logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sony wprowadza nowy, pełnoklatkowy aparat ZV E1 — narzędzie dla wideoblogerów

  PR 31.03.2023, przeczytano 671 razy
ilustracja

Firma Sony wprowadza na rynek nowy aparat z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i wymiennymi obiektywami ZV-E1, przeznaczony dla autorów wideoblogów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały. Ten nowy, zaawansowany technologicznie model plasuje się na szczycie gamy aparatów Sony do vlogowania. Współpracuje z wymiennymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E[i], odznacza się wysoką czułością i umożliwia nagrywanie filmowego obrazu z bogatymi przejściami tonalnymi i niskim poziomem szumu. Najmniejsze na świecie wymiary i waga[ii] oznaczają wyjątkową mobilność, co w połączeniu z wyrafinowanymi możliwościami zapewnia maksymalną uniwersalność i twórczą swobodę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sony-wprowadza-nowy%2C-pelnoklatkowy-aparat-zv-e1-%E2%80%94-narzedzie-dla-wideoblogerow,399483,artykul.html

— ZV-E1 jest pomyślany jako niezrównane narzędzie dla autorów wideoblogów pragnących tworzyć lepsze materiały — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — To niesamowity aparat do vlogowania, który dzięki technologii sztucznej inteligencji pomaga dostarczać treści na najwyższym poziomie.

Pełne ekspresji obrazy z wyeksponowanym głównym obiektem

ZV-E1 to aparat zaprojektowany specjalnie do tworzenia wideoblogów. Jego pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o efektywnej rozdzielczości około 12,1 megapiksela odznacza się wysoką czułością i niskim poziomem szumów, a ponadto pozwala nadać piękny wygląd nieostrym fragmentom obrazu.

W porównaniu z poprzednim modelem nawet 8-krotnie[x] wzrosła wydajność procesora obrazu BIONZ XR. Rezultat to lepsze działanie przy wysokiej czułości i w słabym świetle, wierne kolory i płynna gradacja. Duże ilości danych z przetwornika obrazu są przetwarzane w czasie rzeczywistym nawet podczas nagrywania obrazu w formacie 4K (QFHD: 3840 × 2160) 120p[xi]. Procesor BIONZ XR ma również duże znaczenie dla szybszego i dokładniejszego działania systemu AF.

Aparat pozwala rejestrować materiał filmowy o rozdzielczości 4K (QFHD) w 10‑bitowym formacie 4:2:2, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli matrycy.  Użytkownik może więc wykorzystać twórcze możliwości pełnoklatkowego przetwornika i nagrywać filmy w wysokiej rozdzielczości 4K bez efektu mory i postrzępionych krawędzi obiektów.

Standardowo obsługiwanym formatem zapisu jest 4K 60p. Użytkownicy serwisu Creators’ Cloud mogą dodać obsługę formatu 4K 120p i tworzyć bardzo płynne ujęcia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie[xii]. Nagrywanie w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w trybie S&Q[xiii], w formacie XAVC S-I 60p z maksymalną przepływnością 600 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, H.264, All-I)[xiv], pozwala uzyskać wyjątkową jakość obrazu. Po dodaniu odpowiedniego rozszerzenia format XAVC S umożliwi rejestrację obrazu z szybkością 240 kl./s[xv] w celu pokazania dynamicznego sportu i szybkich akcji na ujęciach o rozdzielczości Full HD w nawet 10-krotnie zwolnionym tempie.

Ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej[xvi] pozwala rejestrować naturalnie wyglądający obraz w różnych warunkach oświetlenia, bez utraty detali w cieniach i światłach. Standardowy zakres czułości ISO aparatu wynosi od 80 do 102 400. Podczas fotografowania można go rozszerzyć do 40–409 600, a w przypadku filmowania do 80–409 600.

Narzędzie do urzeczywistniania filmowych aspiracji

Intuicyjny w użyciu tryb „Vlog filmowy”[xvii] umożliwia nagrywanie ujęć, które mogłyby pochodzić z filmu fabularnego. Dostępne w tym trybie ustawienia „Wygląd” i „Nastrój”[xviii] pozwalają nadać vlogowi wygląd produkcji filmowej i dostosować jego klimat do sceny i własnego zamysłu twórczego. Ustawienia z grupy „Wygląd”[xix] zapewniają naturalne tony ze środka skali, łagodne kolory i atrakcyjne światła niezbędne do uzyskania filmowego wyglądu i wzbogacenia odcieni karnacji. Ustawienia „Nastrój”[xx] służą do wzmacniania określonych kolorów, a „Szybkość przejścia AF”[xxi] pozwala wybrać szybkość przenoszenia ostrości z obiektu na obiekt. Do stworzenia kinowego klimatu przyczynia się dodatkowo odtwarzanie w tempie 24 kl./s[xxii] i użycie panoramicznych proporcji Cinemascope (2,35:1)[xxiii] z czarnymi pasami u góry i u dołu obrazu.

Produkcję materiału o filmowym wyglądzie ułatwia również technologia S-Cinetone. Pochodzi ona z kamer Sony Cinema Line i zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania zdrowego wyglądu skóry.

Nadanie określonego klimatu zdjęciom i filmom rejestrowanym przez aparat umożliwiają nowe ustawienia „Twórczy wygląd”. Fabrycznie zaprogramowanych jest 10 takich ustawień. Można ich używać bez korekt lub dostosowywać do własnej wizji. Nowością jest funkcja „Mój styl zdjęcia”[xxiv] do zdjęć w trybie „Inteligentna automatyka” lub „Wybór sceny”. Ikony na ekranie dotykowym pozwalają w prosty sposób wybierać ustawienia nieostrości tła, jasności, kolorystyki i „Twórczego wyglądu”.

Zawsze zachwycające obrazy dzięki wiodącej technologii i sztucznej inteligencji

Aparat jest wyposażony w system AF z funkcją rozpoznawania w czasie rzeczywistym. Oparty na sztucznej inteligencji (SI), innowacyjny procesor dokładnie rozpoznaje ruch z użyciem danych o kształtach obiektu. Technologia szacowania postawy człowieka wykorzystuje wyuczone kształty i postawy ludzi do precyzyjnej identyfikacji nie tylko oczu, ale też pozycji ciała i głowy. Pozwala to nastawić i śledzić ostrość, gdy obiekt jest odwrócony od aparatu. Procesor SI rozróżnia nawet osoby w różnych pozach, a ulepszenia w rozpoznawaniu poszczególnych twarzy zwiększają niezawodność śledzenia w trudnych warunkach: gdy twarz jest przekrzywiona, znajduje się w cieniu lub jest filmowana pod światło. Oprócz ludzi i zwierząt[xxv] rozpoznawane są także ptaki[xxvi], owady, samochody, pociągi i samoloty[xxvii], co zapewnia jeszcze większą uniwersalność i niezawodność podczas fotografowania i filmowania.

Aparat ZV-E1 jest wyposażony w funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym z użyciem sztucznej inteligencji, pozwalającą użytkownikowi skupić się na kadrowaniu i kompozycji ujęcia. Aby włączyć tę funkcję, wystarczy wskazać żądany obiekt i do połowy wcisnąć spust migawki. Wyposażenie nowego modelu obejmuje system Fast Hybrid AF do szybkiego ustawiania i dokładnego śledzenia ostrości oraz szczegółowe ustawienia dostosowujące działanie systemu AF.

Kolejnym ważnym elementem, który pomaga wykorzystać potencjał pełnoklatkowego aparatu ZV-E1, jest kompaktowy, precyzyjny moduł stabilizatora obrazu z czujnikami żyroskopowymi i zoptymalizowanymi algorytmami. Wykrywa on i skutecznie koryguje drgania aparatu w pięciu kierunkach[xxviii], przez co pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 5,0 stopni[xxix]. W rezultacie obraz staje się stabilniejszy, nawet jeśli używany obiektyw z mocowaniem typu E nie ma własnego systemu stabilizacji.

Nowy „Dynamiczny tryb aktywny”[xxx] stabilizuje obraz o 30% bardziej efektywnie niż tryb „Active Mode”[xxxi] w poprzednich modelach. Dzięki temu jeszcze łatwiej jest nagrać płynny, stabilny obraz podczas chodzenia, a w rezultacie nadać vlogowi wyrazistość i dynamikę.

Aparat ZV-E1 ma również funkcję automatycznego kadrowania filmów[xxxii], która doskonale sprawdzi się podczas nagrywania wywiadu, występu muzycznego, bloga kulinarnego i wielu innych scen. Ta niezwykła funkcja rozpoznaje obiekty z użyciem sztucznej inteligencji, a następnie automatycznie steruje kompozycją ujęcia filmowego w taki sposób, aby główny obiekt zajmował najważniejsze miejsce w kadrze. Dzięki temu aparat zdaje się podążać za obiektem, chociaż w rzeczywistości pozostaje nieruchomy, co bardzo ułatwia pracę w pojedynkę. Żądany obiekt można wskazać na dotykowym ekranie aparatu lub w aplikacji Creators’ App w smartfonie.

Funkcja kompensacji zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości[xxxiii] zapewnia niezmienny kąt widzenia i umożliwia stosowanie płynnych, dynamicznych przejść ostrości. Dzięki funkcji rozpoznawania wielu twarzy[xxxiv] aparat sam steruje efektem bokeh i ustawia ostrość na ujęciach grupowych, w tym autoportretach. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której ostre są tylko twarze osób w pierwszym rzędzie, a pozostałe ulegają rozmyciu.

Funkcja stabilizatora kadrowania[xxxiv] umożliwia utrzymywanie stałej pozycji obiektu w kadrze. Dzięki połączeniu zaawansowanej, opartej na sztucznej inteligencji technologii rozpoznawania obiektów ze stabilizacją obrazu w dynamicznym trybie aktywnym obiekt pozostaje stabilny nawet podczas zdjęć z ręki. Zapewnia to płynność filmu, gdy operator obchodzi filmowany obiekt lub za nim podąża.

Aby zapewnić naturalne, przyjemne dla oka odwzorowanie karnacji na autoportretach i vlogu, aparat ZV-E1 stosuje niezależną optymalizację kolorystyki skóry na fotografiach i na filmach. Dostępna jest też funkcja „Przełącznik bokeh”, pozwalająca poprawić wygląd tła jednym naciśnięciem przycisku[xxxv]. Podczas filmowania można zastosować efekt „Gładka skóra”[xxxvi].

W nowym aparacie ZV-E1 nie mogło zabraknąć trybu „Prezentacja produktu”[xxxvii], w którym ostrość płynnie przechodzi z twarzy autora recenzji na produkt umieszczony przed obiektywem i z powrotem.

Łatwa, bezproblemowa regulacja zoomu

Dzięki aparatowi ZV-E1 regulacja zoomu[xxxviii] może być środkiem twórczej ekspresji. Dźwignia zoomu u góry uchwytu pozwala ustawiać ogniskową w obiektywach z elektryczną regulacją zoomu oraz używać funkcji „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom) podczas pracy z obiektywami stałoogniskowymi i bez elektrycznej regulacji zoomu. Pomaga to zrealizować wiele projektów z użyciem mniejszej liczby obiektywów.

Użycie zoomu cyfrowego lub funkcji „Wyraźny zoom obrazu” nie zmienia ustawień rozpoznawania przez system AF w czasie rzeczywistym, śledzenia w czasie rzeczywistym i obszaru ostrości, zachowana jest więc maksymalna szybkość i dokładność pracy systemu AF opartego na wykrywaniu fazy.

Utrwalanie niezapomnianych chwil i sytuacji dzięki kontroli nad biegiem czasu

Aparat pozwala tworzyć animacje poklatkowe, w oryginalny, ekspresywny sposób ukazujące powolny ruch chmur, osób i innych obiektów. Animacje te są generowane w samym aparacie. Interwał między obrazami[xxxix] może wynosić od 1 do 60 sekund, łatwo jest więc przekształcić wolną akcję w przyjemną w oglądaniu animację poklatkową.

Zaawansowane funkcje audio do zwiększania atrakcyjności vloga

Aparat ZV-E1 jest wyposażony w zaawansowany mikrofon z trzema kapsułami. Umożliwia on wybór charakterystyki kierunkowej i przechwytywanie czystego dźwięku w plenerze, gdzie problemem może być wiatr i hałas z zewnątrz. Dostarczana w zestawie osłona przeciwwiatrowa pomaga znacznie osłabić odgłosy wiatru. Do wyboru są cztery ustawienia charakterystyki kierunkowej: Automatyczne[xl], Przód[xli], Wszystkie kierunki[xlii] i Tył[xliii]. Aparat automatycznie dostosowuje kierunek przechwytywania do rozpoznawanych twarzy, ułatwiając dokonywanie optymalnych nagrań.

Aparat jest również wyposażony w stopkę MI (Multi Interface) z cyfrowym łączem audio, a także w gniazda mikrofonowe i słuchawkowe.

Zaawansowane możliwości edycji ułatwiające oddanie zamysłu twórcy

Aparat ZV-E1 obsługuje zaawansowane tryby nagrywania. Szybki odczyt i przetwarzanie dużych ilości danych z pełnoklatkowego przetwornika obrazu pozwalają na rejestrację obrazu 4K z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli matrycy oraz na stosowanie formatów zapisu, które znacznie poprawiają jakość obrazu i zwiększają elastyczność i wydajność pracy na etapie postprodukcji.

Aparat ZV-E1 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub wewnątrzklatkową (All Intra)[xliv]. Pozwala też nagrywać w formacie XAVC HS[xlv] z użyciem kodeka MPEG-H HEVC/H.265 — dwukrotnie wydajniejszego od standardowych rozwiązań.

Dostępna jest również funkcja „Elastyczne ISO”, pracująca w trybie automatycznym lub trybie z ręcznie wybranym ustawieniem ISO z zakresu od 640 do 102 400 (160–409 600 w rozszerzonym trybie ISO). Użytkownik może również przypisywać własne tabele LUT do profili obrazu, aby nadawać obrazom niestandardowe wyglądy, inne niż uzyskiwane dzięki wstępnie zaprogramowanym trybom Log.

Stworzony do bezproblemowego vlogowania

Aparat ZV-E1 został zaprojektowany z myślą o łatwości użycia. Podgląd obrazu i dotykową obsługę umożliwia otwierany na bok ekran LCD z regulacją nachylenia. Rozmieszczenie elementów sterujących i właściwości uchwytu zoptymalizowano specjalnie do vlogowania.

Funkcje zapewniające wygodę i niezawodność w czasie zdjęć

Aby umożliwić długotrwałe nagrywanie, nowy aparat do wideoblogów został przystosowany do nieprzerwanego zasilania — z akumulatora Sony Z o dużej pojemności lub przez łącze USB PD (Power Delivery) zgodne z funkcją szybkiego ładowania[xlvi]. Nowo zaprojektowane podzespoły — procesor obrazu, przetwornik obrazu i układy współpracujące — zapewniają optymalne wykorzystanie energii w każdych warunkach.

Małe wymiary, lekkość i wyjątkowa poręczność

ZV-E1 to najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat do wideoblogów wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS i system wymiennych obiektywów[xlvii]. Jego wyjątkowa mobilność otwiera przed autorami wideoblogów nowe możliwości twórczej ekspresji.

Konstruktorzy aparatu zadbali o jego odporność na pył i wilgoć[xlviii] oraz o możliwość obsługi jedną ręką przy użyciu uchwytu do zdjęć z bezprzewodowym pilotem GP‑VPT2BT[xlix].

Platforma Creators’ Cloud i łatwe podłączanie smartfona

Aby umożliwić twórcom wzajemne kontakty i dzielenie się materiałami, firma Sony uruchomiła nową platformę Creators’ Cloud[l] i ułatwiła łączenie aparatu ze smartfonem. Przesyłanie ujęć do smartfona można przyspieszyć, używając znaczników ujęcia[li]. Pozwalają one wybierać ze źródłowego materiału fragmenty o długości 15, 30 lub 60 sekund[lii] do publikacji w mediach społecznościowych.

Wprowadzona przez firmę Sony aplikacja Creators’ App umożliwia obsługę aparatu ZV-E1 za pomocą smartfona oraz przesyłanie zdjęć i filmów z aparatu do smartfona. Aplikacja pozwala również używać smartfona do sprawdzania stanu akumulatora i nośnika danych w aparacie oraz edytować nazwę aparatu i datę. Creators’ App to również wygodne narzędzie do aktualizowania oprogramowania aparatu.

Dogłębna edycja

Aparat ZV-E1 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu i obrotu korpusu. Dane te mogą przydać się podczas edycji w bezpłatnym programie komputerowym Catalyst Browse, płatnym Catalyst Prepare[liii] lub module rozszerzającym[liv], ponieważ pozwalają szybko i dokładnie ustabilizować montowany film. Podczas edycji można także skompensować zmiany kąta widzenia obiektywu.

Wysoka jakość streamingu na żywo

Kiedy aparat ZV-E1 jest podłączony do portu USB komputera lub smartfona[lv], może pełnić funkcję kamery internetowej 4K (2160p) do streamingu w najwyższym standardzie i nadać nową jakość spotkaniom online, wydarzeniom na żywo, a nawet prostym rozmowom z rodziną i znajomymi.

Zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju

W uzupełnieniu podejmowanych przez firmę Sony działań na rzecz zrównoważonej przyszłości, w tym globalnej inicjatywy „Road to Zero” czy planu całkowitego przejścia na energię z odnawialnych źródeł do 2030 r., aparat ZV-E1 został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zrównoważonego rozwoju.

Włókna[lvi] osłony przeciwwiatrowej aparatu powstają z ponownie przetworzonych butelek PET[lvii]. Pozwala to firmie Sony ograniczać własny wpływ na środowisko bez pogorszenia funkcjonalności.

Na zakończenie warto wspomnieć, że przyjazne dla środowiska i zdatne do recyklingu jest także opakowanie aparatu ZV-E1. Zawiera ono materiał Sony „Original Blend Material”, powstający z bambusa, trzciny cukrowej i makulatury — bez dodatku tworzyw sztucznych. Torby na produkt wytwarzane są z włóknin pochodzenia roślinnego[lviii], co dodatkowo ogranicza wpływ firmy Sony na środowisko naturalne.

W aparacie ZV-E1 pojawiły się nowe ułatwienia dostępu, które na różne sposoby pomagają w obsłudze. Należy do nich funkcja czytnika ekranu, przeznaczona dla osób niedowidzących[lix]. Dzięki ułatwieniom dostępu aparat ZV-E1 umożliwia rejestrację i odtwarzanie zdjęć i filmów jeszcze szerszemu gronu użytkowników.

Dostępność

Nowy aparat ZV-E1 będzie można nabyć u autoryzowanych dealerów Sony od kwietnia 2023 r.

Źródło: Sony Corporation

www.sony.pl

Dodatkowe informacje:


[i] Możliwość użycia ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem typu E — również z serii G Master, wyróżniającej się wyjątkową rozdzielczością i efektem bokeh.

[ii] Stan z chwili zapowiedzi produktu w marcu 2023 r., wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami, pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i systemem optycznej stabilizacji obrazu w korpusie, badanie Sony.

[iii] Nie gwarantuje się dokładnego rozpoznawania wszystkich podanych obiektów w każdych warunkach. Dostępne są następujące ustawienia obiektów: Człowiek, Zwierzę/Ptak, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód/Pociąg i Samolot. W pewnych warunkach może występować błędne rozpoznawanie obiektów innego rodzaju niż wskazane.

[iv] Opcja [Śledzenie] w menu. Wykorzystywana jest zaawansowana sztuczna inteligencja, w tym samouczenie się maszyn.

[v] Wymagane jest pobranie i zainstalowanie w aparacie bezpłatnej licencji dostępnej na stronie internetowej Sony z aktualizacjami. Dostępność zależy od kraju lub regionu. Wydanie nastąpi nie wcześniej niż w czerwcu 2023 r. Szczegółowe informacje podano pod adresem: https://creatorscloud.sony.net/cameraupgrade/4k120p/

QFHD (3840 × 2160). Przycinanie obrazu o około 10%.

[vi] Możliwość wyboru w trybach Film i S&Q. Niedostępne, jeśli w trybie S&Q wybrany jest format nagrywania XAVC S-I 4K.

[vii] Tylko podczas filmowania. Kadrowanie odbywa się poprzez przycięcie obrazu 4K i zmniejsza kąt widzenia.

[viii] Dotyczy tylko obiektywów obsługujących kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Kąt widzenia i jakość obrazu mogą się nieznacznie zmieniać. Nie gwarantuje się pełnej kompensacji we wszystkich obiektywach. Funkcja ta nie działa przy wyłączonej funkcji kompensacji dystorsji, gdy używany jest tryb S&Q lub gdy format zapisu jest ustawiony na RAW lub dowolny inny format obejmujący RAW. http://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/breathing/en/

[ix] Opcja [Rozpoz. ob. w AF] (Rozpoznawanie obiektu w AF) przyjmuje wymuszone ustawienie [Wył.], a opcja [Obszar ostrości] jest ustawiona na [Strefa].

[x] W porównaniu z procesorem obrazu BIONZ X w aparacie ZV-E10. Testy Sony.

[xi] Wymagane jest pobranie i zainstalowanie w aparacie bezpłatnej licencji dostępnej na stronie internetowej Sony z aktualizacjami. Dostępność zależy od kraju lub regionu. Wydanie nastąpi nie wcześniej niż w czerwcu 2023 r. Szczegółowe informacje podano pod adresem: https://creatorscloud.sony.net/cameraupgrade/4k120p/

QFHD (3840 × 2160). Przycinanie obrazu o około 10%.

[xii] Wymagana jest edycja w postprodukcji i dokonanie nagrania w trybie S&Q.

[xiii] W trybie S&Q nie można nagrywać dźwięku.

[xiv] Do nagrywania filmów w formacie XAVC S-I wymagana jest karta pamięci klasy V90.

[xv] Wymagane jest pobranie i zainstalowanie w aparacie bezpłatnej licencji dostępnej na stronie internetowej Sony z aktualizacjami. Dostępność zależy od kraju lub regionu. Wydanie nastąpi nie wcześniej niż w czerwcu 2023 r. Szczegółowe informacje podano pod adresem: https://creatorscloud.sony.net/cameraupgrade/4k120p/

Efektywna liczba odczytywanych pikseli matrycy wynosi 1420 × 804.

[xvi] Filmy z S-Log3, testy Sony.

[xvii] Możliwość wyboru w trybach Film i S&Q. Niedostępne, jeśli w trybie S&Q wybrany jest format nagrywania XAVC S-I 4K.

[xviii] Ustawienie „Nastrój” jest niedostępne, gdy wybrany zostanie wygląd [Mono].

[xix] S-CINETONE, CLEAN, CHIC, FRESH, MONO.

[xx] AUTO, GOLD, OCEAN, FOREST.

[xxi] Duża, Średnia, Mała.

[xxii] Liczby klatek na sekundę są podane w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Rzeczywiste klatkaże wynoszą: 24p: 23,98 kl./s, 30p: 29,97 kl./s, 60p: 59,94 kl./s i 120p: 119,88 kl./s.

[xxiii] Czarne pasy u góry i u dołu obrazu są elementem nagrywanego obrazu. Obraz między czarnymi pasami ma proporcje Cinemascope, ale zapisywany jest obraz o proporcjach 16:9.

[xxiv] Ustawienia są kasowane w momencie przełączenia trybu zdjęć (fotografia, film i S&Q, w tym również po naciśnięciu przycisku REC w trybie fotografowania).

[xxv] Kategorie rozpoznawanych oczu zwierząt powiększyły się o pewne zwierzęta pasące się i małe zwierzęta. Nadal rozpoznawane są oczy i głowy psów, kotów i podobnych zwierząt.

[xxvi] Nowy tryb „Ptak” pozwala z łatwością ustawiać ostrość na oczy różnych gatunków ptaków. Rozpoznawane są też głowy, kształty i pozy ptaków.

[xxvii] Nie gwarantuje się dokładnego rozpoznawania wszystkich podanych obiektów w każdych warunkach. Dostępne są następujące ustawienia obiektów: Człowiek, Zwierzę/Ptak, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód/Pociąg i Samolot. W pewnych warunkach może występować błędne rozpoznawanie obiektów innego rodzaju niż wskazane.

[xxviii] Największy wpływ na jakość obrazu mają drgania kątowe (pochylenia i odchylenia), które nasilają się wraz ze wzrostem ogniskowej. Przemieszczenia boczne (X/Y) są najbardziej zauważalne na makrofotografiach, przy dużym powiększeniu. Z kolei drgania obrotowe mogą radykalnie pogorszyć jakość zdjęć nocnych i filmów.

[xxix] Norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Obiektyw FE 50 mm F1.2 GM. Podczas fotografowania.

[xxx] Kąt widzenia w dynamicznym trybie aktywnym jest mniejszy niż w trybie Active Mode. Jeśli dynamiczny tryb aktywny jest włączony podczas nagrywania filmu 4K, nie działa funkcja „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom).

[xxxi] W porównaniu z trybem Active Mode w aparacie α7S III. Wewnętrzne testy Sony.

[xxxii] Tylko podczas filmowania. Kadrowanie odbywa się poprzez przycięcie obrazu 4K i zmniejsza kąt widzenia.

[xxxiii] Dotyczy tylko obiektywów obsługujących kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Kąt widzenia i jakość obrazu mogą się nieznacznie zmieniać. Nie gwarantuje się pełnej kompensacji we wszystkich obiektywach. Funkcja ta nie działa przy wyłączonej kompensacji dystorsji, gdy używany jest tryb S&Q lub gdy format zapisu jest ustawiony na RAW lub dowolny inny format obejmujący RAW.
http://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/breathing/en/

[xxxiv] Możliwość użycia w trybach filmu i S&Q przy wybranym trybie inteligentnej automatyki, gdy opcja [Rozpoz. ob. w AF] (Rozpoznawanie obiektu w AF) jest ustawiona na [Człowiek].

[xxxv] Naciskając ten przycisk, można szybko rozmyć tło. Funkcja ta ułatwia wytworzenie atrakcyjnie wyglądającego efektu bokeh, który eksponuje główny obiekt i zwiększa głębię obrazu.

[xxxvi] Efekt gładkiej skóry pozwala zamaskować niewielkie zmarszczki i przebarwienia oraz zwiększyć wyrazistość obrazu wokół oczu i ust.

[xxxvii] Opcja [Rozpoz. ob. w AF] (Rozpoznawanie obiektu w AF) przyjmuje wymuszone ustawienie [Wył.], a opcja [Obszar ostrości] jest ustawiona na [Strefa].

[xxxviii] Szybkość zoomu: oba końce dźwigni zoomu (WIDE i TELE) umożliwiają wybór dwóch położeń roboczych. Do każdego z nich można przypisać jedną z ośmiu szybkości zmian ogniskowej. Łatwo jest uzyskać bardzo powolne zmiany ogniskowej. Aparat pozwala też niezależnie wybierać szybkości zoomu dla trybu czuwania i nagrywania.

Zoom krokowy: tej funkcji można używać w trybach „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom) i zoomu cyfrowego. Posługiwanie się nią umożliwiają nowy przycisk Step Zoom i ikony na ekranie dotykowym. Funkcja ta pozwala na szybkie ustawienie zoomu na 1,0×, 1,5×, 2,0× lub 4,0×. Można ją łączyć z funkcją zoomu optycznego.

Przypisywanie zoomu do przycisku własnego: aparat pozwala przypisać funkcje zwiększania i zmniejszania ogniskowej do przycisków własnych. Dzięki temu oprócz szybkości zmian zoomu dostępnych przy użyciu dźwigni zoomu można też stosować inne szybkości.

Kierunek obrotu pierścienia zoomu: można wybrać, czy obrót pierścienia zoomu w określonym kierunku będzie powodował zwiększanie, czy zmniejszanie ogniskowej (dotyczy tylko zgodnych obiektywów z elektryczną regulacją zoomu). Przy standardowych ustawieniach obrót pierścienia przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zmniejsza zoom (ogniskową), a zgodnie z ruchem — zwiększa zoom (ogniskową).

Zdalna regulacja zoomu: zoom można regulować zdalnie, przy użyciu aplikacji Creators’ App lub oferowanego oddzielnie pilota. Aparat pozwala wybrać stałą lub zmienną szybkość regulacji zoomu. Możliwe jest niezależne ustawianie szybkości zmian zdalnie regulowanego zoomu. Użytkownik może z łatwością uzyskać bardzo wolne, płynne zmiany ogniskowej.

[xxxix] W przypadku filmowania w jakości 4K maksymalny interwał między obrazami wynosi 6 sekund.

[xl] Automatycznie wybierana jest charakterystyka [Przód] lub [Wszystkie kierunki], w zależności od aktualnego stanu rozpoznawania i śledzenia obiektu.

[xli] Mikrofon zbiera dźwięk dobiegający z przodu aparatu (z kierunku, w którym zwrócony jest obiektyw).

[xlii] Mikrofon zbiera dźwięki dobiegające ze wszystkich stron.

[xliii] Mikrofon zbiera dźwięk dobiegający z tyłu aparatu.

[xliv] Gdy w menu formatu pliku wybrane jest ustawienie XAVC S-I 4K lub HD.

[xlv] Do edycji potrzebny jest program Catalyst Browse™ w wersji 2022.1 lub nowszej lub inny program edycyjny zgodny z formatem XAVC HS.

[xlvi] Obsługę ładowania i zasilania przez łącze USB zapewnia tylko port USB Type-C®. Podczas zasilania przez łącze USB w aparacie musi być zainstalowany akumulator. Akumulator w aparacie może się wyładowywać nawet podczas zasilania przez łącze USB — zależy to od używanego źródła zasilania i warunków pracy aparatu.

[xlvii] Stan z chwili zapowiedzi produktu w marcu 2023 r., wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami, pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i systemem optycznej stabilizacji obrazu w korpusie, badanie Sony.

[xlviii] Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.

[xlix] Do nabycia oddzielnie.

[l] Platforma Sony Creators’ Cloud łączy technologię najnowszych aparatów i kamer Sony ze sztuczną inteligencją w chmurze, ułatwiając wszystkie etapy pracy twórczej, od zdjęć po produkcję.

[li] W przypadku użycia więcej niż jednego znacznika ujęcia wybierane i przesyłane są ujęcia wyznaczane przez wszystkie znaczniki ujęć w nagranym fragmencie. Do przesyłania do smartfona potrzebna jest aplikacja Creators’ App.

[lii] Czas trwania wyodrębnionych ujęć może być mniejszy od wybranego. Zalety to od umiejscowienia wybranego znacznika ujęcia.

[liii] Obsługa w programie Catalyst Browse/Prepare 2020.1 lub nowszym. Metadane stabilizacji obrazu dla programu Catalyst są generowane w przypadku użycia obiektywu Sony z mocowaniem typu E i ustawienia optycznej stabilizacji obrazu w kamerze na [Wył.] lub [Aktywna].

[liv] Możliwość użycia tych funkcji zależy od kraju lub regionu. Szczegółowe informacje o dostępności usługi w poszczególnych krajach i regionach podano pod adresem https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/cpplugin/

[lv] Transmisja strumieniowa przez łącze USB odbywa się w rozdzielczości nie większej niż 3840 × 2160, z szybkością nie większą niż 30 kl./s. System operacyjny komputera lub smartfona musi zapewniać obsługę standardu UVC/UAC. W urządzeniu powinna być zainstalowana najnowsza wersja systemu operacyjnego. Do podłączenia urządzeń z portem USB Type-C można użyć dostępnego w handlu przewodu USB i/lub adaptera złącza. W przypadku połączenia przez łącze USB 2.0 maksymalna rozdzielczość obrazu wynosi HD (720p), a maksymalna liczba klatek na sekundę 30p.

[lvi] Tkanina i włoski.

[lvii] Okresowo produkcja może się odbywać bez użycia tworzyw z recyklingu.

[lviii] Z wyjątkiem tworzyw stosowanych w powłokach i klejach. W pewnych okresach produkcja może odbywać się bez użycia naturalnych włóknin.

[lix] Fabrycznie wybrany jest język angielski. Użytkownik może wybrać z menu aparatu jeden z 10 języków.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764