logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony: Superteleobiektyw stałoogniskowy 600 mm F4 G Master

  PR 14.06.2019, przeczytano 279 razy
ilustracjastrzałka

Najdłuższy z teleobiektywów stałoogniskowych Sony jest zarazem najlżejszym na świecie produktem w swojej klasie i odznacza się dużą wydajnością systemu AF, wysoką rozdzielczością i pięknym efektem bokeh.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony%3A-superteleobiektyw-staloogniskowy-600-mm-f4-g-master,382908,artykul.html

600 mm to najwyższa ogniskowa obiektywów z oferty Sony. Nowy model jest oparty na wielu najbardziej zaawansowanych technologiach optycznych i mechanicznych. Odznacza się wyjątkową jakością obrazu i nadzwyczajną szybkością oraz dokładnością ustawiania ostrości. Jest najlżejszym na świecie produktem w swojej klasie[i]: waży tylko 3040 g, co w połączeniu ze znakomitym wyważeniem zapewnia najlepsze możliwe warunki użytkowania. Nowy FE 600 mm F4 GM OSS, tak jak i wprowadzony wcześniej model FE 400 mm F2,8 GM OSS, otworzy przed zawodowymi fotoreporterami oraz fotografami sportu i dzikiej przyrody kolejne możliwości niezwykle dokładnego i szczegółowego utrwalania obiektów z dużej odległości.

- Dwa nowo ogłoszone modele powiększają ofertę obiektywów z mocowaniem typu E do 51 produktów, w tym 33 przeznaczonych do korpusów pełnoklatkowych — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Dziesiąty model z naszej flagowej serii G Master wyznacza jeszcze wyższe standardy szybkości, mobilności i sterowania. Połączenie ogniskowej 600 mm z fotografowaniem z szybkością 20 kl./s i wyznaczaniem parametrów AF/AE 60 razy na sekundę w modelu α9 - lub bardzo wysoką rozdzielczością i szybkością działania modelu α7R III - umożliwia zawodowym fotografom wykonywanie zdjęć, których wcześniej po prostu nie można było robić.

Szybki, dokładny i cichy system AF[ii]

Aby umożliwić pełne wykorzystanie wysoko rozwiniętych systemów AF z najnowszych pełnoklatkowych aparatów z mocowaniem typu E, nowy obiektyw FE 600 mm F4 GM OSS został wyposażony w dwa silniki liniowe XD (extreme dynamic). Napędzają one grupę soczewek ustawiających ostrość oraz zapewniają szybkie i dokładne automatyczne ustawianie ostrości oraz śledzenie obiektów. Pracę tych silników wspomagają specjalnie opracowane algorytmy zmniejszające czas reakcji, niestabilność działania oraz poziom hałasu. Wyjątkowo szybka, dokładna i cicha praca systemu AF pomaga uchwycić szybko poruszających się sportowców i dzikie zwierzęta.

G Master: wyjątkowa jakość i efekt bokeh

Nowy superteleobiektyw stałoogniskowy jest przedstawicielem flagowej serii Sony G Master. Jak wszystkie należące do niej obiektywy zapewnia wyjątkową jakość i szczegółowość odwzorowania obrazu, imponujący kontrast oraz wysoką rozdzielczość optyczną nawet w rogach kadru. W unikatowej konstrukcji optycznej wykorzystano dużą soczewkę XA (extreme aspherical) i soczewkę ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji), uzyskując skuteczną kompensację aberracji typowych dla teleobiektywów. Trzy soczewki fluorytowe osłabiają z kolei aberrację chromatyczną i eliminują rozlewanie się barw. Najnowsze techniki symulacyjne i soczewka XA posłużyły także do kontroli aberracji sferycznej i dalszej poprawy efektu bokeh.

Do uzyskania znakomitego efektu bokeh przyczynia się także 11-listkowa przysłona kołowa. Z kolei firmowa powłoka Sony Nano AR zapobiega powstawaniu niepożądanych refleksów, poświaty i „duszków”.

Obiektyw FE 600 mm F4 GM OSS współpracuje z telekonwerterami 1,4x i 2,0x Sony z mocowaniem typu E. Pozwala to na zwiększenie ogniskowej przy zachowaniu imponujących parametrów obrazu[iii] oraz szybkości i dokładności systemu AF.

Lekka, wyważona konstrukcja

Nowy superteleobiektyw stałoogniskowy waży tylko 3040 g. Jest najlżejszym produktem w swojej klasiei, co przekłada się na nieosiągalną wcześniej poręczność i swobodę ruchów. Do uzyskania takiej lekkości przyczyniła się technologia z uznanego modelu FE 400 mm F2,8 GM OSS. W nowym obiektywie wykorzystano trzy soczewki fluorytowe, zmniejszono natomiast liczbę soczewek z przodu tubusu. Mniejsze wymiary i waga to również efekt użycia stopu magnezu.

Z modelu FE 400 mm F2,8 GM OSS zapożyczono także inne rozwiązanie: konstrukcję eliminującą duży ciężar z przodu obiektywu. Pozwoliło to zmniejszyć moment bezwładności i zapewnić szybsze, dokładniejsze panoramowanie przy zdjęciach z ręki lub monopodu.

Trwałość, niezawodność i kontrola

Fotografowie sportu i dzikiej przyrody muszą liczyć się z trudnymi warunkami pracy. W konstrukcji obiektywu FE 600 mm F4 GM OSS wykorzystano więc trwały stop magnezu, a osłonę przeciwsłoneczną wykonano z lekkiego włókna węglowego. Zapewniono również odporność na pył i wilgoć[iv], a przednią soczewkę pokryto fluorem, zabezpieczając ją przed osadzaniem się brudu i powstawaniem odcisków palców.

Na tubusie obiektywu umieszczono szereg fizycznych elementów sterujących, w tym cztery przyciski blokady ostrości, do których można przypisywać także inne funkcje, i przełącznik trybu DMF do natychmiastowego włączania ręcznej regulacji ostrości. Nie zabrakło też pierścienia regulacji ostrości, który dzięki systemowi Linear Response MF umożliwia szybkie i dokładne ręczne ustawianie ostrości.

W wykonywaniu wyraźnych zdjęć akcji sportowych pomaga wbudowany optyczny stabilizator obrazu. Może on pracować w trzech trybach, w tym trybie 3[v] z zaawansowanym algorytmem ułatwiającym komponowanie ujęć przy śledzeniu ruchomych obiektów. Obiektyw jest też wyposażony w pierścień funkcji z ustawieniami „Pamięć” i „Funkcja” oraz system wsuwanych filtrów o średnicy 40,5 mm, takich jak filtr ND czy oferowany oddzielnie kołowy filtr polaryzacyjny VF-DCPL1. Zainstalowany w obiektywie filtr VF-DCPL1 można obrócić do żądanego położenia, zapewniającego oczekiwany efekt polaryzacji.

Ceny i dostępność

Sprzedaż obiektywu FE 600 mm F4 GM OSS w Europie rozpocznie się w sierpniu 2019 r.

Artykuły, filmy i nowe zdjęcia wykonane najnowszymi aparatami i innymi produktami Sony α można też znaleźć w serwisie https://www.sony.pl/alphauniverse. Ten europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.

Źródło: Sony Corporation

www.sony.pl

Dodatkowe informacje:

[i]W porównaniu z wymiennymi obiektywami 600 mm F4 do korpusów z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu (35 mm), stan na czerwiec 2019 r., badanie Sony
[ii]Funkcjonalność systemu AF jest ograniczona w przypadku użycia obiektywu na korpusie z serii NEX bądź korpusie ILCE-3000/3500, ILCE-5000/5100 lub ILCE-7/7R/7S. Szczegółowe informacje podano w naszej witrynie pomocy technicznej. https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/cscs/lens_body/?area=gwt&lang=en&mdl=SEL600F40GM&cat=3
[iii]Maksymalny otwór przysłony po dodaniu telekonwertera 1,4x wynosi F5,6, a telekonwertera 2,0x — F8.
[iv]Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
[v]Obsługę trybu 3 zapewniają korpusy α9 / α7R III / α7 III z najnowszą wersją oprogramowania. Informacji o zgodności z korpusami aparatów należy szukać w witrynie pomocy technicznej Sony.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kinowa kampania limitowanej edycji wód smakowych Żywiec Zdrój w Cinema City
W kinach Cinema City w całej Polsce, pod hasłem „Złap pragnienie w sieć orzeźwienia”, wystartowała kampania limitowanej edycji wody Żywiec Zdrój oraz dwóch jej wariantów smakowych – super-limonkowego i ultra-poziomkowego. Występuje w niej słynny kinowy super-bohater – SpiderMan. Kampania obejmuje zarówno emisję spotów na...
Trwa akcja Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”
27 czerwca wystartowała akcja marki Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”. Od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych sklepach sieci Biedronka oddawać można niepotrzebne ubrania, które dzięki Vanishowi , trafią do najbardziej potrzebujących podopiecznych Caritas. Do tej pory, w ramach akcji zebrano już 23 tony ubrań. Za realizację linii kreatywnej odpowiada Havas...
Imagination Day 9 – bilety już w sprzedaży
Właśnie wystartowała przedsprzedaż biletów na konferencję Imagination Day, w ograniczonej puli wakacyjnej. To już 9 edycja wydarzenia, w czasie którego będzie można usłyszeć o kampaniach narodzonych prestiżowymi nagrodami i o tym, co inspiruje najbardziej kreatywne osoby ze świata biznesu, sztuki i marketingu. Konferencja odbędzie się 3 grudnia w Warszawie, jej...
Śpiewające zaproszenie do Biedronki
Od połowy lipca Biedronka ruszyła z długofalową kampanią promocyjną „Ale Tydzień!”, której towarzyszy wpadająca w ucho piosenka „Ale Tydzień w Biedronce!”. Celem kampanii jest zachęcenie klientów Biedronki do odkrywania cotygodniowych zakupowych hitów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Telewizja internetowa OTT w kampanii Cyfrowego Polsatu
Ruszyła kampania reklamowa promująca uruchomioną wczoraj nową usługę telewizyjną Cyfrowego Polsatu – telewizję internetową działającą z Internetem od dowolnego dostawcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764