logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Spicy Mobile o Martech i korzystaniu z usług cyfrowych

  PR 29.11.2022, przeczytano 351 razy
ilustracja

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „MarTech”. To już 6. edycja tej niezwykle popularnej i najbardziej obszernej publikacji dotyczącej rynku mobilnego w Polsce, w której czytelnicy znajdą między innymi wyniki badania na temat cyfryzacji polskiego społeczeństwa i stosunku Polaków do nowych technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spicy-mobile-o-martech-i-korzystaniu-z-uslug-cyfrowych,398172,artykul.html

W tegorocznym raporcie, który ukazał się pod honorowym patronatem IAB Polska, zaprezentowano wybrane rozwiązania marketingu technologicznego, które mają zastosowanie w środowisku „mobile” i są kluczowe dla obecności marek w tym kanale. Swoją wiedzą i  doświadczeniem podzielili się eksperci reprezentujący dużych wydawców, znane marki konsumenckie, domy mediowe, aplikacje mobilne oraz dostawców technologii marketingowych. Cennym uzupełnieniem dla prezentowanych case-studies oraz najlepszych praktyk na rynku są wyniki badania Mojej Gazetki dla Spicy Mobile na temat stosunku Polaków do szybko zachodzących zmian technologicznych i skali korzystania z różnych usług cyfrowych. Badanie zrealizowano w połowie 2022 roku. Wzięło w nim udział ponad 1000 osób.

Pandemia znacząco zwiększyła korzystanie z usług online

Pandemia zdecydowanie przyspieszyła rozwój nowych technologii oraz zmieniła sposób, w jaki Polacy korzystają z wielu usług. Do najbardziej powszechnych usług cyfrowych – jak czytamy w raporcie „MarTech” – należą zakupy online oraz bankowość elektroniczna. Tylko 6% badanych nigdy z nich nie skorzystało.

Aż 41% ankietowanych w badaniu Mojej Gazetki dla Spicy Mobile przyznało, że w wyniku pandemii częściej kupowało online, w tym 54% z grupy wiekowej poniżej 18 lat. Pandemia zwiększyła też korzystanie z takich usług, jak bankowość elektroniczna (36% badanych korzysta częściej), teleporady dotyczące zdrowia (35%) oraz usługi administracyjne (35%).

ilustracjastrzałka

Wyniki zaprezentowane w raporcie „MarTech” potwierdzają analizy gospodarcze firmy doradczej McKinsey & Company. Według nich w czasie pandemii w Polsce przybyło ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług internetowych, zwłaszcza wśród osób powyżej 65 roku życia. Dwukrotnie zwiększyła się też liczba branż, w których Polacy zaczęli korzystać z usług internetowych.

Polacy pozytywnie oceniają swoje kompetencje cyfrowe

Polacy nie tylko chętniej korzystają z różnych usług cyfrowych, ale i pozytywnie oceniają swoje kompetencje cyfrowe. Aż 60% ankietowanych  w badaniu Mojej Gazetki dla Spicy Mobile przyznaje, że korzysta z wielu usług dostępnych przez internet (w tym około 70% badanych, którzy mieszkają w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców), a tylko co piąty twierdzi, że nie nadąża za zmianami technologicznymi (21%).

Ciekawie na tym tle rysuje się stosunek Polaków do korzystania z internetu przez dzieci. Jak czytamy w raporcie „MarTech”, ponad połowa badanych uważa, że najmłodszym należy ograniczać dostęp do internetu (56%), w tym 34% zdecydowanie opowiada się za ograniczonym dostępem.

ilustracjastrzałka

Polskie społeczeństwo jest natomiast podzielone w takich tematach, jak automatyzacja obsługi klienta i płatność za usługi internetowe w zamian za brak reklam:

  • Ze stwierdzeniem „Wolę, gdy obsługuje mnie człowiek niż maszyna” zgadza się 43% ankietowanych, a niewiele mniej jest temu przeciwnych (41%).
  • Prawie 39% Polaków wolałoby lub zdecydowanie wolałoby zapłacić za internet pod warunkiem, że nie wyświetlałyby się im reklamy. Z kolei 42% ma do tego odwrotny stosunek, po czym można wnosić, że reklamy tym konsumentom nie przeszkadzają.

Jak powinien wyglądać dalszy rozwój technologii?

W badaniu nie zabrakło także pytania o przyszłość. Zdaniem respondentów dalszy rozwój technologiczny powinien służyć przede wszystkim ochronie środowiska (59%), bezpieczeństwu i porządkowi (52%) oraz ochronie zdrowia (49%). Podczas gdy kwestie ekologiczne były najważniejsze dla najmłodszych badanych, te związane z ochroną zdrowia podnosili znacząco częściej badani z najstarszej grupy wiekowej – 65 lat i więcej.

ilustracjastrzałka

- W wyniku pandemii Polacy niezależnie od wieku zaczęli korzystać z wielu usług online lub znacząco zwiększyli swoją internetową aktywność. Choć skala korzystania z tych usług napawa optymizmem, podobnie jak deklarowane kompetencje cyfrowe, przekonanie się do niektórych możliwości technologicznych wymaga czasu – komentuje wyniki badania Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – Personalizacja czy też wspomniana automatyzacja to te obszary, w których możemy spodziewać się największych zmian i inwestycji”

  • Raport „MarTech” dostępny jest bezpłatnie TUTAJ.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie uważa zrównoważony rozwój za ważny przy wyborze marki[1]. Jak na to „wyzwanie” odpowiadają globalni gracze i czego możemy się od nich nauczyć? Czym jest real time CSR i dlaczego wojna w Ukrainie wprowadziła nowe standardy dobroczynności, uruchamiając jednocześnie falę wolontariatu pracowniczego? Dlaczego nie każda pomoc jest...
Digital marketing to dzisiaj jedno z kluczowych działań biznesowych dla każdego liczącego się przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie, dlatego każdego roku powstają nowe firmy oferujące usługi w tym obszarze. Od czego zacząć zakładanie agencji digital marketingowej, w jaki sposób budować dobry i zgrany zespół, czy jak wyceniać działania, żeby biznes się opłacał? Chociaż...
Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich,a 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę.
Salestube udostępnił nowy przewodnik po Google Marketing Platform
Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji, której premiera odbyła się 15 listopada. Ebook GMP 2.0. to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie...
Poradnik Programmatic IAB Polska to kompleksowa, ponad 100-stronicowa publikacja IAB Polska. W 26 artykułach eksperci z Grupy Roboczej Programmatic szczegółowo wyjaśniają, jakie są obecne wyzwania i jak we właściwy sposób stosować programatyczny model zakupu w różnych działaniach marketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764