logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski

  PR 26.11.2018, przeczytano 359 razy

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” podjęła się realizacji projektu związanego z obchodami stulecia niepodległości Polski. W ramach projektu stworzono publikację pn. Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski. Wkład etycznych przedsiębiorstw w umacnianie polskiej suwerenności gospodarczej”, poświęconą przedsiębiorcom, których zaangażowanie społeczne przyczyniło się do odbudowy państwowości Polski na przestrzeni ostatnich 100 lat. Opisano w niej przykłady kierowania się w prowadzonej działalności takimi wartościami, jak wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka - wartościami wpisanymi w polską tradycję państwową i narodową. Znaczną część publikacji poświęcono Laureatom Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W formie studium przypadku opisana została ich historia, polityka wewnętrzna, działania na rzecz kontrahentów, klientów, społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-w-stuleciu-niepodleglosci-polski,380286,artykul.html

Zakres tematyczny projektu wynika z obserwacji, iż w znacznej części społeczeństwa polskiego świadomość roli biznesu w rozwoju kraju i dobrostanu jego obywateli jest zdecydowanie za niska. Brakuje wiedzy dotyczącej zasług polskich przedsiębiorców dla rozwoju lokalnych społeczności, a ich wizerunek utrwalany współcześnie w opinii publicznej nie zawsze jest pozytywny i prawdziwy. Z drugiej strony, przedsiębiorcy często niechętnie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z praktyczną realizacją postulatów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Swoje postępowanie uznają za normalną praktykę i wręcz obowiązek, którym nie wypada się chwalić.

Przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę publikację jako inspirację do podejmowania działań z zakresu SOB, ponieważ obecnie wymagają one często tylko chęci i pomysłu, a niekoniecznie dużych pieniędzy. Natomiast społeczeństwo, dzięki niniejszej publikacji, będzie miało okazję poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez przedsiębiorstwa działań oraz faktycznej roli przedsiębiorców w tworzeniu wolnej gospodarki, a co za tym idzie - niepodległości i niezależności gospodarczej naszego kraju.

W ramach projektu zorganizowano 4 spotkania z autorskie.  Pierwsze odbyło się 21 czerwca w Warszawie, kolejne 18 października w Katowicach podczas Sejmiku Województwa Śląskiego, będącego częścią Europejskiego Kongresu MŚP, trzecie 29 października na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, a czwarte16 listopada, podczas Wielkiej Gali Finałowej XXI edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” w EXPO XXI w Warszawie.

Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.

  • Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej Instytutu TUTAJ

Źródło: Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wakacje z koronawirusem w tle
Wakacje to czas podróży. Czas, który niekiedy planujemy nawet z rocznym już wyprzedzeniem. Z początkiem pojawienia się pandemii COVID-19 ten czas został wielu osobom odebrany lub postawiony pod dużym znakiem zapytania. Teraz, w momencie znoszenia obostrzeń wielu z nas na nowo zaczyna planować urlop lub z niecierpliwością wyczekuje wcześniej zorganizowanego,...
Związek Cyfrowa Polska wspólnie ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców zwrócił się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Ministra Cyfryzacji o wprowadzenie zmian w prawie, które ułatwią działalność marketingową firm. Zdaniem organizacji pandemia koronawirusa spowodowała, że działania promocyjne zostały znacznie utrudnione. - Nowe przepisy powinny zatem...
Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień
71 proc. firm produkcyjnych zapowiedziało, że nie planuje zwiększać zatrudnienia w najbliższych miesiącach, a prawie 30 proc. musiało już zredukować liczbę pracowników – wynika z badania Trenkwalder. Takie wyniki nie dziwią, gdy spojrzymy na dane o produkcji przemysłowej, która w kwietniu była o ponad 24 proc., a w maju o 17 proc. niższa niż przed rokiem....
3 mld zł dotacji unijnych dla MŚP zmagających się z koronawirusem
W ramach łagodzenia gospodarczych skutków pandemii SARS-CoV-2 do końca lipca br. przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o unijne dotacje na kapitał obrotowy. Aby otrzymać wsparcie, firma musi spełnić tylko dwa warunki: odnotować przynajmniej 30-proc. spadek obrotów wskutek pandemii oraz mieścić się w definicji średniego przedsiębiorstwa. Kwota dotacji jest uzależniona od skali...
Barometr COVID-19: sektor MŚP potrzebuje rok na rekonwalescencję
Pod koniec maja br., czyli po prawie trzech miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, widać zdecydowanie więcej optymizmu w sektorze MŚP niż jeszcze miesiąc wcześniej. Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 18 proc. firm, podczas gdy w kwietniu ten odsetek był ponad dwa razy niższy (8,5 proc.). Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 58 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764