logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spicy Mobile z własną platformą programmatic

  PR 22.02.2022, przeczytano 837 razy
ilustracja

Agencja Spicy Mobile uruchomiła własną platformę emisji reklam w modelu programmatic – Spicy DSP. Rozwiązanie warte 10 mln złotych i bazujące na algorytmach przewidujących prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę testują już największe domy mediowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spicy-mobile-z-wlasna-platforma-programmatic,394877,artykul.html

Spicy DSP umożliwia zakup powierzchni reklamowej w modelu RTB. Jej celem jest bardziej elastyczna i łatwiejsza emisja reklam do wybranych grup odbiorców. W tym celu wykorzystano autorskie mechanizmy i specjalistyczne modele oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję. W projekt zaangażowani zostali naukowcy, m.in. prof. Piotr Sankowski z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW i prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu z Uniwersytetu SWPS. Na powstanie platformy agencja Spicy Mobile otrzymała dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości ok. 7,8 mln. Pozostałą potrzebną kwotę spółka przeznaczyła z własnych środków. Łączna wartość projektu wyniosła ponad 10,1 mln zł.

- Rozwiązanie, które prezentujemy, ma realny wpływ na liczbę i jakość emitowanych reklam w aplikacjach mobilnych – wyjaśnia Dominik Stocki ze Spicy Mobile. – Przewidujemy, że w związku z blokadą 3rd party cookies ruch reklamowy przeniesie się ze stron do aplikacji. Naszym celem było połączenie oczekiwań wydawców, reklamodawców i użytkowników aplikacji w postaci bardziej spersonalizowanych i tym samym mniej intruzywnych reklam. Dzięki najnowszej technologii i wykorzystaniu wiedzy polskich naukowców okazało się to możliwe.

Platforma Spicy Mobile rekomenduje użytkownikowi takie reklamy, które najbardziej go zainteresują. Jednocześnie emisje dobierane są w taki sposób, aby prawdopodobieństwo wykonania akcji – kliknięcie, rejestracja czy zakup – było jak największe. W tym celu Spicy DSP wykorzystuje złożone algorytmy, między innymi LightGBM i FFM, które analizują szereg parametrów: rozmiar kreacji, aplikację bądź witrynę, na której znajduje się użytkownik, dane historyczne, informacje o urządzeniu itp. W procesie licytacji i zakupu powierzchni klienci mają do dyspozycji dwa modele rozliczeniowe: CPM oraz CPC. Za jakość optymalizacji zakupu ruchu odpowiadają autorskie modele, m.in. model „session quality” dbający o to, aby jakość kupowanej powierzchni przekładała się na jakość dostarczanego ruchu.

Programmatic jest jednym z najbardziej perspektywicznych rozwiązań marketingu internetowego. Poza automatyzacją procesu zakupu powierzchni reklamowej oferuje szeroki wachlarz funkcji: precyzyjne targetowania, wykorzystanie własnych danych (także tych z platform DMP) czy działania cross-mediowe. Nie bez powodu więc jego udział w rynku marketingu internetowego rośnie. Jak wynika z badania Spicy Mobile, wzrost wydatków na reklamę programmatyczną w 2021 roku zauważyło aż 2/3 ankietowanych przedstawicieli domów mediowych, tyle samo planuje zwiększyć wydatki na programmatic w roku obecnym.

- Rynek reklamy mobilnej dojrzewa. Reklamodawcy poszukują efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie. Jednocześnie, popularne stają się działania, które mają pozytywny wpływ na komfort korzystania z treści przez końcowego użytkownika. Spicy DSP jest odpowiedzią na te trendy – dodaje Stocki.

Agencja Spicy Mobile uruchomiła program szkoleń, który obejmuje prezentację systemu i jego możliwości w porównaniu do innych dostępnych na rynku.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w...
Zmiany w strukturze serwisów Iberionu
Grupa Iberion wprowadza zmiany w swoim portfolio. Iberion jest wydawcą 11 serwisów i kanałów video, w tym Gońca, Świata Gwiazd, Biznes Info i Pacjentów. Planowane zmiany przewidują wzmocnienie kluczowych produktów grupy, co wpłynie na funkcjonowanie poszczególnych redakcji.
Paryż 2024: 8 dodatkowych kanałów Eurosport w Netia TV
Netia (część Grupy Polsat Plus) i Warner Bros. Discovery w Polsce nawiązały współpracę, dzięki której abonenci usług TV Netii otrzymają bez dodatkowych opłat dostęp do 8 okazjonalnych kanałów Eurosport (7 w jakości HD i 1 w jakości 4K) w całości poświęconych transmisjom wydarzeń z XXXIII Letnich Igrzysk Olimpijskich. Dodatkowo, do końca września, główne kanały...
GRY-OnLine przekształciły się w Webedia Polska SA
W lipcu zakończył się proces kluczowych zmian w spółce GRY-OnLine SA. Od teraz spółka funkcjonuje pod nazwą Webedia Polska SA. Zarządzanie przejmuje nowy zarząd. Z pozycji dotychczasowego prezesa, po ponad dwóch dekadach, ustępuje Mariusz Klamra. Stery polskiego oddziału Webedii przejmują Przemysław Bartula i Michał Bobrowski w równoległych rolach...
Gazeta.pl i Polscy Łowcy Burz: alerty pogodowe dla czytelników
Gazeta.pl rozpoczyna w wakacje współpracę ze specjalistami ze Stowarzyszenia Skywarn Polska znanymi jako Polscy Łowcy Burz. Eksperci od ekstremalnych zjawisk pogodowych przygotują alerty pogodowe, związane m.in. z frontami burzowymi. To przełom w branży medialnej w podejściu do użytkowników i troski o ich bezpieczeństwo latem. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764