logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sport Marketing ogłosił listę Top 50

  PR 09.03.2021, przeczytano 854 razy
ilustracjastrzałka

Anna Lewandowska przed Igą Świątek i Joanną Jędrzejczyk, tak prezentuje się czołowa trójka pierwszego w historii rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskim sporcie. Kto jeszcze znalazł się wśród wyróżnionych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sport-marketing-oglosil-liste-top-50,390550,artykul.html

To pierwszy tego typu ranking w branży sportowej. Ma na celu obalenie stereotypów i podkreślenie niepośledniej roli kobiet w rozwoju rodzimego sportu. Ranking doskonale wpisuje się też w dyskurs publiczny, gdzie kwestia zaangażowania kobiet we wszelakich obszarach jest głośno i szeroko komentowana.

Za najbardziej wpływową kobietę w polskim sporcie uznano Annę Lewandowską, która z powodzeniem odnajduje się w świecie wielkiego biznesu, a także prowadzi działalność społeczną wspierając najsłabszych i potrzebujących. Nie można też nie zauważyć jej ogromnego wpływu na zmotywowanie tysięcy osób w Polsce do podejmowania aktywności fizycznej.

Wśród nagrodzonych znajdują się byłe i aktywne sportsmenki, dziennikarki sportowe czy ekspertki od marketingu pracujące dla największych brandów. W pierwszej dziesiątce nie zabrakło miejsca dla Ewy Chodakowskiej, Justyny Kowalczyk – Tekieli czy Katarzyny Kieli.

- Przede wszystkim chciałbym pogratulować wszystkim paniom, które znalazły się w rankingu TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Sporcie. Od dłuższego czasu w rozmowach branżowych i redakcyjnych rozmawialiśmy, aby stworzyć taki plebiscyt, ponieważ mamy nieodparte wrażenie, że kobiety są niedoceniane, jeśli chodzi o branżę marketingu sportowego. A to błąd, ponieważ nasze rodaczki wygrywają, zarządzają i promują nasz kraj na arenie międzynarodowej. W tym roku z uwagi na debiut rankingu zdecydowaliśmy się, że docenimy pracę kobiet nie tylko w ostatnim roku, ale kilku ostatnich - komentuje Bartosz Burzyński, redaktor naczelny portalu Sport Marketing, pomysłodawca rankingu TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Sporcie.

Zestawienie 50 najbardziej wpływowych kobiet w polskim sporcie jest tworzone przez Sport Marketing – czołowy polski serwis traktujący o marketingu sportowym. Ranking ma na stałe wpisać się w krajobraz polskiego sportu, a jego popularność i rozmach powinien wzrastać z roku na rok. Ewoluować będzie również metodologia wyboru laureatek, a kapituła plebiscytu będzie rozszerzana o przedstawicieli kolejnych środowisk.

Pełna lista wyróżnionych:

  1. Anna Lewandowska (bizneswoman, propaguje zdrowy styl życia i fitness)
  2. Iga Świątek (tenisistka)
  3. Joanna Jędrzejczyk (zawodniczka MMA)
  4. Ewa Chodakowska (bizneswoman, propaguje zdrowy styl życia i fitness)
  5. Edyta Sadowska (prezes canal plus)
  6. Anita Włodarczyk (lekkoatletyka - rzut młotem)
  7. Justyna Kowalczyk - Tekieli (była biegaczka narciarska)
  8. Katarzyna Kieli (prezes Discovery)
  9. Anna Krupka (sekretarz stanu ds. sportu w Ministerstwie Kultury)
  10. Małgorzata Lubczyńska (dyrektor marketingu Blachy Pruszyński, Przewodnicząca Wydziału Marketingu PZPS)  
  11. Danuta Dmowska (była minister sportu)
  12. Agnieszka Radwańska (była tenisistka)
  13. Karolina Hytrek-Prosiecka (szefowa medialnej grupy roboczej przy Komisji Sportu Kobiet)
  14. Anna Lutek (grupa Enea, dyrektor do spraw komunikacji i PR)
  15. Katarzyna Cichocka (Brand Manager Football, Nike Poland)
  16. Iga Bielawski (dyrektor marketingu New Balance)
  17. Katarzyna Ziobro (prezes Ślęzy Wrocław)
  18. Katarzyna Ruda (Marketing Menager Nike, laureatka Rankingu 30 młodych innowatorów)
  19. Ewa Pajor (piłkarka Wolfsburga)
  20. Katarzyna Kiedrzynek (piłkarka Wolfsburga)
  21. Danuta Witkowska (prezes Bruk – Bet Termalica Nieciecza)
  22. Martyna Pajączek (ex. Widzew, najbardziej znana działaczka piłkarska)
  23. Agnieszka Syczewska (wiceprezes i dyrektor zarządzający Jagiellonia)
  24. Agnieszka Prachniak (Head of Marketing and Sponsorship, PZPN)
  25. Aleksandra Kalinowska (Ekspert do spraw komunikacji w PKO BP)
  26. Sylwia Chada (TikTok - general manager of global business solutions na Polskę oraz region Europy Centralnej i Wschodniej)
  27. Magdalena Kopka-Wojciechowska (zarząd Totalizatora Sportowego)
  28. Monika Pyrek (była zawodniczka skoku o tyczce, działaczka społeczna)
  29. Daria Abramowicz (psycholog sportu)
  30. Dagmara Gerasimuk (wykładowca AWF Katowice, była biatlonistka, pierwszy w historii dyrektor rozwoju Międzynarodowej Unii Biathlonu)
  31. Ilona Termińska (prezes żużlowego Apatora Toruń)
  32. Marta Daniewska (prezes Motoru Lublin i MKSu Lublin w ręcznej)
  33. Aleksandra Marmuszewska (prezes żużlowego Motoru Lublin)
  34. Joanna Skrzydlewska (wiceprezydent Łodzi)
  35. Edyta Zębala (Tauron, kierownik zespołu promocji)
  36. Joanna Jóźwik (lekkoatletka)
  37. Monika Borzdyńska (Executive MBA, Członek zarządu operatora PGE Narodowego)
  38. Małgorzata Glinka-Mogentale (była siatkarka)
  39. Sofia Ennaoui (lekkoatletka)
  40. Luiza Złotkowska (łyżwiarka szybka, medalistka IO 2010 i 2014)
  41. Aida Bella (rzeczniczka Totalizatora, była reprezentantka Polski w short tracku)
  42. Jagna Marczułajtis-Walczak (była snowboardzistka, posłanka na sejm)
  43. Maja Włoszczowska (kolarka górska)
  44. Monika Płaczkowska (Marketing Manager w LVBet)
  45. Małgorzata Rokita (Manager w firmie Procter&Gamble)
  46. Joanna Sakowicz-Kostecka (była tenisistka, dzisiaj komentatorka tenisa)
  47. Katarzyna Tomczuk (dyrektor do spraw sponsoringu w Polsat Sport)
  48. Kinga Kujawska (ESL. Prezenterka i Ambasadorka ESL Polska oraz X-KOM)
  49. Ewa Swoboda (lekkoatletka)
  50. Aldona Marciniak (dziennikarka Przeglądu Sportowego i Eleven)

Źródło: Sport Marketing

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764