logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków

  PR 29.11.2019, przeczytano 156 razy
ilustracjastrzałka

Według 35% Polaków zwracamy coraz większą uwagę nie tylko na cenę rozrywek, ale także na ich jakość. Według 27% respondentów badania „Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków” jesteśmy coraz bardziej wymagającymi Klientami w dziedzinie rozrywki, gdyż więcej podróżujemy i oczekujemy wyższych standardów. Branża czasu wolnego rozwija się prężnie w naszym kraju, a Polacy poszukują w rozrywce przede wszystkim oderwania od rzeczywistości i relaksu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sportowe-i-rozrywkowe-preferencje-polakow,384911,artykul.html

Jak zauważyli respondenci badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń zmienia się profil sportowo –rekreacyjny mieszkańców miast. Polacy są coraz bardziej aktywni, co według 27% respondentów jest zasługą miast, które stwarzają obecnie lepsze możliwości oferując dostęp do obiektów sportowych czy budując ścieżki rozrywkowe. Dla 24% motywacją jest chęć bycia bardziej fit. Według 20% Polaków wynika to z faktu, że panuje moda na coraz ciekawsze i niestandardowe rozrywki oraz aktywność fizyczną.

63% zapytanych Polaków korzysta najchętniej ze sprawdzonych rozrywek i aktywności, 16% przyznaje się, że śledzi trendy i nowinki z branży rozrywkowej. Co trzeci respondent jako źródło wyszukiwania ciekawych zajęć sportowych i aktywności podaję Facebook, 21% dzieli się wiedzą na ten temat z partnerem.

- Jak wynika z naszych obserwacji, z roku na rok Polacy są skłonni przeznaczyć więcej czasu i funduszy na wydatki związane z rozrywką, w dodatku coraz częściej powiązaną z aktywnością ruchową. W Polsce dynamicznie rozwija się rynek usług związanych z wypoczynkiem. Rosnący poziom wynagrodzeń i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i spędzanie czasu poza domem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

W rozrywce głównie poszukujemy oderwania od rzeczywistości – jak wskazuje 39% respondentów badania. Preferowana forma odpoczynku powinna dostarczać także relaksu – jak twierdzi 27% Polaków oraz zdaniem 20% całkowitego wyciszenia. Dla 14% kluczowe w rozrywce jest chęć poczucia adrenaliny.

Jak wynika z badania coraz większą uwagę zwracamy już nie tylko na cenę rozrywek, ale również na ich jakość – jak zauważa 35% zapytanych w badaniu Polaków. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, więcej podróżujemy i mamy większe oczekiwania dotyczące jakości świadczonych usług – co potwierdza 27% respondentów. Co więcej według 18% respondentów chcemy korzystać z tych samych rozrywek co mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko 14% zapytanych uważa, że w dziedzinie rozrywki dla Polaka wciąż liczy się bardziej cena niż jakość.

Jesienią najchętniej korzystamy z kreatywnych i kulturalnych rozrywek oraz ze sportowych. Wśród preferowanych form wypoczynku o tej porze roku wybieramy również często te relaksujące jak masaż czy wizyta w spa. Rodzaj podejmowanej aktywności według 39% respondentów zależy przede wszystkim od wieku, a od 24% od miejsca zamieszkania. Dla 18% wyznacznikiem jest umiejętność znalezienia czasu, a dla 16% zasobność portfela.

- Coraz częściej szukamy kreatywnej rozrywki w walce z nudą i chandrą. Nasze zwyczaje związane z formami spędzania wolnego czasu ewoluują, chcemy korzystać z ciekawych i niestandardowych aktywności, dlatego zwiększyła się liczba osób, które odbyły lot w tunelu aerodynamicznym, skakały na bungee lub ze spadochronem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Na aktywności ruchowe i rozrywkę według 59% Polaków jesteśmy skłonni przeznaczyć do 100 zł miesięcznie, według 24% do 300 zł miesięcznie. Dla 14% akceptowalną kwotą jest wydatek na poziomie od 300 do 500 zł miesięcznie.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie "Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków" zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1274 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania edukacyjna poświęcona „Zrozumieć AZS”
Ponad 91%[1] pacjentów cierpiących na atopowe zapalenie skóry doświadcza przewlekłego  bólu, którego nie sposób uśmierzyć – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych wśród pacjentów z AZS. Rozdrapane do krwi, sączące się rany powodują, że boli całe ciało, a zwykłe nałożenie...
Wideo 360 stopni to już standard na rynku
Rynek kamer sportowych, nieruchomości czy amatorskiego fotografowania przeszedł już na filmowanie w 360 stopniach. Rejestrowanie obrazu dookoła pozwala na immersyjne przeżycia i zanurzenie się w przekazywanej treści. Handlowcom pomaga to przenieść klienta do oferowanej inwestycji, nawet jeśli nie zostały jeszcze wylane pod nią fundamenty. W tej chwili producenci skupiają się...
Bezpłatne szkolenie online z obsługi drukarki 3D Makerbor Method X
Dowiedz się, jak wykorzystać najnowszą drukarkę 3D MakerBot METHOD X w zastosowaniach przemysłowych. Sprawdź, jakie technologie odpowiadają za dokładność i powtarzalność druku z inżynieryjnych materiałów. Bezpłatne webinarium odbędzie się 17 grudnia o godz. 11:00.
Piękno by Jawa – nowy magazyn inspirowany urodą Polek
Sieć Drogerii JAWA wprowadza bezpłatny kwartalnik o tematyce lifestylowej „Piękno by JAWA”.
Hejt w sieci jest bardzo popularnym zjawiskiem, który ma ogromny wpływ nie tylko na osoby prywatne ale także na przedsiębiorców. Zauważyć bowiem można mnóstwo opiniotwórczych stron, na których pracownicy lub po prostu anonimowe osoby mogą dzielić się swoimi opiniami na temat danej firmy. Czy w takim wypadku kampania przeciw hejtowi, która...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764