logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spanish Touch: hiszpański design w Warszawie

   09.06.2024, przeczytano 237 razy
ilustracjastrzałka

Hiszpania zachwyca pięknymi krajobrazami, wyśmienitą kuchnią i licznymi zabytkami światowej klasy. Należy jednak pamiętać, że jest ona również prawdziwym rajem dla wszystkich miłośników architektury i designu. Dzięki Ambasadzie Hiszpanii przy wsparciu agencji OKK! PR już 19 czerwca b.r. będzie można w Warszawie poznać „designerską twarz” ojczyzny Gaudiego. Tego dnia, w ramach „SPAIN IS IN”, będziemy bowiem świętować Dzień Designu Hiszpańskiego pod hasłem „SPANISH TOUCH”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spanish-touch%3A-hiszpanski-design-w-warszawie,404538,artykul.html

Pierwsza w Polsce ekspozycja hiszpańskiego designu i dyskusje na temat architektury odbędą się 19 czerwca br. w Hotelu Barceló Powiśle (ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 43A, Warszawa). Swoje portfolio zaprezentują wówczas takie hiszpańskie marki, jak Alvic, Cosentino, Espattio, Inclass, LZF Lamps, Naturtex, Ramon Soler oraz Kontakt-Simon.

Inspirującym prezentacjom czołowych marek hiszpańskich towarzyszyć będą wystąpienia gości specjalnych. Wśród nich znajdą się: Alberto Veiga (Barozzi Veiga), autor spektakularnego projektu Filharmonii Szczecińskiej, a także architektka Magdalena Federowicz-Boule (Tremend) oraz architektka Marta Wierusz (APA Wojciechowski Architekci). Spotkanie poprowadzi Marcin Szczelina – krytyk i kurator architektury, ekspert europejskiej nagrody Mies van der Rohe Award.

Po części merytorycznej odbędzie się koktajl, podczas którego zaproszeni goście będą mieli okazję do rozmów i wymiany doświadczeń.

Organizatorami Dnia Designu Hiszpańskiego są Ambasada Hiszpanii w Warszawie przy wsparciu agencji OKK! PR.

Zapraszamy architektów, projektantów, media i miłośników dobrego designu. Wstęp wolny po wcześniejszej rejestracji: spain(at)okkpr.pl

ilustracjastrzałka

Biogramy gości specjalnych:

Alberto Veiga

Urodzony w 1973 r., dorastał w Santiago de Compostela w Hiszpanii. Studiował architekturę w Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Navarra. Wykładał na Międzynarodowym Uniwersytecie Katalońskim w Barcelonie (2007–2010) oraz w La Salle International Unit (2019–2020), a także był profesorem wizytującym w Istituto Universitario di Architettura di Venezia (2014) oraz w Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Navarra (2021). Równolegle z działalnością zawodową był kuratorem Arquia Proxima w 2016 r. oraz jurorem w wielu znaczących konkursach, m.in. w Hiszpańskim Biennale Architektury 2021.

Razem z Fabrizio Barozzim w 2004 roku w Barcelonie założył pracownię architektoniczną Barozzi Veiga. Działa ona na arenie międzynarodowej, realizując zarówno zamówienia publiczne, jak i prywatne, ze szczególnym uwzględnieniem budynków kulturalnych, społecznych i edukacyjnych.

Magdalena Federowicz-Boule

Architektka, założycielka pracowni Tremend, aktualnie prezeska zarządu oraz dyrektorka kreatywna pracowni. Dyplom uzyskała na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, a także brała udział w wymianie naukowej na University of Detroit Mercy w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie zdobyła, pracując dla polskich oraz francuskich biur architektonicznych. W 2010 r. założyła autorską pracownię Tremend.

Magdalena Federowicz-Boule specjalizuje się w projektach kubaturowych oraz projektach wnętrz, zarówno komercyjnych, jak i przestrzeni użyteczności publicznej. Wielokrotnie nominowana i nagradzana w polskich i międzynarodowych konkursach architektonicznych. Jest autorką m.in. Dworca Metropolitalnego w Lublinie oraz licznych realizacji wnętrz hotelowych (Novotel Wrocław Centrum, Ibis Styles Grudziądz, Ibis Styles Budapest City, Royal Tulip Warsaw Apartments). W 2024 r. została polską Ambasadorką Saint-Gobain Glass.

Inicjatorka i współzałożycielka Koła OW SARP Architekci bez Granic (polski oddział Architecture Sans Frontieres), członek Zarządu OW SARP (od 2017 r.), członek ZAIKS i SAW.

Marta Wierusz

Architektka, architektka wnętrz.

Piastuje stanowisko Architektki Prowadzącej Zespół Wnętrz w pracowni APA Wojciechowski Architekci. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży architektonicznej. Prowadzi prestiżowe projekty wnętrz komercyjnych, prywatnych i publicznych, takich jak: hotele, centra handlowe, biura, obiekty gastronomiczne, mieszkania, placówki edukacyjno-opiekuńcze, wystawy.

Specjalizuje się w projektowaniu zrównoważonym, uniwersalnym i włączającym. Jej celem jest poszerzanie i propagowanie wiedzy z zakresu projektowania stawiającego człowieka w centrum uwagi, wpływającego na zdrowie psychofizyczne i dobrostan użytkowników.

Współpracuje z Atypiką Fundacją dla Neurokultury, zajmującą się zagadnieniami neuroróżnorodności. Wykładowczyni na studiach podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy – inkluzywna rekrutacja i zarządzanie” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz na Wydziale Wzornictwa w School of Form w Warszawie. Ekspertka w Zespole ds. Dostępności i Projektowania Inkluzywnego w SARP (Stowarzyszenie Architektów Polskich).

Autorka wielu publikacji branżowych, które ukazały się na łamach takich czasopism, jak: „Zawód: Architekt”, „Architecture Snob”, „Builder” czy „Obiekty”.

Źródło: OKK! PR

okkpr.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

designerska, designerski, designerskie...

Indolencja intelektualna w pełnej krasie.

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764