiątek przeprowadzonych rozmów było merytorycznych i pozwalało podjąć decyzję o zatrudnieniu danej osoby. Z tego powodu postanowiliśmy, że od tego roku włączymy się w profesjonalizację branży social media i zaproponujemy własne autorskie szkolenie, opracowane na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia oraz obserwacji potrzeb branży. Ciekawe szkolenia znajdziesz również w Social Media Now, Socjomania, u Artura Jabłońskiego czy Dagmary Pakulskiej.

Na koniec warto jeszcze raz powtórzyć, że jeżeli chcesz nazywać się specjalistą social media, nie możesz przestać się uczyć i śledzić branżowych nowości.

Źródło: Catvertiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764