logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spot MON: 1920 – Polskie zwycięstwo dla wolności Europy

  PR 11.08.2020, przeczytano 1171 razy
ilustracja

Bitwa Warszawska, określana jako 18. decydująca bitwa w dziejach świata dla ówczesnej, odradzającej się Polski po latach niewoli była momentem szczególnym. W godzinie wielkiej próby cały naród stanął do walki w obronie niepodległości. Bitwa Warszawska była także szczególnym momentem dla Europy i świata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spot-mon%3A-1920-%E2%80%93-polskie-zwyciestwo-dla-wolnosci-europy,388070,artykul.html

- Dziś, sto lat po tamtych wydarzeniach pamiętamy o bohaterach tych walk. Pamiętajmy o najwyższych dowódcach, szeregowych żołnierzach, kapelanach, ochotnikach i ochotniczkach – mówi w specjalnie przygotowanym spocie z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej minister Mariusz Błaszczak.

Aby uczcić wielki niepodległościowy zryw, w miejscu gdzie w 1920 roku Polacy bronili niepodległości, zbudowane zostanie Muzeum Bitwy Warszawskiej. Będzie ono symbolem naszej pamięci o bohaterskich przodkach, dla których niepodległość Polski była najważniejsza.

W tym roku, w wielu miejscach w Polsce z udziałem Wojska Polskiego, odbędą się uroczystości upamiętniające bohaterów Bitwy Warszawskiej. 14 sierpnia o g. 19.00 odbędzie się uroczysty Apel Pamięci na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. 15 sierpnia o godz. 9.30 Msza Święta z udziałem Episkopatu Polski w Ossowie, a o g. 12.00 uroczysta odprawa wart przed Grobem Nieznanego Żołnierza w Warszawie.

Bądźmy razem w 100. rocznicę zwycięstwa w Bitwie Warszawskiej

Z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej, Ministerstwo Obrony Narodowej opublikowało spot pt. „1920 – POLSKIE ZWYCIĘSTWO DLA WOLNOŚCI EUROPY”. W rekonstrukcji i ożywieniu historycznych zdjęć z 1920 r. wzięli udział żołnierze 1 Warszawskiej Brygady Pancernej, 21 Brygady Strzelców Podhalańskich i 18 Batalionu Dowodzenia w Siedlcach. Jednostki te wchodzą w skład 18 Dywizji Zmechanizowanej - "Żelaznej Dywizji".

Archiwalne fotografie pochodzą m.in. ze zbiorów Centralnej Biblioteki Wojskowej i Wojskowego Biura Historycznego.

W spocie przedstawiono wizualizację Muzeum Bitwy Warszawskiej, które powstaje w Ossowie. Nad dawnym polem bitwy będą powiewać biało-czerwone proporce. Na olbrzymim placu przed budynkiem Muzeum będzie miejsce dla rekonstrukcji historycznych, odbywających się co roku w Ossowie.

W spocie można zobaczyć bezcenne pamiątki związane z księdzem Ignacym Skorupką, jego krzyż i czapkę kapelana. Ksiądz Ignacy Skorupka, kapelan 236. Ochotniczego Pułku Piechoty poległ 14 sierpnia 1920 r. pod Ossowem.

Eksponaty związane z wojną polsko-bolszewicką, przedstawione w spocie, pochodzą ze zbiorów Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Wśród nich jest także rogatywka z charakterystyczną biało-czerwoną kokardą, która zdobiła mundury żołnierzy-ochotników. W reakcji na zagrożenie bolszewickie obywatele w różnym wieku, z różnych grup społecznych, latem 1920 r. wstępowali w szeregi Armii Ochotniczej. Można zobaczyć także odznakę 18 Dywizji Piechoty, która brała udział w wojnie polsko-bolszewickiej. Podczas Bitwy Warszawskiej "jej waleczność istnych cudów dokazała". Za niezłomną postawę i bohaterstwo żołnierzy została nazwana "Żelazną Dywizją". Jej tradycje dziedziczą żołnierze 18 Dywizji Zmechanizowanej, których widzimy w spocie.

Bezcenne pamiątki pokazane w spocie będzie można zobaczyć od 13 sierpnia 2020 roku, w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, gdzie zostanie uroczyście otwarta wystawa pod hasłem „Czas Chwały - Bitwa Warszawska 1920 r. - 18. decydująca w dziejach świata”.

Przesłanie spotu podkreślają jego słowa: Po stu latach przypominamy Europie i Światu o polskim wkładzie w obronę najwyższych wartości: wolności, godności ludzkiej, i prawie narodów do samostanowienia. Świat jaki znamy, zawdzięczamy bohaterom Bitwy Warszawskiej.

Źródło: Ministerstwo Obrony Narodowej

www.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764