logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sponsoring w sporcie – czyli korzyść dla obu stron

  PR 01.02.2019, przeczytano 1553 razy

Totolotek, będąc najdłużej działającym w Polsce legalnym operatorem zakładów wzajemnych, idealnie wpisuje się w długą historię rozgrywek o Puchar Polski. Po nowelizacji ustawy hazardowej w 2017 roku sponsoring stał się głównym narzędziem reklamy zakładów bukmacherskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sponsoring-w-sporcie-%E2%80%93-czyli-korzysc-dla-obu-stron,381061,artykul.html

Na takiej współpracy zyskują obie strony – sponsor buduje wizerunek, rozpoznawalność, dociera do większej liczby potencjalnych graczy, buduje relacje z klientem – kibicem oraz umacnia swoją pozycję na rynku. Podmiot sponsorowany dostaje w zamian stałe finansowanie, które umożliwia działalność, prowadzenie inwestycji, polepszenie jakości widowiska sportowego i osiąganych wyników.

Praktycznie wszyscy licencjonowani bukmacherzy sponsorują polskie drużyny sportowe więc pośrednio korzystanie z ofert legalnych operatorów, skierowanych do kibiców, związane jest ze wsparciem polskiego sportu. W sezonie 2017/18 aż 15 z 16 drużyn Ekstraklasy posiadało kontrakty z firmami oferującymi zakłady wzajemne. W skali Europy zakłady bukmacherskie w aktywnościach sponsoringu sportowego ustępują jedynie branży finansowej, auto-moto oraz liniom lotniczym.

Sponsoring tytularny jest powszechnie stosowany w Europie zachodniej oraz USA. W Polsce firmy także coraz częściej decydują się na korzystanie z niego, czyli tzw. naming rights. Może on obejmować zarówno wydarzenia sportowe jak i sponsoring obiektów. Przykładami są sponsoringi tytularne piłkarskich lig w Hiszpanii (La Liga Santander), Francji (Ligue 1 Conforama) czy stadion PGE Narodowy w Warszawie.

Przemysław Zawadzki
Lider Deloitte Sports Business Group

Źródło: Deloitte

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764