logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony Cledist: System wyświetlania wielkoformatowego

  PR 24.05.2016, przeczytano 1172 razy
ilustracja

Firma Sony ogłosiła wprowadzenie nowej technologii wyświetlania o nazwie CLEDIS, której premiera będzie miała miejsce na zbliżających się targach InfoComm 2016. Nowe rozwiązanie do tworzenia wielkoformatowych systemów wyświetlających jest oparte na świecących wyświetlaczach firmy Sony.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-cledist%3A-system-wyswietlania-wielkoformatowego,28678,artykul.html

Wykorzystanie w roli źródła światła miniaturowych diod LED pozwala wytworzyć jeden obraz o wysokiej rozdzielczości i niespotykanych dotąd wymiarach. Nowo opracowane rozwiązanie jakościowo zmienia możliwości rozrywki wizualnej i wyświetlania obrazów o dużych wymiarach. Zapewnia oglądającym zupełnie nowe wrażenia, niemożliwe obecnie do uzyskania nawet przy użyciu najbardziej zaawansowanych konwencjonalnych matryc LED.

Nasza nowa technologia to rodzaj gigantycznej „kanwy” z miniaturowymi diodami LED, która daje twórcom zaawansowanych symulacji wizualnych i rozrywki nieosiągalną dotąd elastyczność i możliwości wykorzystania — mówi Damien Weissenburger, dyrektor jednostki Corporate & Education Solutions w Sony Professional Solutions Europe. — W porównaniu z innymi dostępnymi obecnie rozwiązaniami do wyświetlania w dużej skali stanowi ona milowy krok naprzód pod względem głębi, kontrastu, kąta widzenia, kolorystyki, rozdzielczości oraz efektu wizualnego.

Nowa technologia jest przeznaczona do różnych zastosowań komercyjnych, w których wymagane jest połączenie szczegółowości obrazu i realizmu symulacji z dużymi rozmiarami wyświetlacza. Ich zakres obejmuje wzornictwo przemysłowe, motoryzację, systemy wyświetlania w tematycznych parkach rozrywki, muzeach, salach ekspozycyjnych i miejscach publicznych o dużym natężeniu ruchu, sale posiedzeń zarządów firm, studia telewizyjne i inne.

Skalowalne systemy CLEDIS (Crystal Light Emitting Diode Integrated Structure) można z łatwością dostosowywać do najbardziej ambitnych zamierzeń twórczych. Dzięki przełomowej konstrukcji i eliminacją obramowania łączenie pojedynczych modułów w większe struktury nie powoduje zauważalnych nieciągłości obrazu. W rezultacie powstaje fascynujący, realistyczny, wielkowymiarowy obraz widzialny pod kątem zbliżonym do 180°. 

Nowa jakość zaawansowanych rozwiązań do wyświetlania

W  emitujących światło wyświetlaczach  CLEDIS wykorzystano miniaturowe, montowane na powierzchni, wzajemnie niezależne diody R (czerwone), G (zielone) i B (niebieskie). Każdy piksel tworzą pojedyncze, miniaturowe diody R, G i B. Powierzchnia źródła światła wynosi zaledwie 0,003 mm2. Pozostała część podłoża jest w ponad 99% czarna.

W połączeniu z izotropowymi właściwościami luminescencyjnymi, dzięki którym reprodukcja kolorów i jasność nie zależą od kąta oglądania, gwarantuje to duży współczynnik kontrastu przy wyświetlaniu zarówno w jasnych, jak i ciemnych miejscach. Powierzchniowy montaż źródeł światła radykalnie zwiększa efektywność wykorzystania wytwarzanego światła.

Kąt widzenia wynosi blisko 180°, a wyświetlany obraz zachowuje jednolitą jasność i kolorystykę nawet przy dużych wymiarach ekranu. Jasność 1000 cd/m2 pozwala wyświetlać obraz z 10-bitową głębią koloru i szerokim zakresem barw (około 140% przestrzeni sRGB).

Dzięki zastosowaniu specjalnego, firmowego systemu sterowania pikselami uzyskano dużą szybkość reakcji, a co za tym idzie — możliwość wyświetlania materiałów wideo w tempie do 120 klatek na sekundę. Ma to pierwszorzędne znaczenie w sporcie, na koncertach i w symulatorach, gdzie obraz na dużym ekranie musi pojawiać się bez opóźnień i bez deformacji ruchu.

Skalowalny system tworzą moduły wyświetlające o wymiarach 403 × 453 mm. Można je łączyć tak, by uzyskać wyświetlacz o rozmiarach i proporcjach dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Przykładowo, 144 moduły pozwolą zbudować wysokiej jakości ekran o wymiarach 9,7 na 2,7 m i rozdzielczości 8K × 2K. Brak obramowania modułów powoduje, że po ich połączeniu uzyskuje się urzekający, wielkowymiarowy obraz, który wygląda jak wyświetlany na pojedynczym panelu.

Pierwsza publiczna prezentacja systemu CLEDIS w konfiguracji 8K x 2K / 9,7 x 2,7 m odbędzie się podczas czerwcowych targów InfoComm 2016 (stanowisko C7708). Rozpoczęcie sprzedaży systemu w Europie jest planowane na I kwartał 2017 r.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod adresem canvas(at)eu.sony.com.

Źródło: Sony

www.sony.pl/pro

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764