logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Social media politycznie

  PR 06.03.2014, przeczytano 1040 razy
ilustracja

O social media, jako nowym narzędziu marketingu politycznego, mówi się już od jakiego czasu. O słuszności tezy przypisującej portalom społecznościowym ogromne znaczenie właśnie w komunikacji politycznej, świadczą w sposób dosadny chociażby ostatnie wydarzenia rozgrywające się na Ukrainie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/social-media-politycznie,21035,artykul.html

Szczególne aspekty

Nie od dziś wiadomo, że ogromne znaczenie dla komunikacji politycznej ma internet jako całość. Jest to różnorodne medium, pozwalające skracać dystans w sposób bezpardonowy, umożliwiające komunikację wysoce bezpośrednią. Oczywiście ogromna część sieci jest zarządzana i kreowana, jednak to właśnie serwisy społecznościowe pozwalają nawiązać komunikację teoretycznie pozbawioną wpływu redaktorów rodem z mediów instytucjonalnych. Właśnie dzięki nim aktorzy sceny politycznej mogą swobodnie i bez pośredników, a więc nieporównywalnie krótszym czasie, przekazać treść swoich decyzji, komentarze względem gorących wydarzeń politycznych i społecznych. Najważniejszą jednak cechą tego rodzaju komunikacji jest poczucie dialogu między konkretnymi podmiotami. Użytkownik Twittera czy Facebooka udostępniając czyjeś wpisy, komentując je czy lajkujac, przestaje bowiem być anonimowy. Zabiera głos w sprawie mającej, jak to często w świecie polityki bywa, duże znaczenie. Z tym właśnie wiąże się zjawisko uspołecznienia polityki, wzmocnienia narzędzi demokracji uczestniczącej.

Media społecznościowe już dawno przestały służyć wyłącznie kontaktom towarzyskim. Nie dziwi więc użyteczność portali społecznościowych także w obszarze polityki. Tego rodzaju komunikacja pozwala nawiązać szczególny dialog. Jego prowadzenie dla nadawcy komunikatu może być w prawdzie bardzo trudne, jednak w związku z rosnącą aktywnością społeczną jest w dzisiejszych czasach nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne. Demokratyczna interakcja z młodszym pokoleniem bez użycia internetu wydaje się już bowiem niemożliwa - komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET - Jedyny problem, jaki pojawia się w tym momencie, to pewnego rodzaju wykluczenie osób niekorzystających z internetu. Potrzebują oni bowiem więcej czasu na uzyskanie dostępu do niektórych informacji – dodaje Katarzyna Kołodziejczyk.

Rzeczywistość wirtualnie

Z możliwości Twittera czy Facebooka korzystają różni przedstawiciele sceny politycznej i społecznej. Wśród polskich użytkowników Twittera znajdziemy większość głównych postaci sceny politycznej, od premiera Donalda Tuska począwszy, przez Jarosława Kaczyńskiego, Janusza Palikota, Jerzego Buzka, czy Radosława Sikorskiego. Aktywność ostatniego z polityków, mocno zaangażowanego w bieżące wydarzenia na Ukrainie, jest w kontekście social media szczególnie dostrzegalna. Wspomnieć trzeba również o znaczeniu, jakie w tym aspekcie ma Twitter wśród wszystkich wszystkich portali społecznościowych. Oparty na usłudze mikroblogowania serwis doskonale spełnia rolę przekaźnika gorących informacji.

Prognozowanie pogłębiającej się koncentracji dialogu na linii elity rządzące- społeczeństwo w mediach społecznościowych, podparte jest mocnymi argumentami. Sprzyjać będzie temu bowiem wzrastająca nieustannie liczba użytkowników internetu i ilość treści dostępnych w tym medium, a więc swego rodzaju wirtualizacja rzeczywistości. Nie można także zapomnieć o możliwych skutkach używania social media i całej sieci, jako narzędzia komunikacji politycznej. Zamiana na przykład wyłącznie sondażowego oblicza wyborów politycznych w internecie na wymiar oficjalny, jest tylko jedną z możliwych implikacji tego rodzaju.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?
Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej...
Komentarz PSPR do raportu ICCO - perspektywa agencji PR
Czy sytuacja agencji PR w Polsce jest dobra? Czy rola agencji się zmienia? Czy doradcy nadążają za nowinkami w digitalu? Co z etyką? Na te i inne pytania odpowiedzieli szefowie agnecji PR-owych zrzeszeni w PSPR przy okazji komentowania wyników najnowszego badania ICCO "World PR Report". Swoimi opiniami dzielą się: Marta Cała-Sturzbecher (MOMA), Joanna Kowalska-Cherek...
Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764