logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony α1, α9 III, α7S III, i α7 IV: aktualizacja oprogramowania

  PR 01.04.2024, przeczytano 236 razy
ilustracja

Firma Sony opublikowała aktualizacje wewnętrznego oprogramowania korpusów α1 (wersja 2.00), α7S III (wersja 3.00), α7 IV (wersja 3.00). Poinformowano także, że aktualizacja korpusu α9 III (wersja 2.00) zostanie udostępniona w tym roku, na przełomie kwietnia i maja. Nowe oprogramowanie wprowadza kluczowe rozwiązania firmy Sony, w tym jej własną technologię cyfrowego podpisywania obrazów w samym aparacie (Camera Authenticity Solution) oraz obsługę formatu C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity)[i]. Połączenie tych narzędzi umożliwi agencjom informacyjnym weryfikowanie autentyczności zdjęć i wesprze działania branży zmierzające do ochrony twórców i społeczeństwa przed pojawianiem się fałszywych obrazów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-%CE%B11%2C-%CE%B19-iii%2C-%CE%B17s-iii%2C-i-%CE%B17-iv%3A-aktualizacja-oprogramowania,403679,artykul.html

Aktualizacje wewnętrznego oprogramowania korpusów α1 (wersja 2.00) i α7S III (wersja 3.00) wprowadzają ponad 30 funkcji rozszerzających możliwości aparatów α.

Najważniejsze elementy oprogramowania korpusu α7S III w wersji 3.00:

  • Kompensacja zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości, zapewniająca kinowy wygląd przejść ostrości na nagranym filmie.
  • Możliwość pobrania bezpłatnej licencji zapewniającej obsługę formatu DCI 4K 24p, dzięki której po ustawieniu czasu otwarcia migawki na 1/96, 1/48 lub 1/24 sekundy można uzyskać klatkaż wynoszący dokładnie 24p.
  • Funkcja „Asysta AF”, dająca większą swobodę ustawiania ostrości w czasie nagrywania.
  • Możliwość synchronizacji kodu czasowego.
  • Ulepszenia funkcji dotykowych i odtwarzania.
  • Obsługa aplikacji Monitor & Control z takimi funkcjami, jak monitor przebiegu sygnału i wyświetlanie w barwach fałszywych.
  • Obsługa aplikacji Creators’ App i bezpośredniego przesyłania do serwisu Creators’ Cloud.

Najważniejsze elementy oprogramowania korpusu α1 w wersji 2.00:

  • Kompensacja zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości, zapewniająca kinowy wygląd przejść ostrości na nagranym filmie.
  • Najnowsze funkcje zdalnego sterowania i przesyłania na serwery FTP przeznaczone dla zawodowych fotografów.
  • Ulepszenia funkcji dotykowych i odtwarzania.
  • Poprawione działanie stabilizacji obrazu w połączeniu z pewnymi obiektywami Sony.
  • Możliwość strumieniowej transmisji w jakości 4K 30p zgodnie ze standardem UVC.
  • Obsługa aplikacji Creators’ App i bezpośredniego przesyłania do serwisu Creators’ Cloud.
  • Obsługa aplikacji Monitor & Control z takimi funkcjami, jak monitor przebiegu sygnału i wyświetlanie w barwach fałszywych.

Aktualizacje obejmują wiele oczekiwanych rozwiązań optymalizujących codzienną pracę. Wprowadzają ulepszenia związane z rejestracją obrazu, usprawniają postprodukcję i dodają zaawansowane funkcje dla autorów filmów, w tym kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Zapewniają też nowe możliwości zdalnego sterowania, doskonalą funkcje przeznaczone zastosowań profesjonalnych i rozszerzają dostęp do usług w chmurze.

Technologia Camera Authenticity Solution

W ubiegłym roku firma Sony poinformowała o pracach nad technologią, dzięki której jej aparaty pomagałyby zwalczać zjawisko preparowania obrazów i wykorzystywania sztucznej inteligencji do tworzenia fałszywych obrazów. Problem ten staje się coraz poważniejszy, a ze względu na złożony charakter wymaga uwagi i współpracy całej branży.

Do kluczowych elementów tego rozwiązania należy wprowadzanie obsługi formatu C2PA przez aparaty Sony. C2PA to projekt organizacji Joint Development Foundation, w której jednym z członków komitetu sterującego jest firma Sony. Ma on na celu opracowanie kompleksowego, otwartego standardu technicznego, który zapewni wydawcom, twórcom i konsumentom uniwersalne sposoby oceny autentyczności i pochodzenia różnych rodzajów multimediów. C2PA jest organem normalizacyjnym, który opracuje specyfikacje techniczne dotyczące sprawdzania pochodzenia i uwierzytelniania treści poprzez poświadczanie źródła i historii multimediów. Obecna aktualizacja wewnętrznego oprogramowania pozwoli zachować informacje o autentyczności, które zostaną osadzone w zdjęciach z aparatów α1, α9 III, α7S III i α7 IV, w całym procesie, od rejestracji po publikację. Umożliwi to profesjonalnym fotografom pozostawienie cyfrowego podpisu z aparatu oraz śledzenie historii zmian.

Kolejny kluczowy element to własna technologia Sony, która umożliwia opatrywanie obrazów podpisem cyfrowym[i] w czasie rzeczywistym, na poziomie samego aparatu. Ta nowa funkcja poświadcza autentyczność obrazu już w momencie rejestracji i stanowi jego „cyfrowy akt urodzenia”, zachowywany podczas późniejszych edycji. Metadane w podpisie obejmują informacje o głębi w przestrzeni 3D, rejestrowane dzięki technologii Sony wykorzystanej w przetworniku obrazu. Informacje o głębi mogą pozwolić na ustalenie, czy zarejestrowany obraz przedstawia rzeczywisty, trójwymiarowy obiekt, co nie jest możliwe w przypadku tradycyjnych fotografii i filmów. Stanowi to dodatkowy poziom ochrony i w większym stopniu gwarantuje autentyczność treści. Rozwiązanie Sony będzie miało szczególne znaczenie dla fotoreporterów i agencji informacyjnych.

Rozwiązanie firmy Sony pomaga ponadto chronić autentyczność treści dzięki wprowadzeniu strony zatwierdzania obrazu (Image Validation Site), która weryfikuje obraz po jego edycji w programie zgodnym z C2PA. Potwierdza ona autentyczność zdjęcia poprzez weryfikację, że zostało ono zrobione konkretnym aparatem i przedstawia trójwymiarowy obiekt. Usługa ta zostanie początkowo udostępniona wybranym agencjom informacyjnym, a następnie także innym wybranym podmiotom.

Przykład weryfikacji trójwymiarowości obrazu:

Pełna lista nowych funkcji wprowadzonych w poszczególnych pakietach z oprogramowaniem jest zamieszczona na stronie pomocy dotyczącej odpowiedniego produktu w witrynie internetowej Sony.

Źródło: Sony Europe B.V.

Dodatkowe informacje:

[i] Zarówno technologia Sony cyfrowo podpisująca obrazy w samym aparacie, jak i obsługa formatu C2PA, są obecnie udostępniane w ramach oddzielnej licencji.

[i] W chwili publikacji informacji z funkcji tej mogą korzystać wybrane serwisy informacyjne.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
Labelomat - projektowanie etykiet online
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie odgrywa ważną rolę, etykiety stanowią nieodłączną część produktów. Odpowiednio zaprojektowane etykiety nie tylko przyciągają uwagę, ale także przekazują istotne informacje o produkcie.Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych projektantów i przedsiębiorców, powstało innowacyjny narzędzie o nazwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764