Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.
Jak wynika z badania Spicy Mobile dotyczącego najpopularniejszych na rynku gier mobilnych, największy zasięg w lutym 2021 roku odnotowały dwie gry symulacyjne dla dorosłych od SWAG MASHA: Love Sick (6,38%) i Dream Zone (6,01%), w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody. Co ciekawe, obie gry mają wyższy zasięg niż topowe aplikacje randkowe Badoo (2,60%) i Tinder (2,36%), są też zdecydowanie częściej używane przez mężczyzn niż kobiety. Nawet Love Sick, gra adresowana w założeniu twórców do kobiet, w Polsce przyciąga głównie panów.
Na trzecim miejscu uplasowała się opracowana przez Supercell gra Brawl Stars (3,72%), która umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub trybie „battle royale” – ten popularny rodzaj rozgrywki w grach na PC i konsolach coraz częściej pojawia się w grach mobilnych. Pierwszą piątkę zamykają dwie produkcje Playrix – Homescapes (3,27%) oraz Gardenscapes (3,14%). Obie gry łączą w sobie elementy symulacyjne i tradycyjną mechanikę match-three.
Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w lutym 2021 r. polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 milionów razy. Wśród angażujących gier na polskim rynku w rankingu Spicy Mobile pojawiają się też: ROBLOX (424 mln uruchomień), Ball Sort Puzzle (247 mln), Candy Crush Saga (203 mln) oraz Forge of Empires (185 mln).
- Twórcy gier mobilnych szukają sposobów na zaangażowanie swoich użytkowników, chcą też na grach zarabiać, np. poprzez zakupy w aplikacji czy emisję reklam, które są jednymi z efektywniejszych sposobów na monetyzację gier mobilnych – podkreśla Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy. – Nie tak dawno do najpopularniejszych gier mobilnych należały gry rekreacyjne jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga, z których mogły korzystać całe rodziny. Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników. Warto podkreślić, że aż 86% graczy ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17%.
Według analityków Newzoo globalny rynek gier mobilnych może wynieść do 2023 roku ponad 100 mld dolarów. Do tego czasu aż 43% wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie na to, jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych i samych gier. Dzięki technologii 5G i grze w chmurze będzie możliwe na przykład granie na urządzeniach mobilnych w gry przeznczone na PC, co otworzy rynek mobile choćby na produkcje AAA (Triple-A), czyli widowiskowe gry o największych budżetach.
Źródło: Spicy Mobile