logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu

  PR 28.03.2024, przeczytano 391 razy
ilustracjastrzałka
Karina Hertel

Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB – agencję UGC, przygotowującą strategie contentowe, łączącą twórców z markami, dostarczającą gotowy nadcontent i nową usługę na polskim rynku, czyli sparkowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sparkyb-pomoze-markom-w-tworzeniu-angazujacego-contentu,403645,artykul.html

UGC to user generated content, czyli treści tworzone przez użytkowników Internetu, którzy znają lub korzystają z danego produktu czy usługi. Są to wszelkie komunikaty, zdjęcia, video o marce w mediach społecznościowych, na forach internetowych czy na kanałach typu owned media. UGC wzmacnia wiarygodność marki, gdyż w jej imieniu wypowiadają się zwykli ludzie, do których często nam bliżej.

Warto więc zadbać o jak najwięcej wartościowych treści tworzonych przez miłośników marki. Co ważne, kluczowe jest, aby były one interesujące. Takie angażujące treści, stworzone pod algorytmy mediów społecznościowych, które zapewniają duże zasięgi organiczne to nadcontent – pojęcie określające usługę przygotowaną dla marek przez nowy podmiot na rynku, czyli SparkyB.

W SparkyB specjalizujemy się w tworzeniu atrakcyjnego i „wciągającego” contentu dla marek, które cenią sobie jakość i zapamiętywalność. Nasze materiały są starannie opracowane, aby przemawiały do odbiorców i budowały zamierzony wizerunek marki, zgodnie z jej strategią. Implementujemy content w mediach społecznościowych marek zapewniając mu widoczność. Najważniejsze jest dla nas to, aby treści nie tylko przyciągały uwagę, ale również angażowały odbiorców. Współpracujemy również z tysiącami użytkowników social mediów, zapisanych do naszej platformy SparkyB, którzy udostępniają treści marek, które lubią. Nazywamy ich „Sparkusami”. Dzięki naszej technologii możemy skutecznie zarządzać procesem organicznej republikacji treści, co prowadzi do znacznego wzrostu zasięgu i zaangażowania internautów. W efekcie marka dynamicznie rośnie i buduje lojalną społeczność online – wyjaśnia Karina Hertel, CEO Sparky B.

Ograniczone zasoby marketerów? Jest na to sposób

Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców inwestuje połowę swojego czasu pracy w proces tworzenie contentu. Największą trudnością jest znalezienie odpowiednich. Zadania nie ułatwia fakt, że większość konsumentów woli elementy wizualne od zwykłego tekstu. Dlatego też treści wizualne są często kluczowe w strategii treści marki. Przed marketerami stoi więc wiele wyzwań.

Tempo pracy marketerów jest bardzo intensywne. Brak czasu na dogłębne badania i analizy może prowadzić do podejmowania decyzji opartych na intuicji lub nieaktualnych danych. Konieczność ciągłego monitorowania trendów, analizowania danych demograficznych, preferencji konsumentów i obserwowanie ruchów konkurencji wymaga czasu.

Tworzenie unikalnych, ciekawych treści, które przyciągną uwagę i zaangażują docelową grupę odbiorców, to kolejne wyzwanie w codziennej pracy marketera. Brak inspiracji może prowadzić do produkowania treści o niskiej jakości lub powtarzalnych, co może zniechęcać odbiorców i powodować spadki zaangażowania czy zmiany w postrzeganiu marki. Oczywiście istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w analizie danych, częściowej automatyzacji procesów kreatywnych itp. Jednakże wybór, dostęp do odpowiednich aplikacji może być ograniczony ze względu na koszty lub złożoność obsługi. Nie bez znaczenia są również ograniczenia budżetowe. Tradycyjne zespoły kreatywne, złożone z osób strategicznych, videomakerów, copywriterów, projektantów, grafików, specjalistów ds. SEO i innych, mogą być kosztowne, nawet dla dużych firm, jeśli mówimy o rynku beauty czy FMCG z dużą rotacją SKU. Nie wspominając już szczególnie o małych firmach czy startupach.

Regularne tworzenie contentu jest bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki. Nie może on być jednak nudny i generyczny. Treści muszą przyciągać uwagę i angażować. Siedzieć w trendach. SparkyB uwalnia czas i zasoby marketerów, tworząc pod brief idealnie dopasowane do kanału komunikacyjnego materiały. Co ważne, content jest tworzony przez zdolnych kreatorów, ekspertów w swojej kategorii. Dzięki temu treści są autentyczne, świeże i wciągające. Dodatkowo Sparkusi, czyli regularni użytkownicy social mediów, udostępniają treści marek, które lubią. Są oni przez nas zweryfikowani, a ich zainteresowania są zbieżne z treściami, które publikują. Dzięki udostępnieniom materiał zyskuje viralowy charakter – mówi Michał Hertel co-owner.

Budowanie wizerunku marki wchodzi na zupełnie nowy, niespotykany dotąd poziom. Innowacyjne narzędzia pozwalają na kreowanie materiałów pod algorytmy mediów społecznościowych nie tylko spójnych z tożsamością marki, ale także angażujący użytkowników. A to przekłada się na zwiększenie konwersji, czy świadome budowanie wizerunku.

Źródło: SparkyB

sparkyb.pl

Dodatkowe informacje:

O SparkyB
Agencja powstała z myślą o wszystkich markach, którym zależy na materiałach wysokiej jakości, ich odpowiedniej implementacji i popularyzacji w kanałach SoMe. Ideą SparkyB jest tworzenie nadcontentu, czyli angażujących treści „pod algorytmy”, oraz ich publikacja w social mediach. To, co wyróżnia SparkyB na rynku jest posiadanie sieci tzw. Sparkusów, czyli osób, dzięki którym marki zyskują dziesiątki udostępnień w jednym momencie. To właśnie Sparkusi zapewniają zasięg organiczny i skalują zainteresowanie brandowanymi treściami. Zarządzanie siecią Sparkusów odbywa się za pośrednictwem autorskiej platformy SparkyB.

Obecnie SparkyB współpracuje m.in. z Avon, Yoskine, Jutrzenka, DAX Sun, Pepco, Oeparol, czy Cashmere.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
Labelomat - projektowanie etykiet online
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie odgrywa ważną rolę, etykiety stanowią nieodłączną część produktów. Odpowiednio zaprojektowane etykiety nie tylko przyciągają uwagę, ale także przekazują istotne informacje o produkcie.Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych projektantów i przedsiębiorców, powstało innowacyjny narzędzie o nazwie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764