logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spada zainteresowanie systemem iOS w Polsce. Dominuje Android

  PR 11.10.2016, przeczytano 1435 razy
ilustracjastrzałka

Wbrew powszechnemu przekonaniu system iOS nie jest popularny w Polsce. W ciągu ostatnich dwóch lat odnotowano wyraźny spadek jego popularności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spada-zainteresowanie-systemem-ios-w-polsce.-dominuje-android,30215,artykul.html

Obecnie udział w ruchu systemu iOS wynosi zaledwie 13,20%, podczas gdy jeszcze w styczniu 2014 roku - wynosił 24,31%. Dla porównania udział systemu Android w ciągu trzech lat utrzymywał się powyżej 70%, systematycznie rosnąc. W lipcu br. wzrósł do rekordowych 80,99%.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat odnotowano także wyraźny wzrost udziału ruchu z mobilnych systemów operacyjnych, które dostarczają już coraz większy odsetek całego ruchu internetowego. Począwszy od 9,8% (w styczniu 2014) do 31,8% (w lipcu 2016). Analizując dane warto zwrócić uwagę, że ten przyrost jest konsumowany przede wszystkim przez system Android. Tym samym coraz więcej statystyk z rynku mobilnego dostarczanych jest w oparciu o użytkowników tego systemu operacyjnego.

Z czego może wynikać spadek popularności systemu iOS na polskim gruncie? - W pewnym momencie system iOS przestał być już tak bardzo atrakcyjny zarówno dla developerów aplikacji, jak i ich użytkowników. Pojawił się na rynku system Android, który powoli zaczął wprowadzać więcej udogodnień, więcej możliwości personalizacji, więcej bezpłatnych aplikacji. Produkty iOS kompatybilne tylko z wybranymi programami, nie podołały otwartości systemu z zielonym robocikiem - mówi Małgorzata Wołejko Mobile, Audience Measurement Director w Spicy Mobile.

Polska nie jest jedynym krajem, w którym udział odsłon z iOS jest niski. W statystykach dostępnych na ranking.pl, możemy sprawdzić i porównać udziały systemów. W Słowacji, Bułgarii, Chorwacji i Czechach nie wynosi więcej niż 19%. Na Węgrzech oraz w Rumunii również popularniejszy jest Android, a udział systemu marki Apple osiągnął nieco powyżej 20%. Dla porównania w Danii i Belgii system iOS jest bardzo popularny. Belgowie cenią sobie system iOS i Android w równym stopniu. Statystyki są tam bardzo zbliżone. 48,70% udziału zyskuje Android, a 49,59% system iOS. Natomiast w Danii znacząco wygrywa system marki Apple, w sierpniu br. udział tego oprogramowania w ruchu z urządzeń mobilnych w tym kraju wynosił 72,81%, Android uzyskał 26,02%.

Popularność systemu operacyjnego w danym kraju może zależeć od różnych czynników, na przykład od jego funkcjonalności, takich jak  lepsza integracja usług Google w Androidzie, czy też od pewnego rodzaju mody – urządzenia z systemem iOS na zachodzie Europy często traktowane są jako „kultowe”, lub też od marketingu danego systemu w konkretnym kraju.  Choć można postawić tezę, że na popularność systemu ios na Zachodzie wpływa poziom życia społeczeństwa (mogącego pozwolić sobie na zakup droższych modeli Apple), to warto zwrócić uwagę, że wśród telefonów z Androidem są równorzędne, konkurencyjne modele, których wybór jest znacznie większy. Podsumowując: choć wiele może być przyczyn różnic w popularności systemów operacyjnych w różnych krajach, to faktem jest, że w Polsce udział systemu iOS w ruchu internetowym jest niski i nadal spada.

Źródło: Spicy Mobile

www.spicymobile.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764