logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spicy Mobile z własną platformą programmatic

  PR 22.02.2022, przeczytano 601 razy
ilustracja

Agencja Spicy Mobile uruchomiła własną platformę emisji reklam w modelu programmatic – Spicy DSP. Rozwiązanie warte 10 mln złotych i bazujące na algorytmach przewidujących prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę testują już największe domy mediowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spicy-mobile-z-wlasna-platforma-programmatic,394877,artykul.html

Spicy DSP umożliwia zakup powierzchni reklamowej w modelu RTB. Jej celem jest bardziej elastyczna i łatwiejsza emisja reklam do wybranych grup odbiorców. W tym celu wykorzystano autorskie mechanizmy i specjalistyczne modele oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję. W projekt zaangażowani zostali naukowcy, m.in. prof. Piotr Sankowski z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW i prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS. Na powstanie platformy agencja Spicy Mobile otrzymała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ok. 7,8 mln. Pozostałą potrzebną kwotę spółka przeznaczyła z własnych środków. Łączna wartość projektu wyniosła ponad 10,1 mln zł.

- Rozwiązanie, które prezentujemy, ma realny wpływ na liczbę i jakość emitowanych reklam w aplikacjach mobilnych – wyjaśnia Dominik Stocki ze Spicy Mobile. – Przewidujemy, że w związku z blokadą 3rd party cookies ruch reklamowy przeniesie się ze stron do aplikacji. Naszym celem było połączenie oczekiwań wydawców, reklamodawców i użytkowników aplikacji w postaci bardziej spersonalizowanych i tym samym mniej intruzywnych reklam. Dzięki najnowszej technologii i wykorzystaniu wiedzy polskich naukowców okazało się to możliwe.

Platforma Spicy Mobile rekomenduje użytkownikowi takie reklamy, które najbardziej go zainteresują. Jednocześnie emisje dobierane są w taki sposób, aby prawdopodobieństwo wykonania akcji – kliknięcie, rejestracja czy zakup – było jak największe. W tym celu Spicy DSP wykorzystuje złożone algorytmy, między innymi LightGBM i FFM, które analizują szereg parametrów: rozmiar kreacji, aplikację bądź witrynę, na której znajduje się użytkownik, dane historyczne, informacje o urządzeniu itp. W procesie licytacji i zakupu powierzchni klienci mają do dyspozycji dwa modele rozliczeniowe: CPM oraz CPC. Za jakość optymalizacji zakupu ruchu odpowiadają autorskie modele, m.in. model „session quality” dbający o to, aby jakość kupowanej powierzchni przekładała się na jakość dostarczanego ruchu.

Programmatic jest jednym z najbardziej perspektywicznych rozwiązań marketingu internetowego. Poza automatyzacją procesu zakupu powierzchni reklamowej oferuje szeroki wachlarz funkcji: precyzyjne targetowania, wykorzystanie własnych danych (także tych z platform DMP) czy działania cross-mediowe. Nie bez powodu więc jego udział w rynku marketingu internetowego rośnie. Jak wynika z badania Spicy Mobile, wzrost wydatków na reklamę programmatyczną w 2021 roku zauważyło aż 2/3 ankietowanych przedstawicieli domów mediowych, tyle samo planuje zwiększyć wydatki na programmatic w roku obecnym.

- Rynek reklamy mobilnej dojrzewa. Reklamodawcy poszukują efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie. Jednocześnie, popularne stają się działania, które mają pozytywny wpływ na komfort korzystania z treści przez końcowego użytkownika. Spicy DSP jest odpowiedzią na te trendy – dodaje Stocki.

Agencja Spicy Mobile uruchomiła program szkoleń, który obejmuje prezentację systemu i jego możliwości w porównaniu do innych dostępnych na rynku.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drift Masters European Championship w TVN Turbo
Najsłynniejsze wyścigi driftingowe w Europie zawitają do TVN Turbo. Najlepsi kierowcy, popis niezwykłej techniki i brawury. Ekstremalne emocje gwarantowane. Drift Masters European Championship na żywo w sobotę 10 czerwca o 19:00.
„Podcasty 2023”
Moc podcastów nie słabnie, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Okazuje się, że PODCAST JEST DOSKONALE ROZPOZNAWALNĄ FORMĄ TREŚCI I ZETKNĘŁO SIĘ Z NIM 85 PROC. WSZYST- KICH UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU. Co więcej, niemal dwie trzecie internautów deklaruje, że słucha podcastów, a prawie...
Grupa Play nabyła 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o.o. z siedzibą w Żorach. Transakcja ta przyczyni się do poszerzania zasięgu usług internetu światłowodowego i telewizji cyfrowej, zapewniając klientom indywidualnym, jak i biznesowym, najwyższą jakość usług i wolność wyboru.
IMM: RMF FM, Wirtualna Polska oraz Onet na podium rankingu
Po miesiącu przerwy na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów powraca RMF FM. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), w kwietniu 2023 roku stacja była cytowana przez inne media ponad 2,2 tysiąca razy. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą tylko 17 odwołań mniej. Trzecią pozycję zajmuje Onet, na który powoływano się blisko...
Bazujący na sztucznej inteligencji program, przygotowany przez polskich naukowców, pomoże w pracy moderatorom, którzy czyszczą internet z nielegalnych treści. Program ma rozpoznawać wideo, obrazy i teksty o charakterze pedofilskim.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764