logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski

  PR 26.11.2018, przeczytano 255 razy

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” podjęła się realizacji projektu związanego z obchodami stulecia niepodległości Polski. W ramach projektu stworzono publikację pn. Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski. Wkład etycznych przedsiębiorstw w umacnianie polskiej suwerenności gospodarczej”, poświęconą przedsiębiorcom, których zaangażowanie społeczne przyczyniło się do odbudowy państwowości Polski na przestrzeni ostatnich 100 lat. Opisano w niej przykłady kierowania się w prowadzonej działalności takimi wartościami, jak wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka - wartościami wpisanymi w polską tradycję państwową i narodową. Znaczną część publikacji poświęcono Laureatom Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W formie studium przypadku opisana została ich historia, polityka wewnętrzna, działania na rzecz kontrahentów, klientów, społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-w-stuleciu-niepodleglosci-polski,380286,artykul.html

Zakres tematyczny projektu wynika z obserwacji, iż w znacznej części społeczeństwa polskiego świadomość roli biznesu w rozwoju kraju i dobrostanu jego obywateli jest zdecydowanie za niska. Brakuje wiedzy dotyczącej zasług polskich przedsiębiorców dla rozwoju lokalnych społeczności, a ich wizerunek utrwalany współcześnie w opinii publicznej nie zawsze jest pozytywny i prawdziwy. Z drugiej strony, przedsiębiorcy często niechętnie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z praktyczną realizacją postulatów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Swoje postępowanie uznają za normalną praktykę i wręcz obowiązek, którym nie wypada się chwalić.

Przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę publikację jako inspirację do podejmowania działań z zakresu SOB, ponieważ obecnie wymagają one często tylko chęci i pomysłu, a niekoniecznie dużych pieniędzy. Natomiast społeczeństwo, dzięki niniejszej publikacji, będzie miało okazję poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez przedsiębiorstwa działań oraz faktycznej roli przedsiębiorców w tworzeniu wolnej gospodarki, a co za tym idzie - niepodległości i niezależności gospodarczej naszego kraju.

W ramach projektu zorganizowano 4 spotkania z autorskie.  Pierwsze odbyło się 21 czerwca w Warszawie, kolejne 18 października w Katowicach podczas Sejmiku Województwa Śląskiego, będącego częścią Europejskiego Kongresu MŚP, trzecie 29 października na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, a czwarte16 listopada, podczas Wielkiej Gali Finałowej XXI edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” w EXPO XXI w Warszawie.

Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.

  • Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej Instytutu TUTAJ

Źródło: Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polskie firmy VR przodują na liście najlepszych na świecie
Rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości zyskują w Polsce na popularności. Narzędzia VR coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w grach, lecz także w biurach architektonicznych czy firmach meblowych. Polskie firmy eksperymentują z nowatorskimi narzędziami i uczestniczą w realizacji projektów VR, które cieszą się globalną popularnością.
Obchodzony dziś Dzień Pracoholików to świetna okazja, żeby przyjrzeć się, jak wygląda podejście Polaków do pracy i czy umiemy znaleźć tzw. work-life balance. Według danych OECD Polska jest w czołówce państw europejskich pod względem liczby przepracowanych godzin z wynikiem średnio 1792 godzin rocznie. Wyprzedzają nas jedynie Rosja i Grecja. Psycholodzy...
Firmy transportowe hamują, są w najgorszej sytuacji od prawie 5 lat. W lepszych nastrojach budownictwo i produkcja W III kwartale br. nastroje przedsiębiorców w poszczególnych branżach są zróżnicowane.
W pomyłce kasjera co trzeci Polak widzi szanse na łatwy zarobek
Moralność finansowa Polaków pozostawia wiele do życzenia. Widać to na przykładzie przyzwolenia na wykorzystanie błędu sprzedawcy, który wydał za dużą resztę. Jak wynika z badania „Moralność Finansowa Polaków”, wykonanego na zlecenie KPF, w partnerstwie z BIG InfoMonitor, takiej okazji do łatwego zarobku nie potępia blisko jedna trzecia badanych....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764