logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony ogłasza wejście nowej generacji projektorów laserowych

  PR 27.10.2021, przeczytano 206 razy
ilustracja

Oferta Sony dla biznesu i edukacji powiększa się o dwa nowe, laserowe projektory – VPL-FHZ80 i VPL-FHZ85 o rozdzielczości WUXGA. Jak przystało na urządzenia z nowoczesnym źródłem światła są one trwałe (do 20 000h), praktycznie bezobsługowe, a ich jasność utrzymuje się na stabilnym poziomie. Legendarna już jakość obrazu Sony i rozbudowany zestaw funkcji sprawi, że eksploatacja będzie jeszcze wygodniejsza, łatwiejsza i bardziej satysfakcjonująca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-oglasza-wejscie-nowej-generacji-projektorow-laserowych,393551,artykul.html

Atrakcyjne są również warunki gwarancyjne nowych projektorów. Standardowo jest to 5 lat gwarancji albo 12 000 godzin. W tym przypadku – w razie awarii – pojawia się kurier z pudełkiem, a projektor po naprawie wraca na swoje miejsce. Drugi wariant to 5 lat albo 12 000 godzin – a urządzenie w razie usterki wymieniane jest na nowe. Można skorzystać też opcji – 5lat albo 20 000 godzin – także z natychmiastową wymiana na nowy egzemplarz.

Dostępność VPL-FHZ85 jest przewidywana jeszcze w tym roku, zaś VPL-FHZ80 możemy spodziewać się w styczniu 2022r.  Koszty będą kształtowały się na poziomie:

  • VPL-FHZ80 - 4790 euro + 23% VAT
  • VPL-FHZ85 - 5450 euro + 23% VAT

- Pamiętam kiedy w 2013 roku na rynek trafił pierwszy laserowy projektor Sony VPL-FHZ55  – wielu twierdziło, że technologia laserowa się nie przyjmie, bo jest za droga. Dzisiaj wprowadzamy dziewiątą generację i Sony, na rynek biznesowy i edukacyjny, produkuje już wyłącznie projektory z laserowym źródłem światła. Cieszą się one dużym uznaniem i stanowią obecnie znaczną część sprzedaży. – informuje Piotr Gajewski Dealer Manager, Sony Professional Displays & Solutions

Ta koncentracja na laserowych projektorach wynika m. in z polityki ekologicznej Sony. Urządzenia mają energooszczędne funkcje, są bardziej przyjazne dla środowiska i trwałe. Wiąże się to również z trendem rezygnacji z rtęciowych lamp stosowanych w tradycyjnych projektorach

Najnowsze urządzenia – VPL-FHZ80 i VPL-FHZ85 powstały z myślą o wykorzystaniu na wyższych uczelniach, w salach konferencyjnych i muzeach. Charakteryzują się przede wszystkim wysoką jasnością, którą po raz pierwszy Sony podaje w formie dwóch wartości  – średnia z całego ekranu 7300 lumenów (8000 lumenów w centralnym punkcie obrazu) w modelu VPL-FHZ85 i 6000 lumenów średnia z całego ekranu (6500 lumenów w centralnym punkcie obrazu) w VPL-FHZ80.  Po raz pierwszy też przy w specyfikacji projektorów, oprócz standardowych 20 000 godzin żywotności, pojawia się żywotność w trybie średnim – 30 000 godzin.

Na uwagę zasługuje również zestaw przemyślanych funkcji i najnowsze technologie zastosowane w projektorach.

Obraz i Colour Contrast są na bardzo dobrym poziomie ponieważ zastosowano nowe panele z polaryzatorem optycznym czyli takie, które lepiej kierunkują przepływ światła. Nie jest ono rozpraszane wewnątrz panelu dzięki czemu odwzorowanie, przejścia tonalne i kontrast są lepsze.

W laserowych projektorach Sony zamknięte jest źródło światła, a nie cały silnik optyczny.

Technologia Sony Reality Creation analizuje i przetwarza sygnał w czasie rzeczywistym, by zapewnić czystość i wyrazistość wyświetlanego obrazu. Oba projektory obsługują sygnały wejściowe 4K 60p, co umożliwia podłączanie źródeł obrazu 4K.  Technologia Reality Creation zwiększa ogólną ostrość, rozdzielczość i jakość wyświetlanych filmów, grafiki i napisów. Nowa funkcja Reality Text poprawia natomiast czytelność liter i precyzję linii podczas prezentacji z dużą ilością tekstu – poprzez poprawę kontrastu.

Funkcja „Inteligentne ustawienia”, optymalizuje parametry urządzenia dostosowując je do środowiska pracy.  Nowa funkcja Bright View pozwala utrzymać kontrast i intensywność barw w jasnych pomieszczeniach. Kolejną nowością jest funkcja Ambiance, która mierzy jasność w pomieszczeniu i odpowiednio dostosowuje ustawienia funkcji Bright View, wzmocnienia kolorów i funkcji Reality Creation. Za niezawodne działanie i zmniejszone wymagania konserwacyjne odpowiada efektywny system chłodzenia i system automatycznego czyszczenia filtra.

Projektory mają wymienną optykę, ale w zestawie są standardowe obiektywy. Wyróżnia je największy w tej klasie sprzętu zakres zmiany osi obiektywu w pionie, wynoszący 70%. Za elastycznością instalacji przemawia również możliwość montowania w różnych orientacjach. Można skonfigurować  automatyczne włączanie zasilania, automatyczny wybór wejścia i zasilanie przez złącze USB, które umożliwia bezprzewodowe prowadzenie prezentacji. Ta funkcja jest bardzo atrakcyjna. Zasilanie jest wystarczające, żeby korzystać z  Apple TV, Chrome Cast czy Wireless display – nie potrzebny jest drugi kabel zasilający.

Funkcja klonowania danych pozwala na skopiowanie ustawień projektora do pamięci USB i przeniesienie ich do kolejnych urządzeń.  W przypadku zastępowania projektorem Sony urządzenia innej marki można skorzystać z emulacji komend. Nie trzeba przeprogramowywać systemu sterowania tylko wystarczyć właczyć tryb emulacji protokołów sterujących.  Do nowych funkcji należy tez tryb regulacji głośności działania projektora.

Projektory VPL-FHZ80 / VPL-FHZ85 ważą ok. 14kg co w tej klasie urządzeń jest bardzo dobrym wynikiem i są dostępne w czarnej albo białej obudowie.

Źródło: Sony Corporation

www.sony.net

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Specjalna aplikacja rozpoznaje frustrację u użytkownika strony internetowej
Sztuczna inteligencja i machine learning pomagają przeanalizować zachowania klientów odwiedzających strony internetowe firm, głównie e-sklepów, i wskazać, w których momentach tej wizyty pojawiła się frustracja. Polski start-up rozwija aplikację, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje tę technologię i już po kilku minutach działania wskazuje...
Oferteo.pl rozpoczyna rebranding
Oferteo SA – właściciel wiodącej internetowej platformy dla usług Oferteo.pl, w grudniu ubiegłego roku rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej swojej marki. W następstwie tego powstało nowe logo, które symbolizuje ideę działalności Oferteo polegającą na łączeniu ze sobą̨ interesów dwóch podmiotów: zleceniodawców oraz...
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logotypem
Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX? Nie trzeba wprawnego oka, by zauważyć, że zamiast pojedynczego logotypu projektanci zastosowali duże, rozstrzelone litery tworzące napis LEXUS. Do tej zmiany warto się przyzwyczaić. Marka żegna się częściowo ze swoim logotypem, a napis na klapie bagażnika pojawi się w kolejnych, nadchodzących modelach. To nie koniec...
Nowy rzecznik prasowy Poczty Polskiej
Poczta Polska ogłosiła zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej został Daniel Witowski. Justyna Siwek, która dotychczas pełniła tę funkcję, zostaje w spółce. Będzie odpowiadać za połączony Dział Komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej.
Zenith, agencja mediowa należąca do Publicis Groupe, rozpoczęła współpracę z Animex Foods i odpowiada od początku roku 2022 za strategię komunikacji mediowej, planowanie oraz zakup mediów dla marek: Krakus, Berlinki i Morliny.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764