logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Solidarni z chorymi na nowotwory krwi w akcji Fundacji DKMS #Mocniejsitazem

  PR 04.06.2021, przeczytano 325 razy

28 maja był Światowym Dniem Walki z Nowotworami Krwi i początkiem wielkiej akcji solidarności zapoczątkowanej przez Fundację DKMS #MocniejsiRazem, która uświadamia o trudnej walce z nowotworem krwi oraz ważnej roli drugiego człowieka – „bliźniaka genetycznego”. Do kampanii przyłączyli się media i ambasadorzy. Zachęcając do rejestracji w bankach potencjalnych Dawców szpiku, swoje wsparcie okazali m.in. Rafał Rutkowski z „Comedy Club” oraz Mała Ania znana z „Warsaw Shore”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/solidarni-z-chorymi-na-nowotwory-krwi-w-akcji-fundacji-dkms-mocniejsitazem,391751,artykul.html

Według danych Fundacji DKMS w 2020 roku w wyniku pandemii do bazy potencjalnych Dawców szpiku zarejestrowało się o ponad połowę mniej osób w porównaniu z rokiem poprzednim – przy czym Pacjentów nie ubywa. Na „bliźniaka genetycznego” czeka ponad 800 chorych rocznie, a szansa na jego znalezienie wynosi 1:20 000, w przypadku rzadkiego genotypu – to 1 do kilku milionów.

Nowotwór krwi jest wykrywany co 27 sekund na świecie i co 40 minut w Polsce. Co roku ponad 800 Pacjentów w naszym kraju potrzebuje przeszczepienia szpiku – od niespokrewnionego dawcy. Co piąty chory nie znajduje swojego „bliźniaka genetycznego”. W wielu przypadkach to jedyna szansa na uratowanie komuś życia, ponieważ lekarstwa na tę chorobę nie da się wyprodukować w laboratorium. Odpowiedzią jest szpik kostny – „lekarstwo”, które nosi w sobie każdy z nas.

#MocniejsiRazem to inicjatywa solidarnościowa Fundacji DKMS mająca na celu przede wszystkim zachęcenie do zarejestrowania się w banku Dawców szpiku i tym samym wyrażenie gotowości do odnalezienia swojego „bliźniaka genetycznego”.

W kampanii wzięli udział media i ambasadorzy, pokazując, że każdy może uratować komuś życie. Akcję wsparła między innymi marka medialna ViacomCBS oraz Rafał Rutkowski, komik i stand-uper formatu „Comedy Club”, który od wielu lat jest w bazie potencjalnych Dawców szpiku, a także Anna Aleksandrzak – znana jako „Mała Ania” – gwiazda reality show „Warsaw Shore. Ekipa z Warszawy”.

Rafał Rutkowski w krótkim spocie podkreśla, że aby zostać Dawcą, nie trzeba być bohaterem i posiadać nadprzyrodzonych zdolności, wystarczy chęć rejestracji i kilka kliknięć. „Droga bliźniaczko genetyczna, drogi bliźniaku genetyczny, jeżeli będziesz mnie potrzebować – jestem” – zachęca do zaangażowania, bo jak mówi: „jesteśmy #MocniejsiRazem”.

Wsparcie akcji obejmują krótkie spoty wideo z udziałem gwiazd. Posty z udziałem Rafała Rutkowskiego zostały udostępnione na portalach społecznościowych marki ViacomCBS: Facebooku i Instagramie Comedy Central Polska.

Źródło: Fundacja DKMS

www.dkms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarnia Chroma przechodzi rebranding
Drukarnia internetowa Chroma prezentuje swoje nowe oblicze.
Międzynarodowy Fotofestiwal: program i zaproszenie do Łodzi
Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi już po raz 23. zaprezentuje krajobraz polskiej i światowej fotografii współczesnej. Premiery projektów m.in. Weroniki Gęsickiej i Przemka Dzienisa, gwiazdy międzynarodowej fotografii w opowieściach o transformacji i uwalnianiu, najciekawsze tematy fotograficzne sezonu – Fotofestiwal ogłosił program blisko trzydziestu wystaw...
CeraVe z reklamowym love-story w SkyShowtime i Tinderze
CeraVe jest jedną z trzech pierwszych marek, które otwierają nowy reklamowy rozdział na rynku globalnych serwisów streamingowych w Polsce. Kampania kremu od CeraVe, utrzymana w konwencji love-story, ruszyła premierowo na SkyShowtime. Komunikacja obejmuje też Tinder, YouTube, TVN Player oraz kino i social media. Za strategię i oprawę mediową akcji odpowiada Wavemaker.
Red Bull z kampanią 3D na nośnikach AMS Digital Indoor
W maju na Digital Indoor od AMS można zobaczyć pierwszą zasięgową kampanię wideo z efektem 3D. Spot przygotowany dla marki Red Bull promuje linię produktów pod hasłem „Summer edition”. Kampania dociera do mieszkańców 20 aglomeracji.
Pepsi i ogromna puszka w centrum Warszawy
W dniach 21-26 maja w samym sercu Warszawy pod Pałacem Kultury i Nauki od strony ul. Emilii Plater można skorzystać z wyjątkowej, immersyjnej atrakcji. Mowa o gigantycznej puszcze, która swoim kształtem oraz designem przypomina znany i kultowy napój gazowany. Fani nietypowych miejskich instalacji mogą przenieść się w zupełnie nowy wymiar dzięki spektakularnym cyfrowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764