logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spicy Mobile publikuje ranking gier mobilnych

  PR 21.04.2021, przeczytano 606 razy
ilustracjastrzałka

Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spicy-mobile-publikuje-ranking-gier-mobilnych,391140,artykul.html

Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38%) i Dream Zone (6,01%), w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody. Co ciekawe, obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe Badoo (2,60%) i Tinder (2,36%), są też zdecydowanie częściej używane przez mężczyzn niż kobiety. Nawet Love Sick, gra adresowana w założeniu twórców do kobiet, w Polsce przyciąga głównie panów.

Na trzecim miejscu uplasowała się opracowana przez Supercell gra Brawl Stars (3,72%), która umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub trybie „battle royale” – ten  popularny rodzaj rozgrywki w grach na PC i konsolach coraz częściej pojawia się w grach mobilnych. Pierwszą piątkę zamykają dwie produkcje Playrix – Homescapes (3,27%) oraz Gardenscapes (3,14%). Obie gry łączą w sobie elementy symulacyjne i tradycyjną mechanikę match-three.

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w lutym  2021 r. polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 milionów razy. Wśród angażujących gier na polskim rynku w rankingu Spicy Mobile pojawiają się też: ROBLOX (424 mln uruchomień), Ball Sort Puzzle (247 mln), Candy Crush Saga (203 mln) oraz Forge of Empires (185 mln).

- Twórcy gier mobilnych szukają sposobów na zaangażowanie  swoich użytkowników, chcą też na grach zarabiać, np. poprzez zakupy w aplikacji czy emisję reklam, które są jednymi z efektywniejszych sposobów na monetyzację gier mobilnych – podkreśla Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy. – Nie tak dawno do najpopularniejszych gier mobilnych należały gry rekreacyjne jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga, z których mogły korzystać całe rodziny. Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników. Warto podkreślić, że aż 86% graczy ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17%.

Według analityków Newzoo globalny rynek gier mobilnych może wynieść do 2023 roku ponad 100 mld dolarów. Do tego czasu aż 43% wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie na to, jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych i samych gier. Dzięki technologii 5G i grze w chmurze będzie możliwe na przykład granie na urządzeniach mobilnych w gry przeznczone na PC, co otworzy rynek mobile choćby na produkcje AAA (Triple-A), czyli widowiskowe gry o największych budżetach.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764