logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony prezentuje rozwiązania o szerokim zakresie dynamiki

  PR 16.04.2015, przeczytano 798 razy
ilustracjastrzałka

Firma Sony podczas targów NAB 2015 demonstruje technologię HDR (High Dynamic Range — szeroki zakres dynamiki) oraz systemy organizacji pracy z materiałami o szerokim zakresie dynamiki. Szeroki zakres dynamiki daje nowe możliwości twórczej ekspresji i jest źródłem nowych wrażeń dla widzów. Sony przedstawia porównania szerokiego i standardowego zakresu dynamiki w różnych warunkach, takich korekcja kolorów czy oglądanie telewizji w domu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-prezentuje-rozwiazania-o-szerokim-zakresie-dynamiki-,24562,artykul.html

— Koncentracja branży na rozdzielczości 4K i wyższej prowadzi często do zaniedbywania znaczenia zakresu dynamiki i ogólnej jakości obrazu — mówi Olivier Bovis, dyrektor ds. sprzedaży w dziale Sony Professional Sony Europe. — Szeroki zakres dynamiki w istotny sposób przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności obrazu i jego twórczej ekspresji. To przyszłość tworzenia treści.

Opracowany przez Sony proces tworzenia materiałów o szerokim zakresie dynamiki opiera się na połączeniu dużej jasności, dużego kontrastu, szerokiego zakresu barw oraz wysokiej rozdzielczości. Cechy te można uzyskać tylko przy nagrywaniu materiału kamerą o najwyższej jakości. Dodatkowo potrzebny jest monitor studyjny, który umożliwia wierną reprodukcję obrazu o szerokim zakresie dynamiki. 

 

Kamery Sony CineAlta F65 i PMW-F55 mają zakres dynamiki będący odpowiednikiem 14 stopni przysłony, dzięki czemu możliwe jest wierne utrwalanie świateł i cieni, z minimalnymi stratami szczegółów w najjaśniejszych i najciemniejszych częściach. Co więcej, wprowadzony w lutym tego roku monitor studyjny 4K OLED BVM-X300 po raz pierwszy pozwala w pełni docenić wyjątkowy potencjał tych kamer. Zastosowany w nim unikatowy panel OLED o szerokim zakresie barw oraz firmowy system zarządzania kolorami gwarantują dużą jasność, duży kontrast, szeroki zakres barw i rozdzielczość 4K (4096 × 2160). 

Połączenie takich technologii ze sprzętem o najwyższej jakości pozwala przekonać się, jak wspaniale wyglądają obrazy o szerokim zakresie dynamiki. W rezultacie buchające płomienie, rozgwieżdżone niebo czy migające na wodzie refleksy słoneczne wyglądają niezwykle realistycznie — tak jak w naturze. Goście odwiedzający stoisko Sony na targach NAB będą mieli okazję na własne oczy zobaczyć fascynujące obrazy HDR.

Szeroki zakres dynamiki otwiera drogę do pokonania obecnych ograniczeń w wyświetlaniu źródeł światła. Znacznie rozszerza również zakres barw. Jasne fragmenty, które przy standardowym zakresie dynamiki ulegają na ogół nasyceniu, dzięki szerokiemu zakresowi zachowują naturalną kolorystykę. W rezultacie producenci materiałów wideo mają do dyspozycji więcej środków twórczego wyrazu, które pozwalają na uzyskanie nowego poziomu realizmu i siły przekazu. Szeroki zakres dynamiki można ponadto uzyskać, przetwarzając materiał RAW nagrany wcześniej kamerą F65 i PMW-F55. W rezultacie obrazy tego rodzaju zyskają nową wartość i drugie życie.

Firma Sony ma świadomość, że stworzenie maksymalnie efektywnego systemu do produkcji materiałów HDR wymaga kooperacji z innymi producentami. Z tego powodu prezentacje tworzenia materiału o dużym zakresie dynamiki będą prowadzone we współpracy z jednym z najważniejszych partnerów, firmą FilmLight. Jej zaawansowany system korekcji kolorów o nazwie Baselight tworzy idealne warunki do korekty materiału HDR i jest prezentowany razem z monitorem studyjnym BVM-X300.

Kolejnym ważnym celem jest dostarczanie materiałów o szerokim zakresie dynamiki do domów. Z tego powodu firma Sony planuje wprowadzenie w 2015 roku telewizora umożliwiającego wyświetlanie obrazu o szerokim zakresie dynamiki.

Kamery CineAlta F65 i PMW-F55

Wyróżnikiem tych kamer jest duża tolerancja naświetlenia, będąca odpowiednikiem 14 stopni przysłony, oraz szerszy niż na taśmie filmowej zakres barw. Oba te modele są zgodne ze standardem przestrzeni barw Sony S-Gamut. Pozwalają ponadto na rejestrację i zapis danych o obrazie w 16-bitowym, liniowym formacie RAW. W konsekwencji możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału tych kamer w procesach tworzenia treści HDR. W obrazy o szerokim zakresie dynamiki można też przekształcać istniejące materiały RAW, co zwiększa ich wartość.

Monitor studyjny 4K OLED BVM-X300 

Do stworzenia efektywnego systemu organizacji pracy z materiałami HDR konieczny jest zaawansowany monitor. Model Sony BVM-X300 ma rozdzielczość 4096 × 2160 pikseli. Dzięki unikatowemu panelowi OLED i systemowi zarządzania kolorami jego parametry — zakres barw, kontrast, szybkość odwzorowania ruchu — należą do najlepszych w branży. Urządzenie jest zgodne z przestrzeniami barw S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine, jak również z wymogami dotyczącymi przestrzeni barw w nowym standardzie ITU-R BT.2020. Dzięki bardzo dokładnej reprodukcji obrazu znakomicie sprawdza się w roli monitora studyjnego do produkcji HDR na żywo.

Źródło: Sony Professional

www.pro.sony.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764