logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spolaryzowany program Gdynia Design Days 2019

   06.06.2019, przeczytano 308 razy
ilustracja

Ponad 130 wydarzeń, w tym 24 wystawy, 27 wykładów i 27 warsztatów. Potężna dawka wiedzy i inspiracji podczas 12. edycji Gdynia Design Days. Główny hasłem wydarzenia, odbywającego się między 6-14 lipca w Gdyni, jest POLARYZACJA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spolaryzowany-program-gdynia-design-days-2019,382776,artykul.html

Co jest ważniejsze: indywidualny interes czy dobro wspólne? Unikatowe produkty czy te tanie i łatwo dostępne? Lokalnie czy globalnie? Offline czy online? Ja czy my? POLARYZACJA to swoista rozbieżność, dychotomia w poglądach i opiniach. Niesie ona za sobą chęć podjęcia dialogu, skonfrontowania sprzecznych poglądów w zgodzie z interesami różnych grup społecznych. Świat, w którym żyjemy, ma tendencje do tworzenia coraz szerszych podziałów. Podczas GDD 2019 chcemy stworzyć forum do debaty i wyciągnąć wnioski, które pomogą odpowiedzieć na te pytania i wskażą kierunki dalszego działania na przyszłość.

Program obejmuje ponad 130 różnorodnych i inspirujących wydarzeń. Dni festiwalu zostały podzielone na bloki tematyczne skoncentrowane wokół tematu polaryzacji w kontekście mody (8 lipca), grafiki (9 lipca), wzornictwa (10 lipca), architektury miasta (11 lipca) oraz wnętrz (12 lipca). Każdego dnia będą odbywać się wykłady i warsztaty poświęcone danej tematyce.

Warto wcześniej przyjrzeć się programowi festiwalu i już teraz zarezerwować czas w kalendarzu, bo naprawdę dużo będzie się działo!

Weekend otwarcia

Intensywnie zapowiada się już weekend otwarcia GDD. 6 lipca zapraszamy na uroczyste otwarcie festiwalu i wernisaż wszystkich wystaw. Niedziela, 7 lipca, poświęcona zostanie głównemu tematowi wydarzenia – POLARYZACJI. Tego dnia warto wybrać się na wykład przewodniczącej komitetu członkowskiego World Design Weeks – Ingrid con der Wacht – „Design sprawia, że świat się kręci” oraz wykład Zuzanny Skalskiej nt. future thinking. Tego dnia wystąpią również: Michał Bachowski, Konrad Jerin z Piotrem Okrasą oraz Wiesław Bartkowski.

Spolaryzowane wystawy

Szczególnej uwadze polecamy główną wystawę festiwalu, której kuratorem jest Izabela Bołoz, pn. „Ja czy my”. Wybrane prace pokażą spolaryzowane tendencje wcielone w rzeczywiste projekty. Niektóre z nich wspierają pragnienie samorealizacji, poznania siebie i spełnienia marzeń. Systemy, które za nas troszczą się o innych, oszczędzają czas. Wystawa zachęca do zastanowienia się nad tym, gdzie leży nasze poczucie szczęścia i zadowolenia z życia.

To dopiero początek. Łącznie podczas GDD 2019 do obejrzenia będą 23 wystawy na terenie Gdyni. Weźmiemy pod lupę ludzkie ciało (wystawa „Ciało na rozdrożu”), kwestie zmiany klimatu („2°C”), wykorzystania surowców („(nie)śmieci”, „Print ‘n paste”) czy m.in. technologie („We need more space”, „Materia kodu”).

Czas na Nową Generację

Nie zapominamy również o młodych, aspirujących twórcach. Specjalnie z myślą o nich powstał konkurs Młodzi na Start, który rozstrzygnie się podczas GDD, a zwycięskie prace będziemy mogli zobaczyć na pokonkursowej wystawie. Natomiast do młodych przedsiębiorców skierowany jest cykl Design talks Business First Steps, poświęcony biznesowym aspektom pracy w branży kreatywnej. Podczas wykładów i warsztatów eksperci pokażą alternatywne podejście do sprzedaży, jak stworzyć strategię marki odpowiedzialnej społecznie oraz jaką rolę produkty i usługi pełnią w życiu klienta.

Nie tylko wiedza….

GDD to nie tylko wiedza i inspiracja, ale również wydarzenia towarzyszące i świetna okazja do spotkań i nawiązania biznesowych relacji. Główna siedziba GDD – Pomorski Park Naukowo Technologiczny Gdynia – na czas trwania festiwalu zmienia się w networkingowy tygiel, gdzie spotkacie projektantów, przedsiębiorców i pasjonatów projektowania. Design Alive zadba o organizację klubu festiwalowego „Dom Idei”, gdzie w kuluarach będzie można wymienić się wiedzą i porozmawiać z ciekawymi twórcami. Magazyn ELLE Decoration przygotuje natomiast Strefę Wiedzy, podczas której uczestnicy konkursu Młodzi na Start będą mogli m.in. zweryfikować swoje dokonania, skonsultować projekt i uzyskać praktyczne wskazówki, jak go ulepszyć oraz dowiedzieć się, w jaki sposób go wypromować.  

  • Pełny program dostępny jest TUTAJ

Na wystawy i wykłady wstęp wolny, za wyjątkiem Design talks Business Summit i cyklu Design talks Business First Steps. Na wszystkie warsztaty obowiązuje rejestracja, która rusza 10 lipca 2019 roku.

Źródło: Gdynia Design Days

www.gdyniadesigndays.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics, światowy lider w dziedzinie zaawansowanej technologii półprzewodnikowej, zaprezentowała 108¬ megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764