logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Social Mundial

  PR 16.06.2014, przeczytano 1227 razy
ilustracja

Oczy świata zwrócone są w stronę Brazylii. Nie bez powodu. Długo wyczekiwane przez kibiców Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej rozpoczęły się uroczystym otwarciem na stadionie w Sao Paulo oraz rozgrywką pomiędzy drużyną Brazylii i Chorwacji. Nie każdy mógł sobie pozwolić jednak na oglądanie transmisji w telewizji. Z pomocą pospieszył Internet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/social-mundial,21946,artykul.html

Sieci społecznościowe już odgrywają ogromną rolę informacyjną. Jako jedne z nielicznych, posiadają możliwość dostarczenia swoich wiadomości do milionów kibiców, którzy tropią gry online. Prym w tym zakresie wiodą najpopularniejsze portale social – media, czyli Facebook i Twitter, które posiadają w swojej ofercie dedykowane turniejowi funkcje.

Idąc z duchem czasu, Twitter przywrócił do życia funkcję „hashflags”, która polega na wpisywaniu trzyliterowego hashtagu, będącego oznaczeniem danego kraju np. #FRA, dla Francji. Po wykonaniu tej czynności, flaga wybranego kraju pojawia się jako zdjęcie tuż obok danego „tweetu”. Skoordynowana z Twitterem została również usługa mikroblogów, dzięki czemu informacje na temat poszczególnych rozgrywek podawane są z wielu źródeł jednocześnie. Zabiegi tego typu dają możliwość rozwinięcia zasięgu działalności na arenę międzynarodową. Dają możliwość dotarcia do fanów piłki nożnej z krajów całego świata.

W tyle nie pozostaje również Facebook. W dniu rozpoczęcia Mundialu 2014 stał się on administratorem Trendy World Cup (pol. Najpopularniejsze Wydarzenia Mundialu), gdzie ukazują się wyniki i informacje, jak również stanowiska drużyn oraz poszczególnych zawodników. Ponadto, wszyscy zainteresowani Mistrzostwami, dzięki hashtagowi #Mundial, mogą wyrażać swoje zdanie na temat rozgrywek oraz publikować interesujące newsy.   

Co więcej, przewiduje się, iż przez najbliższe cztery tygodnie rozgrywki mundialowe będą dostarczały informacje, które napędzać będą branżę marketingową. Nie od dziś wiadomo, iż reagowanie na bieżące wydarzenia jest najlepszym sposobem na wzmacnianie więzi z konsumentami. Wykorzystanie najświeższych informacji w celu promocji swoich produktów lub usług to tzw. newsjacking lub real time marketing, który w połączeniu ze sportowymi emocjami przynosi zaskakująco pozytywne efekty.

Mając na uwadze rangę rozgrywek Mistrzostw Świata, warto wykorzystać ten moment w celu ulepszenia promocji w Internecie – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Dzieje się tak dlatego, iż konsumenci w sieci wręcz domagają się informacji na interesujące ich tematy. Ponadto, dzielenie się radosnymi nowinami może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Pamiętajmy iż to dzięki sympatii pozyskujemy zaufanie klientów. Sportowe emocje są najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu - dodaje.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764