logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Społeczności wprowadzają nowy model rozliczania w kampaniach programatycznych

  PR 24.02.2021, przeczytano 305 razy
ilustracja

Wprowadzenie przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska standardu widoczności reklam, jak i zwiększenie ilości dostępnych narzędzi do pomiaru  tego wskaźnika spowodowały, że reklamodawcy coraz częściej zainteresowani są zakupem wyłącznie widocznych wyświetleń. Z kolei wydawcy internetowi korzystający z platform do sprzedaży powierzchni reklamowej metodą programatyczną (SSP), posiadają dostęp do raportów z wysokością wskaźnika widoczności reklam, lecz tylko niektóre technologie umożliwiają monetyzację powierzchni w oparciu o konkretny minimalny gwarantowany poziom widoczności. Jeszcze mniejsza liczba narzędzi umożliwia wydawcom zapoznanie się z wysokością średniego czasu kontaktu z reklamą, na poszczególnych miejscach reklamowych ich serwisów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spolecznosci-wprowadzaja-nowy-model-rozliczania-w-kampaniach-programatycznych,390335,artykul.html

Analiza big data przeprowadzona na 500 witrynach skupionych w sieci Społeczności wykazała, że reklamodawcy chętniej kupują i płacą wyższe stawki za powierzchnie reklamowe, na których średni czas kontaktu z reklamą jest najwyższy. Jak zauważa Krzysztof Czok, Członek zarządu Społeczności:

- Miejsca reklamowe, na których średni czas kontaktu z reklamą jest ponadprzeciętny (wg. analizy firmy Meetrics średnia dla Polski za Q4 2020 wyniosła 17,6 sek.)  sprzedają się w bardzo wysokich stawkach.  Co ciekawe i warte podkreślenia: stawki są wysokie mimo faktu, że widoczność tych reklam jest bardzo niska. Przykładowo miejsce reklamowe o widoczności 25% i średnim czasie kontaktu z reklamą wynoszącym 30 sekund jest sprzedawane w stawce CPM kilkukrotnie wyższej, niż takie, które ma widoczność na poziomie 70% przy średnim czasie kontaktu z reklamą wynoszącym 7 sekund. Przy okazji badania wykryliśmy bardzo wysoką korelację dodatnią pomiędzy średnim czasem widoczności, a współczynnikiem klikalności CTR, co tłumaczy tak dużą efektywność powierzchni reklamowych, które przykuwają uwagę użytkownika na dłużej.

Wnioski z przeprowadzonej analizy skłoniły firmę do zaoferowania klientom nowego produktu. Do stworzonego przez Społeczności narzędzia tri-table, które służy do emisji kampanii reklamowych oraz monetyzacji i optymalizacji powierzchni reklamowej wydawców dodana została funkcjonalność umożliwiającą sprzedaż kampanii programatycznych w oparciu o gwarantowany czas kontaktu z reklamą. Oferta obejmuje dwa pakiety z gwarantowanym minimalnym czasem kontaktu, a w przyszłości zostanie rozbudowana o kolejne progi czasowe, jak i produkt gwarantujący jednocześnie minimalną  widoczność oraz czas kontaktu. W zrealizowanej przez Społeczności pierwszej w Polsce kampanii z wykorzystaniem nowego produktu klient uzyskał dwukrotnie wyższy średni czas kontaktu z reklamą, niż w w kampanii zasięgowej emitowanej wcześniej na identycznej powierzchni reklamowej.

Źródło: Społeczności

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mrozu i Jan-Rapowanie w kampanii Jim Beam Always Welcome
Mrozu oraz popularny raper Jan-Rapowanie rozpoczęli współpracę, której wynikiem będzie wspólny utwór, teledysk, a finałem - cykl koncertów. Twórcza kolaboracja muzyków jest polską odsłoną międzynarodowej kampanii muzycznej Jim Beam Always Welcome, której na świecie partneruje legenda brytyjskiego rocka – Muse.
Miło nam poinformować, że spółka CCC dołączyła do grona członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, którego nadrzędnym celem jest promowanie najwyższych standardów etycznych w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Firma będzie aktywnie uczestniczyć w działaniach wspierających samoregulację,  a także tworzenie i promowanie...
Sony nawiązuje współpracę z Navori Labs w celu udoskonalenia oferty rozwiązań do Digital Signage
W celu wzbogacenia swojej unikatowej oferty rozwiązań do Digital Signage firma Sony ogłosiła nawiązanie współpracy z Navori Labs. Przedsiębiorstwo to specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania do tego typu systemów.
Canon Europe: dwa ważne transfery do zespołu kierowniczego druku produkcyjnego
Canon Europe poinformował o dwóch ważnych transferach do europejskiego działu sprzedaży i marketingu w obszarze druku produkcyjnego. Alicia Cifré Trassierra objęła stanowisko Vice President, Production Print Direct Sales, a Jennifer Kolloczek – European Planning, Marketing & Innovation Senior Director. Obie ekspertki rozpoczęły pracę w nowych rolach od 1...
Clear Communication Group wzmacnia zespół zarządzający
Clear Communication Group stawia na jeszcze większą profesjonalizację w zakresie konsultingu i doradztwa komunikacyjnego. Realizację tego celu wspierać będzie nowa struktura organizacji. Martyna Sikorska, związana z CCG od 2015 roku, objęła nowo utworzone stanowisko dyrektor zarządzającej. Wraz z partnerami zarządzającymi Anną Nalewajk oraz Markiem Gieorgicą odpowiada za...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764