logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spot MON: 1920 – Polskie zwycięstwo dla wolności Europy

  PR 11.08.2020, przeczytano 359 razy
ilustracja

Bitwa Warszawska, określana jako 18. decydująca bitwa w dziejach świata dla ówczesnej, odradzającej się Polski po latach niewoli była momentem szczególnym. W godzinie wielkiej próby cały naród stanął do walki w obronie niepodległości. Bitwa Warszawska była także szczególnym momentem dla Europy i świata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spot-mon%3A-1920-%E2%80%93-polskie-zwyciestwo-dla-wolnosci-europy,388070,artykul.html

- Dziś, sto lat po tamtych wydarzeniach pamiętamy o bohaterach tych walk. Pamiętajmy o najwyższych dowódcach, szeregowych żołnierzach, kapelanach, ochotnikach i ochotniczkach – mówi w specjalnie przygotowanym spocie z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej minister Mariusz Błaszczak.

Aby uczcić wielki niepodległościowy zryw, w miejscu gdzie w 1920 roku Polacy bronili niepodległości, zbudowane zostanie Muzeum Bitwy Warszawskiej. Będzie ono symbolem naszej pamięci o bohaterskich przodkach, dla których niepodległość Polski była najważniejsza.

W tym roku, w wielu miejscach w Polsce z udziałem Wojska Polskiego, odbędą się uroczystości upamiętniające bohaterów Bitwy Warszawskiej. 14 sierpnia o g. 19.00 odbędzie się uroczysty Apel Pamięci na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. 15 sierpnia o godz. 9.30 Msza Święta z udziałem Episkopatu Polski w Ossowie, a o g. 12.00 uroczysta odprawa wart przed Grobem Nieznanego Żołnierza w Warszawie.

Bądźmy razem w 100. rocznicę zwycięstwa w Bitwie Warszawskiej

Z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej, Ministerstwo Obrony Narodowej opublikowało spot pt. „1920 – POLSKIE ZWYCIĘSTWO DLA WOLNOŚCI EUROPY”. W rekonstrukcji i ożywieniu historycznych zdjęć z 1920 r. wzięli udział żołnierze 1 Warszawskiej Brygady Pancernej, 21 Brygady Strzelców Podhalańskich i 18 Batalionu Dowodzenia w Siedlcach. Jednostki te wchodzą w skład 18 Dywizji Zmechanizowanej - "Żelaznej Dywizji".

Archiwalne fotografie pochodzą m.in. ze zbiorów Centralnej Biblioteki Wojskowej i Wojskowego Biura Historycznego.

W spocie przedstawiono wizualizację Muzeum Bitwy Warszawskiej, które powstaje w Ossowie. Nad dawnym polem bitwy będą powiewać biało-czerwone proporce. Na olbrzymim placu przed budynkiem Muzeum będzie miejsce dla rekonstrukcji historycznych, odbywających się co roku w Ossowie.

W spocie można zobaczyć bezcenne pamiątki związane z księdzem Ignacym Skorupką, jego krzyż i czapkę kapelana. Ksiądz Ignacy Skorupka, kapelan 236. Ochotniczego Pułku Piechoty poległ 14 sierpnia 1920 r. pod Ossowem.

Eksponaty związane z wojną polsko-bolszewicką, przedstawione w spocie, pochodzą ze zbiorów Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Wśród nich jest także rogatywka z charakterystyczną biało-czerwoną kokardą, która zdobiła mundury żołnierzy-ochotników. W reakcji na zagrożenie bolszewickie obywatele w różnym wieku, z różnych grup społecznych, latem 1920 r. wstępowali w szeregi Armii Ochotniczej. Można zobaczyć także odznakę 18 Dywizji Piechoty, która brała udział w wojnie polsko-bolszewickiej. Podczas Bitwy Warszawskiej "jej waleczność istnych cudów dokazała". Za niezłomną postawę i bohaterstwo żołnierzy została nazwana "Żelazną Dywizją". Jej tradycje dziedziczą żołnierze 18 Dywizji Zmechanizowanej, których widzimy w spocie.

Bezcenne pamiątki pokazane w spocie będzie można zobaczyć od 13 sierpnia 2020 roku, w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, gdzie zostanie uroczyście otwarta wystawa pod hasłem „Czas Chwały - Bitwa Warszawska 1920 r. - 18. decydująca w dziejach świata”.

Przesłanie spotu podkreślają jego słowa: Po stu latach przypominamy Europie i Światu o polskim wkładzie w obronę najwyższych wartości: wolności, godności ludzkiej, i prawie narodów do samostanowienia. Świat jaki znamy, zawdzięczamy bohaterom Bitwy Warszawskiej.

Źródło: Ministerstwo Obrony Narodowej

www.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Restart branży za nami – Festiwaldruku.pl oczami wystawców targów
Blisko 1300 zwiedzających i prawie 130 wystawców – tak w liczbach można podsumować zakończony w zeszłym tygodniu FestiwalDruku.pl. Ale liczby nie wyrażą wszystkiego. Szczególnie w przypadku tej wyjątkowej edycji w niecodziennych czasach. O opinię organizator poprosił więc głównych zainteresowanych – czyli wystawców.
Solidność i bezpieczeństwo współpracy z partnerami z branży reklamowej
O jakości udanej współpracy między partnerami biznesowymi w dużej mierze przesądza rzetelność każdego z nich. Każdy, kto aktywnie działa na polu zawodowym, wie, że zdarzają się przypadki, gdy kontrahent nie wywiązuje się z poczynionych ustaleń. Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji na rynku reklamowym?
Performics z akcją „Wspomóż doga za hot-doga” w nowej odsłonie
Już w poniedziałek - 21 września - pierwszy live stream ze zbiórką datków na rzecz podopiecznych Fundacji Tymmmczasy
The Dumplings w intrygującym coverze towarzyszącym kampanii #Jabłonki
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. Do współpracy zaprosiła zespół The Dumplings, który przygotował cover legendarnego utworu Maanam. Nowa aranżacja oddaje intrygujący klimat spotu promującego akcję.
Lovebrands Medical - nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym
LoveBrands Relations ma w dziedzinie zdrowia ogromne doświadczenie. Od lat współpracuje zarówno z instytucjami działającymi w ochronie zdrowia, jak i firmami farmaceutycznymi oraz medycznymi. Zna potrzeby środowiska medycznego i farmaceutycznego oraz  pacjentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764