logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sponsoring w sporcie – czyli korzyść dla obu stron

  PR 01.02.2019, przeczytano 576 razy

Totolotek, będąc najdłużej działającym w Polsce legalnym operatorem zakładów wzajemnych, idealnie wpisuje się w długą historię rozgrywek o Puchar Polski. Po nowelizacji ustawy hazardowej w 2017 roku sponsoring stał się głównym narzędziem reklamy zakładów bukmacherskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sponsoring-w-sporcie-%E2%80%93-czyli-korzysc-dla-obu-stron,381061,artykul.html

Na takiej współpracy zyskują obie strony – sponsor buduje wizerunek, rozpoznawalność, dociera do większej liczby potencjalnych graczy, buduje relacje z klientem – kibicem oraz umacnia swoją pozycję na rynku. Podmiot sponsorowany dostaje w zamian stałe finansowanie, które umożliwia działalność, prowadzenie inwestycji, polepszenie jakości widowiska sportowego i osiąganych wyników.

Praktycznie wszyscy licencjonowani bukmacherzy sponsorują polskie drużyny sportowe więc pośrednio korzystanie z ofert legalnych operatorów, skierowanych do kibiców, związane jest ze wsparciem polskiego sportu. W sezonie 2017/18 aż 15 z 16 drużyn Ekstraklasy posiadało kontrakty z firmami oferującymi zakłady wzajemne. W skali Europy zakłady bukmacherskie w aktywnościach sponsoringu sportowego ustępują jedynie branży finansowej, auto-moto oraz liniom lotniczym.

Sponsoring tytularny jest powszechnie stosowany w Europie zachodniej oraz USA. W Polsce firmy także coraz częściej decydują się na korzystanie z niego, czyli tzw. naming rights. Może on obejmować zarówno wydarzenia sportowe jak i sponsoring obiektów. Przykładami są sponsoringi tytularne piłkarskich lig w Hiszpanii (La Liga Santander), Francji (Ligue 1 Conforama) czy stadion PGE Narodowy w Warszawie.

Przemysław Zawadzki
Lider Deloitte Sports Business Group

Źródło: Deloitte

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?
Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej...
Komentarz PSPR do raportu ICCO - perspektywa agencji PR
Czy sytuacja agencji PR w Polsce jest dobra? Czy rola agencji się zmienia? Czy doradcy nadążają za nowinkami w digitalu? Co z etyką? Na te i inne pytania odpowiedzieli szefowie agnecji PR-owych zrzeszeni w PSPR przy okazji komentowania wyników najnowszego badania ICCO "World PR Report". Swoimi opiniami dzielą się: Marta Cała-Sturzbecher (MOMA), Joanna Kowalska-Cherek...
Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764