logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony wprowadza aparat α7 IV

  PR 25.10.2021, przeczytano 532 razy
ilustracja

Oferta Sony powiększy się ponadto o dwie nowe lampy błyskowe rozwijające zaawansowany system oświetlenia Alpha


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-wprowadza-aparat-%CE%B17-iv,393504,artykul.html

Firma Sony zapowiedziała powiększenie oferty o trzy nowe produkty fotograficzne: aparat z wymiennymi obiektywami α7 IV (model ILCE-7M4) z nowym przetwornikiem obrazu o efektywnej rozdzielczości około 33 megapikseli oraz dwie lampy błyskowe HVL-F60RM2 i HVL-F46RM.

Korpus α7 IV przenosi „podstawowe” aparaty pełnoklatkowe na nowy poziom i redefiniuje standardy jakości obrazu i wydajności wyznaczone wcześniej przez model α7 III. W nowym korpusie nie brakuje najbardziej zaawansowanych technologii firmy Sony do przetwarzania obrazu, w tym najnowszego procesora obrazu BIONZ XR i zaawansowanego systemu AF (autofokus), wzorowanego na flagowym modelu α1. Ich połączenie z ulepszeniami funkcjonalnymi i większą niezawodnością podczas fotografowania i filmowania pozwoliło stworzyć prawdziwie wszechstronny aparat dla pasjonatów i użytkowników profesjonalnych. Model α7 IV oferuje rozdzielczość 33 megapikseli, dużą ekspresję obrazu filmowego i różne funkcje spełniające rosnące potrzeby komunikacji na odległość.

— Wprowadzając korpus α7 III, wyznaczyliśmy standard możliwości, jakie powinien dawać aparat pełnoklatkowy — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Teraz nadeszła pora na podniesienie poprzeczki. α7 IV, oparty na najlepszych technologiach obrazu cyfrowego Sony, tworzy fantastyczne warunki do fotografowania i filmowania. Jego użytkownicy będą więc mogli utrwalać dokładnie takie treści, jakie zechcą, niezależnie od sytuacji.

α7 IV: innowacje bez końca

Nowy α7 IV to doskonały aparat hybrydowy z zaawansowanym systemem AF i wieloma ulepszeniami funkcjonalnymi, łączący wysoką jakość fotografii z udoskonaloną technologią wideo. Model ten jest również przejawem troski firmy Sony o środowisko naturalne. W jego korpusie zastosowano firmowe tworzywo sztuczne z recyklingu o nazwie SORPLAS, natomiast opakowanie zawiera materiały z recyklingu[i] i mniej plastiku.

Nieprzeciętna jakość obrazu

Nowo opracowany, wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R o rozdzielczości 33 megapikseli zapewnia wysoką jakość obrazu i szeroki zakres czułości ISO, rozszerzalny do ISO 50–204 800. Duża rozdzielczość pozwala oddać subtelne przejścia tonalne, detale i faktury, a zarazem obniżyć poziom zakłóceń. 15-stopniowy zakres dynamiczny zwiększa możliwości ekspresji, a ustawienia „Twórczy wygląd” ułatwiają nadawanie zdjęciom i filmom oryginalnego wyglądu.

Nowy poziom wydajności systemu AF

Najnowszy procesor obrazu BIONZ XR, użyty także we flagowym korpusie α1, umożliwia szybką pracę systemu AF oraz zdjęcia seryjne w tempie 10 kl./s[ii] ze śledzeniem AF/AE. Korpus Α7 IV śledzi obiekty przy wykorzystaniu niezawodnej technologii śledzenia ostrości w czasie rzeczywistym oraz 759 pól AF z wykrywaniem fazy umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej i gęsto pokrywających około 94% kadru. Dodatkowo, po raz pierwszy w serii α, system Real-time Eye AF umożliwia ustawianie ostrości na oczy ludzi, zwierząt i ptaków nawet podczas filmowania. W porównaniu z modelem α7 III o 30% wzrosła dokładność wykrywania twarzy i oczu ludzi.

Zmodernizowana technologia filmowania

W korpusie α7 IV wykorzystano technologie stosowane także w produkcjach filmowych, jak system S-Cinetone, nadający obrazowi bogaty, kinematograficzny wygląd. System ten pochodzi z rodziny kamer Cinema Line, cenionych przez szeroką rzeszę filmowców i twórców. Aparat zapewnia wysoką jakość filmów nagrywanych w formacie 4K 60p w trybie Super 35 mm i formatach do 4K 30p z nadpróbkowaniem 7K w trybie pełnoklatkowym. Dzięki obsłudze 10-bitowego próbkowania koloru 4:2:2 pozwala uzyskać naturalne przejścia tonalne. Z myślą o wydajnej edycji zapewniono obsługę wewnątrzklatkowego kodowania XAVC S-I. Można też skorzystać z kodowania XAVC HS, dwukrotnie zwiększającego skuteczność kompresji.

Aparat α7 IV pomoże spełnić rosnące zapotrzebowanie na precyzyjne systemy AF do nagrywania filmów. W przypadku użycia go w parze z obiektywem z mocowaniem typu E dostępne są unikatowe rozwiązania AF, jak funkcja Asysta AF[iii], ułatwiająca przenoszenie ostrości w trybie AF, czy Mapa ostrości do wizualizacji głębi ostrości. Nowością w serii α jest możliwość użycia cyfrowej funkcji kompensacji „oddychania”[iv], zapobiegającej zmianom kąta widzenia obiektywu podczas regulacji ostrości.

Funkcjonalność prawdziwego aparatu hybrydowego

α7 IV to funkcjonalny i niezawodny aparat hybrydowy, który pozwala użytkownikom bezproblemowo przełączać się między fotografowaniem a filmowaniem. Nowością w aparatach Sony α jest dwupoziomowe pokrętło trybu pracy. Dolna część pokrętła służy do wybierania trybów Zdjęcia/Filmy/S&Q, a górna — trybów Auto/P/A/S/M i MR (Przywołanie pamięci). Taka konstrukcja pozwala szybko wybierać i przełączać dedykowane ustawienia. 5-osiowy system optycznej stabilizacji obrazu umożliwia wydłużenie czasu otwarcia migawki o 5,5 stopnia[v]. Udoskonalony uchwyt zwiększa komfort pracy, a gniazdo zgodne ze standardem CFexpress typu A pozwala używać nośników o większej szybkości zapisu. Wizjer OLED Quad-VGA ma rozdzielczość około 3,68 mln pikseli — 1,6 razy większą niż w korpusie α7 III. Oznacza to dokładniejszy podgląd na żywo i mniejsze przekłamania barw.

Zastosowany w aparacie system rozpraszania ciepła pozwala przez ponad godzinę nagrywać 10-bitowy materiał wideo 4K 60p z próbkowaniem koloru 4:2:2. W uzyskaniu optymalnego obrazu pomaga stabilizacja obrazu „Active Mode”[vi]. Z myślą o wygodzie użytkowania aparat jest wyposażony w 3-calowy, otwierany na bok tylny wyświetlacz dotykowy LCD o regulowanym kącie nachylenia i rozdzielczości około 1,03 mln punktów. Całości dopełnia górny przycisk REC i akumulator z serii Z o dużej pojemności.

Szkielet aparatu α7 IV wykonano ze stopu magnezu — materiału łączącego lekkość z wysoką wytrzymałością. Dzięki przeprojektowaniu konstrukcji i przycisku blokady obiektywu zwiększono odporność na pył i wilgoć.[vii]

Narzędzia do wydajniejszej pracy

Korpus α7 IV spełnia rosnące potrzeby w zakresie komunikacji na odległość w czasie rzeczywistym bez pogorszenia znakomitego obrazu i dźwięku. Jego bogaty zestaw gniazd i łączy umożliwia streaming i udostępnianie materiałów o wysokiej jakości prosto z miejsca zdjęć. Aparat można połączyć przez Bluetooth z aplikacją na smartfon Imaging Edge Mobile[viii]. Do szybkiego przesyłania danych można natomiast użyć łącza Wi-Fi 5 GHz / 2,4 GHz.

Aparat ma nową funkcję „znacznika ujęcia” do odnajdywania oznaczonych scen w ujęciu. Znaczniki te można wykorzystywać zarówno w samym aparacie, jak i programach Sony Catalyst Browse/Prepare[ix].

Aby ułatwić transmisje na żywo i komunikację na odległość bez specjalnego oprogramowania, wprowadzono szereg nowych cech, w tym zgodność ze standardami UVC (USB Video Class) i UAC (USB Audio Class). Dzięki niej, podłączony do komputera lub smartfonu aparat α7 IV może zmienić się w wysokiej jakości kamerę do transmisji na żywo. Wysoka jakość obrazu w formacie 4K 15p i 1080 FHD 60p pozwala udostępniać zdalnie realistyczny materiał wideo, a cyfrowe łącze audio umożliwia podłączanie różnych mikrofonów i akcesoriów zapewniających wysoką jakość dźwięku.

Firma Sony planuje także uruchomienie działającej w chmurze usługi „AI Video Editing Studio”. Będzie ona automatycznie wykonywać wstępny montaż materiału z użyciem sztucznej inteligencji, pozwalając twórcom skupiać się na bardziej kreatywnych zadaniach.

Firma Sony nadal będzie starała się oferować szeroki wachlarz usług i doświadczeń związanych w obrazem poprzez aktywną integrację i rozwój aparatów, chmury i sztucznej inteligencji.

Zaprojektowany z myślą o środowisku

Realizując plan „Droga do zera”, firma Sony podejmuje szereg działań służących ochronie środowiska. Objęły one także projektowanie, produkcję i opakowanie korpusu α7 IV. W urządzeniu zastosowano tworzywo sztuczne o nazwie SORPLAS, które powstaje wyłącznie z surowców wtórnych. Produkcja aparatu odbywa się w zakładach wykorzystujących odnawialne źródła energii, w tym energię słoneczną. W opakowaniu produktu użyto materiałów zdatnych do recyklingu[x] o zmniejszonej zawartości tworzyw sztucznych.

HVL-F60RM2 i HVL-F46RM: nowe lampy błyskowe o dużej mocy do zaawansowanego systemu oświetlenia Alpha

W ofercie firmy Sony pojawią się także dwie bezprzewodowe lampy błyskowe o dużej mocy: HVL-F60RM2 z liczbą przewodnią 60, pokrywająca ogniskowe z zakresu 20–200 mm[xi], oraz HVL-F46RM z liczbą przewodnią 46, pokrywająca zakres 24–105 mm[xii]. Oba modele łączą precyzję z szybkością pracy i intuicyjną obsługą. Zaprojektowano je dla użytkowników profesjonalnych i zaawansowanych fotografów, którzy korzystają z aparatów Sony α, w tym nowego α7 IV. Dzięki wymianie z aparatem szczegółowych danych nowe lampy zapewniają jeszcze wyższy standard systemu oświetlenia Alpha.

Obie lampy dają większe możliwości podczas zdjęć seryjnych. W przypadku fotografowania z szybkością 10 klatek na sekundę[xiii] model HVL-F60RM2 naświetli do 200 klatek, a HVL-F46RM — do 60 klatek. Zoptymalizowane algorytmy błysku chronią obie lampy przed przegrzaniem. Zestaw czterech akumulatorów Ni-MH (niklowo‑wodorkowych) wystarcza na 240 błysków z czasem ładowania 1,7 sekundy (HVL-F60RM2) lub 320 błysków z czasem ładowania 2,0 sekundy (HVL-F46RM)[xiv].

W połączeniu z aparatami α nowe lampy pozwalają korzystać z zalet komunikacji i architektury systemu oświetlenia α. Przykładowo, w przypadku aparatu α7 IV pomiar błysku P-TTL działa nie tylko w trybie zdjęć seryjnych Lo, lecz także Mid i Hi. Mniejsze opóźnienie wyzwolenia lampy ułatwia natomiast uchwycenie przelotnej mimiki lub ruchu obiektu.

W parze z aparatem α1 lampa HVL-F60RM2 pozwala na zdjęcia seryjne z szybkością 20 kl./s[xv], a w przypadku zasilania przez zewnętrzny zasilacz bateryjny FA-EBA1 może być wyzwalana około 20 razy na sekundę przez ponad 10 sekund. Użycie aparatu α1 w połączeniu z lampą HVL-F60RM2 lub HVL-F46RM umożliwia synchronizację z czasem otwarcia migawki do 1/400 sekundy, co daje dodatkowe możliwości ekspresji w trybie pełnoklatkowym. Co więcej, gdy wymagana jest zupełna cisza, po włączeniu w aparacie migawki elektronicznej fotografowanie z lampą błyskową może być całkowicie bezgłośne.

Inne zalety lampy HVL-F60RM2 i HVL-F46RM w zestawie z aparatem α:

  • Wybieranie ustawień lampy bezpośrednio z menu zgodnego aparatu[xvi]
  • Sterowanie lampą sprzężone z wykrywaniem twarzy[xvii]
  • Automatyczne korygowanie balansu bieli na podstawie informacji o temperaturze barwowej otrzymanych z lampy

Obie lampy są bardziej wytrzymałe i funkcjonalne. Stopka Multi Interface ma specjalną metalową podstawę z mocnym bocznym obramowaniem, znacznie zwiększającym wytrzymałość i niezawodność. Uszczelnienie stopki pomaga zwiększyć odporność obu lamp na pył i wilgoć.[xviii] Aby zapobiec niezamierzonej zmianie kąta emisji światła z lampy HVL-F60RM2, udoskonalono ponadto mechanizm obracania głowicy Sony Quick Shift Bounce, służący do optymalnego kształtowania oświetlenia.

Nowe lampy są zgodne z systemem bezprzewodowej łączności radiowej i pozwalają wykorzystać go do sterowania maksymalnie 15 lampami i/lub odbiornikami w pięciu grupach.

Dostępność

Nowy aparat α7 IV będzie można nabyć od grudnia u autoryzowanych dealerów Sony. Jednocześnie z nim do sprzedaży trafi szklany ochraniacz ekranu PCK-LG2. Lampy błyskowe HVL-F60RM2 oraz HVL-F46RM będzie można nabyć od grudnia u autoryzowanych dealerów Sony.

Aparat jest także zgodny z pakietem SDK Camera Remote.

Źródło: Sony Corporation

www.sony.net

Dodatkowe informacje:

[i] Opakowanie tego produktu może być poddane recyklingowi tylko w zakładach realizujących odpowiednie programy recyklingu.
[ii] Do 10 kl./s w trybie zdjęć seryjnych „Hi+”; do 8 kl./s w trybie „Hi”. Szybkość zdjęć seryjnych zależy od warunków fotografowania. Testy Sony.
[iii] Funkcja niedostępna w przypadku obiektywów SELP1650 i SEL18200LE oraz obiektywów z mocowaniem typu A.
[iv] Włączenie tej funkcji może nieznacznie zmienić kąt widzenia i jakość obrazu. Kompensacja „oddychania” nie działa w przypadku użycia nieobsługiwanego obiektywu, nagrywania filmu 120p/100p, nagrywania w trybie S&Q 120p/100p i fotografowania. Listę obsługiwanych obiektywów zamieszczono tutaj.
[v] Norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Obiektyw Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: wyłączona. Tryb fotografii.
[vi] W trybie „Active Mode” zachodzi nieznaczne przycinanie obrazu. Przy ogniskowych od 200 mm wzwyż zalecane jest ustawienie „Standard”. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się z szybkością 120 (100) kl./s.
[vii] Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
[viii] Wersja 7.6 (planowane wydanie wkrótce) lub nowsza.
[ix] Obsługa w programie Catalyst Browse/Prepare 2021.1 lub nowszym.
[x] Opakowanie tego produktu może być poddane recyklingowi tylko w zakładach realizujących odpowiednie programy recyklingu.
[xi] W przeliczeniu na format pełnoklatkowy (35 mm).
[xii] W przeliczeniu na format pełnoklatkowy (35 mm).
[xiii] Poziom mocy błysku 1/32, z użyciem akumulatorów Ni-MH.
[xiv] Gdy używane są akumulatory Ni-MH. Testy Sony.
[xv] Aparat α1 z migawką elektroniczną w trybie zdjęć seryjnych Hi+. Moc błysku ustawiona ręcznie na 1/32.
[xvi] Informacji o zgodności funkcji należy szukać na stronach pomocy technicznej firmy Sony.
[xvii] Informacji o zgodności funkcji należy szukać na stronach pomocy technicznej firmy Sony.
[xviii] Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć. Odporność na pył i wilgoć zależy również od korpusu, na którym jest zainstalowana lampa.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764