W poniedziałek 26 września, na antenie Radia ZET, ruszył pierwszy radiowy serial kryminalny „Niech to usłyszą”. Spokój Film wyprodukował trailer promujący nową produkcję. Scenariusz serialu został napisany przez mistrzów polskiego kryminału, Wojciecha Chmielarza i Jakuba Ćwieka.
Trailer emitowany jest w ramach kampanii promocyjnej obejmującej telewizje ogólnopolskie i kanały tematyczne, sieci kin Helios i Cinema City oraz nośniki reklamy zewnętrznej w wybranych miastach. Powstały jego trzy wersje 15, 30 i 45-sekundowe.
Spot promujący „Niech to usłyszą” wyreżyserował Miłosz Sakowski reprezentowany przez agencję Match and Spark, zaś za produkcję odpowiadał stworzony przez Jana Szczeniowskiego dom produkcyjny Spokój Film.
- Napisanie i wyreżyserowanie filmowych obrazów do serialu audio to szalenie inspirujące, ale też odpowiedzialne zadanie, bo tworząc filmowe kadry, zderzamy się przecież z największą konkurencją, która nie zna ograniczeń czasowych czy budżetowych, czyli… ludzką wyobraźnią – komentuje reżyser, Miłosz Sakowski. - Zespół Radia Zet dał nam jednak dużo kreatywnej swobody i zaufanie, co mam nadzieję przełożyło się na trailer, który zachęci słuchaczy do wejścia w historię „Niech to usłyszą” – podsumowuje.
W produkcję zaangażowano piosenkarkę, kompozytorkę i autorkę tekstów Margaret, dziennikarza i krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza oraz wybitnych aktorów, m.in. Mateusza Damięckiego, Karolinę Gorczycę, Andrzeja Grabowskiego, Krystiana Pestę, czy Bartosza Gelnera. Na potrzeby serialu Margaret nagrała także piosenkę „Niespokojne morze”, której premiera odbyła się 11 sierpnia 2022, a teledysk do niej powstał na planie trailera „Niech to usłyszą”.
- To był świetny projekt z punktu widzenia produkcji. Startowaliśmy z czystą kartą ograniczoną tylko budżetem. Na linii reżyser - producent powstawał skrypt trailera. To bardzo pojemny format, w którym można się wykazać. Kluczowa była też w tym modelu partnerska współpraca z klientem, który oddał się w nasze ręce zakreślając tylko ramy tego, co musi być dowiezione pod względem komunikacji. - komentuje Jan Szczeniowski, producent i właściciel Spokój Film.
Źródło: Spokój Film