logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spot Citroena i ataki epilepsji

   21.01.2012, przeczytano 1886 razy

Co za dużo, to niezdrowo: spoty promujące nowego Citroen DS4 zostały wycofane z brytyjskich stacji telewizyjnych po alarmujących doniesieniach o atakach epilepsji, jakich pod wpływem agresywnej reklamy doświadczali niektórzy telewidzowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spot-citroena-i-ataki-epilepsji,14419,artykul.html

Kampania przygotowana przez agencję Euro RSCG oparta była na sekwencji migotliwych, agresywnych obrazów utworzonych z wykorzystaniem wyrazu „Yes”. Jeden z fragmentów zawierał migający raport złożony z kilkuset czarnych i białych napisów „YES”, umieszczonych na agresywnym, pomarańczowym tle.

Brytyjskie stowarzyszenie Advertising Standards Authority otrzymało skargi m.in. od widzów stacji Sky, ITV oraz UK Gold, wskazujące na możliwość wywołania przez migającą reklamówkę ataków padaczki światłoczułej. Ostatecznie spoty zdjęto z anteny pod wpływem stanowiska ASA, pomimo wcześniejszego zatwierdzenia ich przez organizację Clearcast, opiniującą wstępnie spoty trafiające do emisji w brytyjskiej telewizji.

Ech ci Francuzi! Wzajemne animozje są zrozumiałe gdy weźmie się pod uwagę burzliwą historię stosunków francusko-brytyjskich. Ale żeby aż tak...?

Kolekcję zrzutów ekranów ze spotu Citroena znajdziecie w naszej Galerii, w nowo uruchomionym, (a właściwie przywróconym po wielu, wielu latach) dziale „Perełki”:
http://www.signs.pl/galeria.php?name=galeria&cat=31

Prezentujemy tam „perełki reklamy” z przymrużeniem oka: realizacje fatalne, nieporadne, śmieszne, czasem po prostu dziwaczne. Zapraszamy do umieszczania tam własnych „perełek” sfotografowanych w Waszym otoczeniu!

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikea. Ta kuchnia sprawdza się w życiu
Czy można osiągnąć spektakularny wzrost sprzedaży bez etykiety "Nowość!" - nie zmieniając niczego w ofercie, nie wprowadzając nowych produktów? Jurorzy Effie Awards wskazali taki przykład. Kampania kuchni IKEA doprowadziła do imponujących wzrostów sprzedaży wyłącznie dzięki nowemu pomysłowi na opowieść o istniejących od dawna w ofercie produktach. Zobaczcie jak tego...
Coraz więcej osób przegląda internet na urządzeniach mobilnych
Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. Dlatego projektując...
Prudential - Młody Bóg

Złote Effie 2018: Prudential - Młody Bóg

W naszym cyklu prezentującym zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards tym razem „Młody Bóg” - czyli reprezentant marki Prudential w trudnych rozgrywkach między uczestnikami rynku ubezpieczeniowego. Zdaniem jurorów w kampanii udało się zmotywować odbiorców do zainteresowania się własną przyszłością i powiązania tej refleksji z marką, co przełożyło się na wzrosty...
Philips. Jaki kolor ma powietrze w twoim domu?
Wzrost sprzedaży o 486% - taki był efekt kolejnej kampanii prezentowanej w ramach cyklu poświęconego laureatom XIX edycji Effie Awards. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że oczyszczacze powietrza Philips będące przedmiotem kampanii to najdroższy produkt w swojej kategorii. Co zrobić, aby mimo to osiągnąć takie rezultaty sprzedaży?
Drwittt - Na co dzień na zdrowie
Ekrany naszych telewizorów okupowane są od rana do wieczora reklamami leków OTC i suplementów diety. Jak przebić się przez ten gąszcz z komunikatem odwołujacym się do argumentów o korzyściach zdrowotnych, reklamując produkt niedostępny w aptece i nie wymagający konsultacji z lekarzem lub farmaceutą? Czy możliwe jest takie wypozycjonowanie marki, aby zdystansować się zarówno...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764