logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spamerzy i oszuści internetowi gotowi na Euro 2016

  PR 22.04.2016, przeczytano 725 razy

Największe zawody w piłce nożnej, takie jak puchar świata czy mistrzostwa Europy, tradycyjnie prowokują dużą aktywność spamerów i oszustów online. Eksperci z Kaspersky Lab zidentyfikowali już pierwsze szkodliwe wiadomości e-mail związane z zawodami Euro 2016, które odbędą się tego lata we Francji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spamerzy-i-oszusci-internetowi-gotowi-na-euro-2016,28281,artykul.html

Wśród nowych oszukańczych e-maili dominują fałszywe powiadomienia dotyczące wygranej na loterii związanej z nadchodzącymi zawodami piłkarskimi. Wiadomości te często zawierają załączniki, którym wiarygodności mają dodawać elementy graficzne, takie jak oficjalne emblematy, logo Euro 2016 oraz nazwy sponsorów tego wydarzenia.

Załączniki zawierają standardową treść: rzekoma loteria została zorganizowana przez autoryzowaną organizację, odbiorcę wylosowano spośród dużej liczby adresów e-mail, a żeby odebrać nagrodę, należy odpowiedzieć na e-mail i podać kilka danych osobowych.  Odnotowano przypadki, w których ten sam załącznik był wysłany w wiadomościach o różnej treści, ale mających z reguły ten sam temat - "UEFA EURO 2016 Winning Notification!".

Z popularności nadchodzącego wydarzenia korzystają także firmy, dla których spam jest jednym z kanałów reklamowych. Analitycy z Kaspersky Lab wykryli wielojęzyczne wysyłki spamowe zachęcające do monety pamiątkowej o wartości 2 euro wydanej specjalnie z okazji Euro 2016.

Wraz ze zbliżaniem się daty rozpoczęcia Euro 2016 spodziewamy się wzrostu ilości spamu o tematyce związanej z piłką nożną. Jest to jeden z najniebezpieczniejszych dla użytkowników rodzajów oszukańczego spamu: oszuści prawdopodobnie nie ograniczą swojej aktywności do fałszywych loterii i zaczną rozsyłać różne wiadomości e-mail oferujące możliwość wygrania biletów na mecze, jak miało to miejsce przed mistrzostwami świata w Brazylii. Przewidujemy również wzrost ilości spamu atakującego użytkowników we Francji, która jest gospodarzem tegorocznych mistrzostw - powiedziała Tatiana Szczerbakowa, analityk spamu, Kaspersky Lab.

Źródło: Kaspersky Lab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764