logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków

  PR 29.11.2019, przeczytano 287 razy
ilustracjastrzałka

Według 35% Polaków zwracamy coraz większą uwagę nie tylko na cenę rozrywek, ale także na ich jakość. Według 27% respondentów badania „Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków” jesteśmy coraz bardziej wymagającymi Klientami w dziedzinie rozrywki, gdyż więcej podróżujemy i oczekujemy wyższych standardów. Branża czasu wolnego rozwija się prężnie w naszym kraju, a Polacy poszukują w rozrywce przede wszystkim oderwania od rzeczywistości i relaksu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sportowe-i-rozrywkowe-preferencje-polakow,384911,artykul.html

Jak zauważyli respondenci badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń zmienia się profil sportowo –rekreacyjny mieszkańców miast. Polacy są coraz bardziej aktywni, co według 27% respondentów jest zasługą miast, które stwarzają obecnie lepsze możliwości oferując dostęp do obiektów sportowych czy budując ścieżki rozrywkowe. Dla 24% motywacją jest chęć bycia bardziej fit. Według 20% Polaków wynika to z faktu, że panuje moda na coraz ciekawsze i niestandardowe rozrywki oraz aktywność fizyczną.

63% zapytanych Polaków korzysta najchętniej ze sprawdzonych rozrywek i aktywności, 16% przyznaje się, że śledzi trendy i nowinki z branży rozrywkowej. Co trzeci respondent jako źródło wyszukiwania ciekawych zajęć sportowych i aktywności podaję Facebook, 21% dzieli się wiedzą na ten temat z partnerem.

- Jak wynika z naszych obserwacji, z roku na rok Polacy są skłonni przeznaczyć więcej czasu i funduszy na wydatki związane z rozrywką, w dodatku coraz częściej powiązaną z aktywnością ruchową. W Polsce dynamicznie rozwija się rynek usług związanych z wypoczynkiem. Rosnący poziom wynagrodzeń i moda na zdrowy styl życia, przekłada się na wzrost wydatków na przyjemności i spędzanie czasu poza domem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

W rozrywce głównie poszukujemy oderwania od rzeczywistości – jak wskazuje 39% respondentów badania. Preferowana forma odpoczynku powinna dostarczać także relaksu – jak twierdzi 27% Polaków oraz zdaniem 20% całkowitego wyciszenia. Dla 14% kluczowe w rozrywce jest chęć poczucia adrenaliny.

Jak wynika z badania coraz większą uwagę zwracamy już nie tylko na cenę rozrywek, ale również na ich jakość – jak zauważa 35% zapytanych w badaniu Polaków. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, więcej podróżujemy i mamy większe oczekiwania dotyczące jakości świadczonych usług – co potwierdza 27% respondentów. Co więcej według 18% respondentów chcemy korzystać z tych samych rozrywek co mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko 14% zapytanych uważa, że w dziedzinie rozrywki dla Polaka wciąż liczy się bardziej cena niż jakość.

Jesienią najchętniej korzystamy z kreatywnych i kulturalnych rozrywek oraz ze sportowych. Wśród preferowanych form wypoczynku o tej porze roku wybieramy również często te relaksujące jak masaż czy wizyta w spa. Rodzaj podejmowanej aktywności według 39% respondentów zależy przede wszystkim od wieku, a od 24% od miejsca zamieszkania. Dla 18% wyznacznikiem jest umiejętność znalezienia czasu, a dla 16% zasobność portfela.

- Coraz częściej szukamy kreatywnej rozrywki w walce z nudą i chandrą. Nasze zwyczaje związane z formami spędzania wolnego czasu ewoluują, chcemy korzystać z ciekawych i niestandardowych aktywności, dlatego zwiększyła się liczba osób, które odbyły lot w tunelu aerodynamicznym, skakały na bungee lub ze spadochronem. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Na aktywności ruchowe i rozrywkę według 59% Polaków jesteśmy skłonni przeznaczyć do 100 zł miesięcznie, według 24% do 300 zł miesięcznie. Dla 14% akceptowalną kwotą jest wydatek na poziomie od 300 do 500 zł miesięcznie.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie "Sportowe i rozrywkowe preferencje Polaków" zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1274 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe logo i rebranding w branży kamieniarskiej - „Jaskiniowiec”
Znana z działalności na terenie województwa śląskiego i małopolskiego uznana marka w świecie obróbki kamienia naturalnego zyskuje na nowym wizerunku. W ramach prac nad nowym wyglądem i postrzeganiem marki (także tym wcześniej wypracowywanym na rynku), brand „Jaskiniowiec” zyskał nowe logo, hasła firmowe i wdrożono nową stronę internetową.
Home Invest świętuje i maluje Przyszłość na Woli
Grupa Kapitałowa Home Invest obchodzi w tym roku jubileusz 15-lecia działalności deweloperskiej. Podsumowuje dotychczasowe osiągnięcia i przedstawia plany na przyszłość. W czerwcu br. miało miejsce uroczyste odsłonięcie muralu – Przyszłość na Woli, który został namalowany na ścianie budynku flagowej inwestycji Apartamenty Okopowa 59A w Warszawie
Motocykl Suzuki Katana w reklamie Communication Unlimited
Suzuki Katana kreuje nowe marzenia, ale przede wszystkim ożywia wspomnienia z lat 80. W styl motocykla wpisuje się jego nowa reklama, którą przygotowała agencja Communication Unlimited.
Spółka Cube Group chce wprowadzić nową jakość w systemach automatyzacji wielu kanałów marketingu. Zaakceptowana kwota dofinansowania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wynosi 1,87 miliona złotych. Łączna wartość projektu to 3 miliony złotych.
Kamvas 22 i Kamvas 22 Plus: tablety graficzne Huion
Huion, jeden z producentów urządzeń graficznych, wprowadził dziś na rynek dwa tablety piórkowe o przekątnej 21,5 cala - Kamvas 22 oraz bogatszą wersję Kamvas 22 Plus. Te dwa tablety piórkowe stanowią kolejne potwierdzenie różnorodności oferty produktowej marki Huion, która pozwala użytkownikom na dobór najbardziej odpowiedniego urządzenia w zależności od potrzeb i budżetu,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764