Co za dużo, to niezdrowo: spoty promujące nowego Citroen DS4 zostały wycofane z brytyjskich stacji telewizyjnych po alarmujących doniesieniach o atakach epilepsji, jakich pod wpływem agresywnej reklamy doświadczali niektórzy telewidzowie.
Kampania przygotowana przez agencję Euro RSCG oparta była na sekwencji migotliwych, agresywnych obrazów utworzonych z wykorzystaniem wyrazu „Yes”. Jeden z fragmentów zawierał migający raport złożony z kilkuset czarnych i białych napisów „YES”, umieszczonych na agresywnym, pomarańczowym tle.
Brytyjskie stowarzyszenie Advertising Standards Authority otrzymało skargi m.in. od widzów stacji Sky, ITV oraz UK Gold, wskazujące na możliwość wywołania przez migającą reklamówkę ataków padaczki światłoczułej. Ostatecznie spoty zdjęto z anteny pod wpływem stanowiska ASA, pomimo wcześniejszego zatwierdzenia ich przez organizację Clearcast, opiniującą wstępnie spoty trafiające do emisji w brytyjskiej telewizji.
Ech ci Francuzi! Wzajemne animozje są zrozumiałe gdy weźmie się pod uwagę burzliwą historię stosunków francusko-brytyjskich. Ale żeby aż tak...?
Kolekcję zrzutów ekranów ze spotu Citroena znajdziecie w naszej Galerii, w nowo uruchomionym, (a właściwie przywróconym po wielu, wielu latach) dziale „Perełki”:
http://www.signs.pl/galeria.php?name=galeria&cat=31
Prezentujemy tam „perełki reklamy” z przymrużeniem oka: realizacje fatalne, nieporadne, śmieszne, czasem po prostu dziwaczne. Zapraszamy do umieszczania tam własnych „perełek” sfotografowanych w Waszym otoczeniu!