logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sprawa wielkiej wagi: Opakowania wielkoformatowe z nadrukiem

  PR 14.03.2018, przeczytano 1425 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki swojej konkurencyjnej cenie, dużej wytrzymałości oraz dobrej amortyzacji tektura stała się niezwykle popularnym materiałem do produkcji takich materiałów jak point of sale, czy opakowania wielkoformatowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sprawa-wielkiej-wagi%3A-opakowania-wielkoformatowe-z-nadrukiem,35802,artykul.html

W Polsce zużycie tektury wzrosło całkiem niedawno z 3699,8 tys. ton w 2010 r. do 3821,8 tys. ton w 2012 (z czego do wytworzenia opakowań transportowych wykorzystano 1655,5 (2010) i 1863 tys. ton (2012). W przeliczeniu na jednego mieszkańca zużywamy obecnie 107,9 kg papieru i tektury w ciągu roku, a według danych GUS za 2012 r. przychody ze sprzedaży szacuje się na ponad 26 mln złotych. Problem polega jednak na tym, że opakowania wielkoformatowe zazwyczaj grają w tej bajce rolę raczej brzydkiego kaczątka niż pięknego łabędzia. Co zrobić, aby również i one mogły stać się bardziej przyciągającymi materiałami wspierającymi sprzedaż?

To, że opakowania wielkoformatowe i transportowe są szare i nie należą do najpiękniejszych ma oczywiście swoje uzasadnienie. Producenci są świadomi w jakich ekstremalnych warunkach będą one transportowane i przechowywane (warunki chłodnicze, wysokie temperatury, zniszczenia mechaniczne), a jednocześnie starają się ciąć koszty. Z drugiej strony mamy klientów, którzy oczekują czegoś więcej od tego typu opakowań. I tu rodzi się konflikt między jednymi i drugimi. Rozwiązanie jest jedno – trzeba znaleźć złoty środek. I jak tu w to wszystko wpleść jeszcze jakiś drobny element, aby ze zwykłego tekturowego pudełka zrobić materiał wspierający sprzedaż i do tego ciekawy z marketingowego punktu widzenia?

Przy milionach podobnych, brązowych paczek dostarczanych każdego dnia do klientów warto pomyśleć nad skutecznym sposobem ich identyfikacji w łańcuchu dostaw. W tej kwestii większość firm nadal polega na jednowymiarowych kodach kreskowych stosowanych również w pozostałych branżach. Istnieją jednak na rynku rozwiązania, które mogą wyznaczać nowe trendy obejmujące również opakowania wielkoformatowe i ich znakowanie. Czasem niewiele trzeba, aby szare ogromne pudło przemienić w coś intrygującego, a jednocześnie – kojarzącego się z daną marką. Opakowania wielkoformatowe  i ich przeznaczenie to raczej nie prezentowanie towaru, czy występowanie jako display. Nie zmienia to jednak faktu, że mogą one również pełnić rolę marketingową.

ilustracjastrzałka

W każdych warunkach

Wzorem dbania o wizerunek na powierzchniach wszelkiej maści jest browar Lech. Idealnym przykładem łączącym walory opakowania transportowego z pudełkiem POS jest projekt opakowania Lech Ice, wyróżniony m.in. w konkursie Worldstar w 2013 r.

ilustracjastrzałka

Opakowanie wielkoformatowe może funkcjonować oczywiście również jako display czy ekspozytor. Wielopak z tektury z nadrukiem dla flagowego piwa Kompanii Piwowarskiej jest funkcjonalny – umożliwia bowiem zakup kilku butelek alkoholu na raz i ich wygodny transport. Dodatkowo od wewnątrz zastosowano papier barierowy, co pozwala na utrzymywanie piwa w zimnej temperaturze przez obłożenie butelek wewnątrz lodem. Cechą szczególną opakowania jest konstrukcja zapewniająca szczelność w kontakcie z wodą powstałą po rozpuszczeniu się lodu (brak perforacji). Oryginalny kształt  i dobrana grafika zwiększają możliwości marketingowe marki i wyróżniają się na półce sklepowej.

Pokażemy wam jeszcze inne opakowania, które mogą funkcjonować jako materiały POS. A wszystko po to, aby skojarzyć produkt z marką. Do następnego!

Michał Fijałkowski

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764