logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski

  PR 26.11.2018, przeczytano 198 razy

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” podjęła się realizacji projektu związanego z obchodami stulecia niepodległości Polski. W ramach projektu stworzono publikację pn. Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski. Wkład etycznych przedsiębiorstw w umacnianie polskiej suwerenności gospodarczej”, poświęconą przedsiębiorcom, których zaangażowanie społeczne przyczyniło się do odbudowy państwowości Polski na przestrzeni ostatnich 100 lat. Opisano w niej przykłady kierowania się w prowadzonej działalności takimi wartościami, jak wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka - wartościami wpisanymi w polską tradycję państwową i narodową. Znaczną część publikacji poświęcono Laureatom Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W formie studium przypadku opisana została ich historia, polityka wewnętrzna, działania na rzecz kontrahentów, klientów, społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-w-stuleciu-niepodleglosci-polski,380286,artykul.html

Zakres tematyczny projektu wynika z obserwacji, iż w znacznej części społeczeństwa polskiego świadomość roli biznesu w rozwoju kraju i dobrostanu jego obywateli jest zdecydowanie za niska. Brakuje wiedzy dotyczącej zasług polskich przedsiębiorców dla rozwoju lokalnych społeczności, a ich wizerunek utrwalany współcześnie w opinii publicznej nie zawsze jest pozytywny i prawdziwy. Z drugiej strony, przedsiębiorcy często niechętnie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z praktyczną realizacją postulatów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Swoje postępowanie uznają za normalną praktykę i wręcz obowiązek, którym nie wypada się chwalić.

Przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę publikację jako inspirację do podejmowania działań z zakresu SOB, ponieważ obecnie wymagają one często tylko chęci i pomysłu, a niekoniecznie dużych pieniędzy. Natomiast społeczeństwo, dzięki niniejszej publikacji, będzie miało okazję poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez przedsiębiorstwa działań oraz faktycznej roli przedsiębiorców w tworzeniu wolnej gospodarki, a co za tym idzie - niepodległości i niezależności gospodarczej naszego kraju.

W ramach projektu zorganizowano 4 spotkania z autorskie.  Pierwsze odbyło się 21 czerwca w Warszawie, kolejne 18 października w Katowicach podczas Sejmiku Województwa Śląskiego, będącego częścią Europejskiego Kongresu MŚP, trzecie 29 października na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, a czwarte16 listopada, podczas Wielkiej Gali Finałowej XXI edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” w EXPO XXI w Warszawie.

Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.

  • Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej Instytutu TUTAJ

Źródło: Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Szczecin 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Szczecin 2018

Prezentujemy kolejny odcinek przeglądu stanu prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski. Przed przystąpieniem do prac nad uchwałą w Szczecinie przeprowadzono szczegółową inwentaryzację, która pokazała, że jedynie 19% reklam w mieście zostało ustawionych legalnie.
Badanie: Codzienne Polaków zakupy – dane z badania Gemius/PBI
Robienie codziennych zakupów deklaruje 15 394 063 polskich internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. Porównując tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okazuje się, że stanowią oni ponad 40% dorosłych Polaków. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polakach na zakupach? Dzięki nowym zmiennym, wprowadzonym do badania, możemy znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących...
Selectivv to firma zajmująca się pozyskiwaniem i analizą danych ze smartfonów i tabletów, które służą do prowadzenia projektów badawczych oraz realizacji kampanii mobile marketingowych. Selectivv specjalizuje się w analizie danych o lokalizacji oraz big data, które są wykorzystywane m.in. w takich obszarach jak turystyka, transport czy handel. Wykorzystując posiadane narzędzia i...
Badanie: Czego Polacy szukają w internecie przed Wielkanocą?
Wielkanoc to jedne z najważniejszych świąt w kalendarzu. Spędzamy je zazwyczaj w rodzinnym gronie, więc spotkanie poprzedza wiele przygotowań – gotowanie i przygotowywanie ozdób świątecznych czy kartek z życzeniami. Inspiracji szukamy oczywiście w internecie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości – zwracamy się do wyszukiwarki Google.
Rekordowo wysoka kwartalna liczba niewypłacalności polskich firm
W I kwartale 2019 opublikowano informację o 285 niewypłacalnych przedsiębiorstwach wobec 260 w I kwartale 2018 roku – wzrost o 10% w porównaniu r/r, dynamika z ub. roku nie zmniejsza się. Jest to aktualnie czwarty rok z rzędu wzrostu liczby niewypłacalności polskich firm, a tym samym kwartał z najwyższa liczbą niewypłacalności w ciągu dekady.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764