logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski

  PR 26.11.2018, przeczytano 272 razy

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” podjęła się realizacji projektu związanego z obchodami stulecia niepodległości Polski. W ramach projektu stworzono publikację pn. Społeczna odpowiedzialność biznesu w stuleciu niepodległości Polski. Wkład etycznych przedsiębiorstw w umacnianie polskiej suwerenności gospodarczej”, poświęconą przedsiębiorcom, których zaangażowanie społeczne przyczyniło się do odbudowy państwowości Polski na przestrzeni ostatnich 100 lat. Opisano w niej przykłady kierowania się w prowadzonej działalności takimi wartościami, jak wolność, solidarność oraz poszanowanie godności i praw człowieka - wartościami wpisanymi w polską tradycję państwową i narodową. Znaczną część publikacji poświęcono Laureatom Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. W formie studium przypadku opisana została ich historia, polityka wewnętrzna, działania na rzecz kontrahentów, klientów, społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-w-stuleciu-niepodleglosci-polski,380286,artykul.html

Zakres tematyczny projektu wynika z obserwacji, iż w znacznej części społeczeństwa polskiego świadomość roli biznesu w rozwoju kraju i dobrostanu jego obywateli jest zdecydowanie za niska. Brakuje wiedzy dotyczącej zasług polskich przedsiębiorców dla rozwoju lokalnych społeczności, a ich wizerunek utrwalany współcześnie w opinii publicznej nie zawsze jest pozytywny i prawdziwy. Z drugiej strony, przedsiębiorcy często niechętnie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z praktyczną realizacją postulatów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Swoje postępowanie uznają za normalną praktykę i wręcz obowiązek, którym nie wypada się chwalić.

Przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę publikację jako inspirację do podejmowania działań z zakresu SOB, ponieważ obecnie wymagają one często tylko chęci i pomysłu, a niekoniecznie dużych pieniędzy. Natomiast społeczeństwo, dzięki niniejszej publikacji, będzie miało okazję poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez przedsiębiorstwa działań oraz faktycznej roli przedsiębiorców w tworzeniu wolnej gospodarki, a co za tym idzie - niepodległości i niezależności gospodarczej naszego kraju.

W ramach projektu zorganizowano 4 spotkania z autorskie.  Pierwsze odbyło się 21 czerwca w Warszawie, kolejne 18 października w Katowicach podczas Sejmiku Województwa Śląskiego, będącego częścią Europejskiego Kongresu MŚP, trzecie 29 października na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, a czwarte16 listopada, podczas Wielkiej Gali Finałowej XXI edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” w EXPO XXI w Warszawie.

Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.

  • Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej Instytutu TUTAJ

Źródło: Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pracodawcy RP: Tempo wzrostu płacy minimalnej w Polsce jest ewenementem na skalę światową
Utrata płynności przedsiębiorców, redukcja zatrudnienia czy wzrost inflacji – to możliwe reperkusje wzrostu płacy minimalnej. Przeprowadzona przez Pracodawców RP ankieta pokazuje, że 82 proc. przedsiębiorców ocenia, że wzrost płacy spowoduje pogorszenie ich perspektyw. Na koniec 2020 roku pensja minimalna ma wynieść 3 tys. zł., w 2023 roku – już 4...
ZUS wbija kolejne gwoździe do trumny MŚP
Mały ZUS, a więc niższe, proporcjonalne do przychodów składki na ubezpieczenia społeczne dla najmniejszych firm, funkcjonuje od 1 stycznia br. Poza wymogiem wysokości przychodów (nie mogą przekroczyć trzydziestokrotności minimalnego wynagrodzenia) przedsiębiorcy musieli wykazać się refleksem, gdyż na formalności, tj. wyrejestrowanie się z poprzedniego ubezpieczenia...
Marketingowcy i media chcą walczyć z ad frauds i dezinformacją
W podpisanej deklaracji znajdują się między innymi informacje dotyczące skali problemu: według ośrodków i firm badawczych zajmujących się analizami internetu wartość reklamowych oszustw (ang. „digital ad frauds”) na globalnym rynku online w 2019 roku może przekroczyć 50 miliardów dolarów i zwiększa się z roku na rok o około 20%.
Czego mały biznes oczekuje od rządzących?
Mały biznes liczy przede wszystkim na niższe podatki i składki ZUS oraz uproszczenie przepisów. Tymczasem warunki do prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce są trudne, a w ciągu ostatnich trzech lat jeszcze się pogorszyły – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.
Zmiana w podatku dochodowym - co oznacza dla przedsiębiorców?
Od wtorku 1 października 2019 roku obowiązuje nowa skala podatkowa. Zmiany przede wszystkim polegają na obniżeniu progu podatkowego z 18% na 17%, ale przy kwocie granicznej bez zmian. Dodatkowo zwiększone zostaną: kwota wolna od podatku oraz koszty uzyskania przychodów dla pracowników. Co w praktyce oznaczają powyższe rozwiązania, wyjaśnia ekspertka z kancelarii prawnej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764