logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#SportPrzeciwHomofobii: Kampania społeczna KPH

   20.03.2019, przeczytano 1812 razy
ilustracjastrzałka

Gwiazda piłki nożnej, mistrzyni świata w żeglarstwie, mistrz świata w brazylijskim Jiu-jitsu, mistrz Polski w Muay Thai, pływaczka paraolimpijska, wicemistrz Europy w Jiu-jitsu i trener MMA... Cała siódemka, jako pierwsi sportowcy i sportsmenki w Polsce wzięli udział w kampanii #SportPrzeciwHomofobii wyrażając swój sprzeciw wobec homofobii w środowisku sportowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sportprzeciwhomofobii%3A-kampania-spoleczna-kph,381729,artykul.html

Akcja Kampanii Przeciw Homofobii #SportPrzeciwHomofobii wystartowała 17 marca. Tego dnia w swoich mediach społecznościowych (instagram i facebook) siódemka sportowców i sportsmenek umieściła zdjęcia w koszulkach z napisem Sport Przeciw Homofobii.  W akcję zaangażowali się: piłkarz Radek Majdan i jego partnerka Małgorzata Rozenek, podwójna mistrzyni świata w żeglarstwie Jolanta Ogar-Hill, mistrz Polski w Muay Thai Kamil Siemaszko, pływaczka paraolimpijska Karolina Hamer, trener Muay Thai i MMA, współzałożyciel klubów sportowych Academia Gorila, Grzegorz Sobieszek, wicemistrz Europy Jiu-jitsu Ne Waza Tomasz Paszek i mistrz świata z 2016 oraz aktualny mistrza Polski w brazylijskim Jiu-jitsu Maciej Kozak. Poza publikacją zdjęć sportowcy i sportsmenki w swoich wpisach na mediach społecznościowych wyjaśniają, dlaczego wspierają walkę z homofobią.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Od transparentu do akcji

Akcja Kampanii Przeciw Homofobii #SportPrzeciwHomofobii powstała w reakcji na homofobiczny transparent wywieszony na stadionie Legii Warszawa. Pomimo tego, że olbrzymich rozmiarów baner nienawiści powiewał na trybunach Legii przez całe 90 minut, nikt nie zareagował.

Akcją #SportPrzeciwHomofobii chcemy pokazać, że świat sportu może wyglądać inaczej – że są w Polsce sportowcy i sporstmenki, którzy sprzeciwiają się homofobii i mówią o tym głośno – mówi Franciszka Sady z KPH i dodaje –  Te zdjęcia  to dopiero początek. Liczymy na to, że po publikacji zdjęć pierwszej grupy sportowców i sportsmenek do akcji dołączą inne osobistości ze świata sportu.

Organizatorzy kampanii podkreślają, że skala przemocy wobec osób LGBT w Polsce jest olbrzymia przytaczając wyniki badań* z których wynika, że blisko 70% osób LGBTA doświadczyło przemocy motywowanej uprzedzeniami w ciągu ostatnich dwóch lat.

Źródło: KPH

kph.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe powstają w Polsce od 2015 roku. Przedstawiamy najnowszy raport o stanie powstających i obowiązujących uchwał krajobrazowych, w ośmiu największych miastach Polski (G8). Ten raport będzie szczególny, ponieważ po ponad 8-miu latach oczekiwania uzyskaliśmy odpowiedź na pytanie – czy ustawa jest zgodna z konstytucją?
Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764