logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sponsoring w sporcie – czyli korzyść dla obu stron

  PR 01.02.2019, przeczytano 273 razy

Totolotek, będąc najdłużej działającym w Polsce legalnym operatorem zakładów wzajemnych, idealnie wpisuje się w długą historię rozgrywek o Puchar Polski. Po nowelizacji ustawy hazardowej w 2017 roku sponsoring stał się głównym narzędziem reklamy zakładów bukmacherskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sponsoring-w-sporcie-%E2%80%93-czyli-korzysc-dla-obu-stron,381061,artykul.html

Na takiej współpracy zyskują obie strony – sponsor buduje wizerunek, rozpoznawalność, dociera do większej liczby potencjalnych graczy, buduje relacje z klientem – kibicem oraz umacnia swoją pozycję na rynku. Podmiot sponsorowany dostaje w zamian stałe finansowanie, które umożliwia działalność, prowadzenie inwestycji, polepszenie jakości widowiska sportowego i osiąganych wyników.

Praktycznie wszyscy licencjonowani bukmacherzy sponsorują polskie drużyny sportowe więc pośrednio korzystanie z ofert legalnych operatorów, skierowanych do kibiców, związane jest ze wsparciem polskiego sportu. W sezonie 2017/18 aż 15 z 16 drużyn Ekstraklasy posiadało kontrakty z firmami oferującymi zakłady wzajemne. W skali Europy zakłady bukmacherskie w aktywnościach sponsoringu sportowego ustępują jedynie branży finansowej, auto-moto oraz liniom lotniczym.

Sponsoring tytularny jest powszechnie stosowany w Europie zachodniej oraz USA. W Polsce firmy także coraz częściej decydują się na korzystanie z niego, czyli tzw. naming rights. Może on obejmować zarówno wydarzenia sportowe jak i sponsoring obiektów. Przykładami są sponsoringi tytularne piłkarskich lig w Hiszpanii (La Liga Santander), Francji (Ligue 1 Conforama) czy stadion PGE Narodowy w Warszawie.

Przemysław Zawadzki
Lider Deloitte Sports Business Group

Źródło: Deloitte

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RODO, Whatsapp, RCS - za nami ciekawy rok w komunikacji mobilnej
Za nami 2018 rok, który dla komunikacji mobilnej był bardzo ciekawy. Do najważniejszych wydarzeń mijających 12 miesięcy z pewnością należy wprowadzenie RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, a także udostępnienie WhatsApp API. Komunikacja mobilna zdecydowanie zmienia się i ewoluuje, dlatego spodziewam się, że w 2019 roku będziemy świadkami dalszego...
Najciekawsze kampanie w branży inwestycji luksusowych w 2018 roku
Kampania promocyjna inwestycji Mennica Residence opierająca się na geotrappingu. Działania targetowane były na wybrane eventy, skupiające biznesmenów z Europy Środkowej. Osobom uczestniczącym w wyselekcjonowanych przez ClickAd wydarzeniach, na urządzeniach mobilnych wyświetlała się reklama display, zachęcająca do zapoznania się ze szczegółami projektu. Efektem...
Rozmawiamy z chatbotami i kupujemy w apkach wirtualne akcesoria za prawdziwe pieniądze. Zaczęliśmy też zwracać uwagę na nasze dane osobowe, w których ochronie najlepiej sprawdza się prosty i niezawodny SMS. Ostatnie miesiące w świecie mobilnym to zdecydowanie czas łączenia starego z nowymi trendami. Oto czego miniony rok nauczył marketerów i użytkowników.
Rok 2018 w social media
Podsumowanie roku w mediach społecznościowych przygotował Rafał Sobierajski, Head of Social Media w ClickAd Interactive.
Black Friday zwiększa obroty sklepów o nawet kilkaset procent
Święto wyprzedaży, czyli Black Friday, obchodzone tradycyjnie w ostatni piątek listopada, to amerykański zwyczaj, który cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Z roku na rok do akcji wyprzedażowych przyłącza się coraz więcej marek, ale i klientów. Obroty sklepów rosną w tym czasie od kilkudziesięciu do nawet kilkuset procent, z kolei klienci mają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764