logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spot „Gazety Polskiej Codziennie”, którego nie pokażą telewizje

   06.09.2011, przeczytano 3176 razy

Redakcja "Gazety Polskiej Codziennie" udostępniła kontrowersyjny spot, którego emisji odmówiły TVP, TVN i - jak się dowiadujemy - ostatecznie także Polsat. Stacje tłumaczyły decyzję naruszeniem prawa wyborczego. Zobaczcie sami i oceńcie - czy to już cenzura w reklamie, jak chciała reżyserka reklam, Ewa Stankiewicz?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spot-_gazety-polskiej-codziennie_%2C-ktorego-nie-pokaza-telewizje,13404,artykul.html

TVP motywowała odrzucenie spotu znajdującymi się w reklamówce „treściami o charakterze agitacji wyborczej”. Te zaś – zgodnie z przepisami Kodeksu Wyborczego i regulacjami wewnętrznymi TVP – mogą być emitowane jedynie w płatnych blokach wyborczych, na zlecenie zarejestrowanych komitetów wyborczych. Z kolei TVN nie dysponowała wolnym czasem antenowym. Z emisji wycofał się także Polsat, który wg. Tomasza Sakiewicza początkowo zgodził się wyemitować reklamówkę.

Według redakcji "Gazety Polskiej Codziennie" spoty miały ukazać się po raz pierwszy w środę 7 września przed „Wydarzeniami” Polsatu o godz. 18:50, a także przed „Wiadomościami” TVP o 19:30. Prawicowy tabloid Tomasza Sakiewicza ma trafić do kiosków 9 września.

Redakcja i spółka Forum S.A., wydająca dziennik "Gazeta Polska Codziennie" zareagowały na decyzję TVP oświadczeniem, w którym zapowiadają wystąpienie przeciwko telewizji publicznej na drogę sądową.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Apocalyptica - Hellfest 2017

Kwarantanna od Reklamy: Apocalyptica - Hellfest 2017

Kontynuujemy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas kwarantanny. Jeżeli tylko możecie - zostańcie w domu, to kwestia zdrowia i życia nie tylko Waszego, ale także wszystkich, z którymi niepotrzebnie zetkniecie się poza domem. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
Richard Galliano i Ron Carter - koncert (1)
Rozpoczynamy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas kwarantanny. Jeżeli tylko możecie - zostańcie w domu, to kwestia zdrowia i życia nie tylko Waszego, ale także wszystkich, z którymi niepotrzebnie zetkniecie się poza domem. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
Koronawirus zabija branżę targową
Odwołane zlecenia, problemy z płynnością finansową i co najmniej kilka tysięcy osób bez pracy – to skutki pandemii koronawirusa dla branży targowo-wystawienniczej, która odczuła je jako jedna z pierwszych. Zakaz organizowania imprez masowych, choć formalnie nie dotyczył targów, sprawił, że firmy stanęły z dnia na dzień. Ich problemy pociągną za sobą również kłopoty w...
Hasła reklamowe: roboty lepsze od copywriterów?
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej...
Branża reklamowa w kampanii wyborczej - reportaż
Tegoroczny październik przebiegał pod hasłem kampanii wyborczej. Ten okres to czas wzmożonych działań także w branży reklamowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764