logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spór o znak towarowy: Cinkciarz.pl wygrywa w unijnym sądzie

  PR 20.12.2019, przeczytano 1119 razy

Sąd Unii Europejskiej w Luksemburgu przyznał rację spółce Cinkciarz.pl, której znak towarowy „cinkciarz” został zaatakowany przez konkurenta, spółkę Currency One, w oparciu o zarzut opisowości i braku zdolności odróżniającej. Sąd UE w ogłoszonym w czwartek, 19 grudnia wyroku uznał, że słowo „cinkciarz” może być chronionym znakiem towarowym, a zarzuty opisowości są bezpodstawne. Tym samym spółka Cinkciarz.pl zachowała monopol w Unii Europejskiej na posługiwanie się słowem „cinkciarz”, m.in. w sektorze finansowym i dla usług wymiany walut.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spor-o-znak-towarowy%3A-cinkciarz.pl-wygrywa-w-unijnym-sadzie,385163,artykul.html

W 2015 r. spółka Cinkciarz.pl wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) o rejestrację słownego unijnego znaku towarowego dla oprogramowania komputerowego, usług finansowych, w szczególności wymiany walut, oraz publikacji.

EUIPO zarejestrowało słowny znak towarowy „cinkciarz”. W tym samym roku spółka Currency One S.A. złożyła wniosek o unieważnienie rejestracji wspomnianego znaku towarowego, twierdząc, że jest on opisowy, nieodróżniający i powinien być dostępny dla wszystkich przedsiębiorców. Wniosek został oddalony przez EUIPO w pierwszej instancji, a potem także przez Izbę Odwoławczą przy EUIPO. Spółka Currency One S.A. wniosła do Sądu Unii Europejskiej skargę na powyższą decyzję Izby Odwoławczej.

W ogłoszonym 19 grudnia 2019 r. wyroku Sąd oddalił skargę Currency One. Sąd zaznaczył, że słowo „cinkciarz” nie jest określeniem zawodu, ani nie opisuje usług wymiany walut i tym samym nie ma podstaw, aby uważać je za opisowe. Dr hab. Ewa Skrzydło-Tefelska i adwokat Karol Gajek, prawnicy z kancelarii Sołtysiński Kawecki i Szlęzak, którzy reprezentowali spółkę Cinkciarz.pl w Sądzie UE, podkreślają, że wyrok jest istotny również w szerszym kontekście. Pokazuje on, że znaki towarowe, które mają wiele różnych konotacji i znaczeń, w tym np. historyczne czy nawiązujące do nielegalnego w przeszłości procederu, mogą doskonale spełniać funkcje znaku towarowego. Samo sugerowanie przez znak związku z danymi towarami lub usługami to za mało, żeby można było uznać taki znak za opisowy. Prawnicy zaznaczają jednocześnie, że wyrok nie jest jeszcze prawomocny.

Źródło: Cinkciarz.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PIT 2024 – na jakie ulgi możemy liczyć?
W ramach obowiązku rozliczeń PIT za rok 2023, podatnicy w Polsce stają przed możliwością skorzystania z różnorodnych ulg, które mogą znacząco zmniejszyć ich należności wobec państwa. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w roku 2022 z odliczeń skorzystało ponad 8,7 miliona podatników, oszczędzając łącznie niemal 14 mld zł[1]. Dlatego też, zrozumienie ich...
Telewizor, smartfon, pecet - tak spędzimy Święta
Wielkanoc będzie leniwa – wynika z badania online, przeprowadzonego przez firmę Komputronik. Sieć sklepów z elektroniką w dniach 22 – 26 marca 2024 r. przebadała Polaków, zadając im pytanie, z jakich urządzeń RTV AGD będą korzystali w te Święta. Wyniki są bardzo interesujące. Okazuje się, że najchętniej będziemy… chcieli odpocząć.
Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764