MeetUp Polska, spotkanie społeczności YouTube, przenosi się z Wrocławia do Krakowa – tegoroczna edycja odbędzie się 9 września w krakowskiej hali TAURON Arena Kraków. W dotychczasowych edycjach brało udział każdorazowo ok. 10 tys. uczestników, w tym roku organizatorzy spodziewają się co najmniej podwojenia tej liczby - zarówno ze względu na pojemność TAURON Arena Kraków, jak i na fakt, że impreza po raz pierwszy będzie niebiletowana. Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy).
MeetUp Polska to spotkanie społeczności YouTube. Jego organizatorem jest agencja kreatywna i zarazem sieć partnerska GetHero. Cykl eventów MeetUp rozpoczął się w roku 2015 wraz z pierwszą wrocławską edycją, która odbyła się w Hali Stulecia. Do tej pory odbyły się 4 edycje tej imprezy: wrocławska w 2014 i 2015 roku, gdańska w 2016 roku i ponownie wrocławska w 2016 roku. Dodatkowo zostały zorganizowane dwie „subedycje” (współorganizowane z ESL) w katowickim Spodku w 2016 i 2017 roku, gdzie MeetUp był imprezą towarzyszącą dla Intel Extreme Masters, międzynarodowego turnieju e-sportowego. Tegoroczny MeetUp odbędzie się po raz pierwszy w Krakowie, 9 września w hali TAURON Arena Kraków.
- MeetUp to najważniejszy event zrzeszający społeczność YouTube. Przekrój uczestników jest niezwykle duży: młodzież szkolna wraz ze swoimi rodzicami, jak i młodzież licealna oraz osoby studiujące czy pracujące. Dla przedstawicieli starszych pokoleń, którzy nie zawsze rozumieją pasję swoich dzieci, jest to niesamowita możliwość by poznać od kulis świat YouTube i mediów społecznościowych, podpatrzeć na żywo twórców, których ich dziecko obserwuje w sieci na co dzień, poznać lepiej świat ludzi młodych i może nawet postarać się go zrozumieć. Po poprzednich edycjach mieliśmy wiele sygnałów, że rodzice w końcu zrozumieli czym ten YouTube jest. Dla rodziców na każdym evencie stworzone są specjalne strefy odpoczynku, w których starsi mogą się razem spotkać, porozmawiać w ciszy i spokoju i skorzystać z usług gastronomicznych - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero, która jest organizatorem MeetUp. - Przenosiny do Krakowa to kolejny kamień milowy dla MeetUp. Będziemy tutaj mieli do dyspozycji zdecydowanie większą halę, w której pomieści się większa liczba uczestników. A frekwencja będzie w tym roku na pewno rekordowa, jako że po raz pierwszy wstęp na imprezę będzie darmowy - dodaje Tobiasz Wybraniec.
Dotychczas bilety na MeetUp kosztowały 40-50 zł i mimo to w kolejnych edycjach imprezy uczestniczyło każdorazowo ok. 10 tys. osób. W imprezie wzięło już udział 200 twórców i YouTuberów.
Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy). Zostaną w nim wybrani najbardziej utalentowani twórcy (na podstawie najciekawszych klipów stworzonych z myślą o imprezie MeetUp).
Krótki film z jednej z poprzednich edycji MeetUp:
Źródło: MeetUp