Zespół Spicy Mobile, twórcy autorskiego badania nt. rynku mobilnego (Mobience), uruchomili nową platformę łączącą wydawców aplikacji oraz reklamodawców. Platforma, dzięki dostępnym analizom pozwala jeszcze lepiej zrozumieć widownię oraz zachowania użytkowników aplikacji mobilnych.
- Ten projekt dojrzewał w naszych głowach od bardzo dawna. Cieszymy się z jego finalizacji. Przede wszystkim chcieliśmy od podstaw zbudować nowe narzędzie, które będzie odpowiedzią na problemy monetyzacji powierzchni reklamowych w aplikacjach – potwierdza Artur Zawadzki ze Spicy Mobile, odpowiedzialny za wdrożenie platformy Mobigate.
Zgodnie z ideą, wydawcy podłączając aplikację do platformy mogą uzyskać informacje o zachowaniach użytkowników swojej aplikacji, mogą analizować i porównywać je z innymi aplikacjami, dzięki danym z badania Mobience. Mogą np. zobaczyć, jak ich aplikacja radzi sobie na tle konkurencyjnych aplikacji w tej samej kategorii, czy też jakich innych aplikacji używają konsumenci.
Najważniejsze jest jednak to, że platforma umożliwia wydawcom i twórcom skuteczniejszą monetyzację powierzchni reklamowej. Reklamodawcom pozwala dotrzeć do konkretnej grupy wyodrębnionej ze względu na cechy użytkowników, zainteresowania (używane aplikacje, odwiedzane witryny mobilne, wpisane słowa kluczowe) lub lokalizację (np. wejście do galerii handlowej). Z punktu widzenia twórcy aplikacji podłączenie jej do platformy jest proste. Polega na podłączeniu standardowego zestawu narzędzi SDK do aplikacji, który bez problemu współgra z systemem operacyjnym Android.
Źródło: Spicy Mobile