logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony świętuje 10-lecie pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatów α

  PR 17.10.2023, przeczytano 819 razy
ilustracja

Firma Sony świętuje 10-lecie obecności na rynku bezlusterkowych aparatów z serii α wyposażonych w pełnoklatkowe przetworniki obrazu. W ciągu tej dekady Sony wielokrotnie pokonywało ograniczenia w technologii fotograficznej, zmieniając branżę i dostarczając fotografom i autorom filmów najnowocześniejsze narzędzia pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-swietuje-10-lecie-pelnoklatkowych-bezlusterkowych-aparatow-%CE%B1,401756,artykul.html

Kalendarium:

• 2013: 16 października zostały ogłoszone pierwsze na świecie, rewolucyjne aparaty bezlusterkowe z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu, Sony α7 i α7R. Te pionierskie modele zapoczątkowały trwający do dziś rozwój pełnoklatkowych apararów serii α.

• 2014: W niespełna rok później Sony wprowadza wersję „S”, wyznaczającą nowe standardy działania w słabym oświetleniu przy wysokich ustawieniach czułości ISO i nagrywaniu filmów 4K.

• 2015: Aparat α7R II z przełomowym, wykonanym w technologii BSI, pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu o rozdzielczości 42,4 megapiksela po raz kolejny zmienia standardy fotografii.

• 2017: Aparat α9 daje możliwość cichego fotografowania z imponującą szybkością 20 klatek na sekundę, z ciągłością podglądu obrazu. Dzięki niemu fotografowie sportowi zyskują przewagę nad swoimi kolegami używającymi lustrzanek cyfrowych.

• 2020: Pojawia się α7C — najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat pełnoklatkowy, łączący małe wymiary z imponującymi możliwościami.

• 2021: Aparat α1 — pierwszy na świecie pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy z 50,1-megapikselowym przetwornikiem obrazu i funkcją nagrywania filmów w rozdzielczości 8K — rozpoczyna nową erę w zastosowaniach profesjonalnych.

• 2022: Sony wprowadza aparat α7R V — pierwszy korpus α, w którego systemie AF znalazł się procesor wykorzystujący najnowocześniejszą technologię sztucznej inteligencji. Dzięki szczegółowym danym o kształtach i postawach ludzi radykalnie wzrosła dokładność rozpoznawania, które obecnie nie ogranicza się już do twarzy i oczu. Identyfikowane są ponadto różne inne obiekty, takie jak zwierzęta, pojazdy i owady.

Z okazji tego jubileuszu firma Sony stworzyła kolekcję najlepszych zdjęć, jakie w ciągu ostatniej dekady wykonano pełnoklatkowymi aparatami Sony α. Zapraszamy do obejrzenia ich w naszym interaktywnym albumie.

Dalsze informacje o systemie α można znaleźć pod adresem https://www.sony.pl/alphauniverse/

Źródło: Sony

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764