logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sprzedaż drukarek 3D Zortrax rośnie trzykrotnie

  PR 23.12.2015, przeczytano 1190 razy
ilustracjastrzałka

Olsztyński Zortrax szacuje, że w IV kwartale br. sprzedaż modelu M200 powinna być wyższa o ok. 25 proc. w porównaniu do III kw. i lepsza od średniej miesięcznej sprzedaży z trzech pierwszych kwartałów 2015 r. W efekcie w całym roku liczba sprzedanych drukarek będzie trzykrotnie wyższa niż w 2014 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sprzedaz-drukarek-3d-zortrax-rosnie-trzykrotnie,26943,artykul.html

- Obecnie najważniejszym rynkiem jest Europa, gdzie nasze produkty cieszą się dużym zainteresowaniem. W ostatnim czasie szczególnie pozytywnie wyróżnia się Wielka Brytania oraz Szwecja. Bardzo dobrze radzimy sobie również w Azji, a sprzedaż na rynkach Ameryki Północnej jest coraz lepsza - mówi Rafał Tomasiak, Prezes Zortrax S.A.

W trzech kwartałach 2015 r. ponad 87 proc. przychodów firmy Zortrax pochodziło z rynków zagranicznych. W tym czasie przychody osiągnęły poziom 25,5 mln zł (dwukrotnie wyższe niż w całym 2014 r.), a zysk netto wyniósł 5,3 mln zł (wobec 2,8 mln zł w całym 2014 r.).

Sprzedaż drukarek M200 odpowiada za 74 proc. łącznych przychodów firmy w trzech pierwszych kwartałach 2015 r., podczas gdy w 2014 r. było to 84 proc. Pozostałe źródła to materiały do druku (17 proc.) oraz akcesoria i części (9 proc.). - Każda sprzedana przez nas drukarka generuje stały popyt na materiały do druku, dlatego oczekujemy, że kategoria ta będzie zyskiwała na znaczeniu. Nieustannie też pracujemy nad nowymi materiałami o właściwościach dopasowanych do oczekiwań naszych klientów - dodaje Tomasiak.

W grudniu spółka rozpoczęła przedsprzedaż Zortrax Inventure. - Muszę przyznać, że wielkość zamówień przekroczyła nasze pierwotne estymacje. Liczymy jednak, że efekty ze sprzedaży nowego urządzenia będą już widoczne w wynikach za I kw. 2016 r. - zaznacza Prezes Tomasiak. Zainteresowanie nową drukarką odpowiada niemal połowie średniej miesięcznej sprzedaży M200 w tym roku. - Po analizie danych sprzedażowych M200 z pierwszych dwóch tygodni grudnia można wywnioskować, że oba produkty nie powinny ze sobą konkurować, zwłaszcza, że wykorzystują nieco inną technologię. Po dwóch tygodniach grudnia dla M200 zrealizowane jest ok. 55 proc. średniej miesięcznej sprzedaży tego modelu w 2015 r. - dodaje.

Zortrax podtrzymuje plany debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2016 r., jednak dokładny termin będzie uzależniony od warunków rynkowych i rzeczywistych potrzeb spółki.

Źródło: Zortrax

Dodatkowe informacje:

Firma założona Zortax w Olsztynie stworzyła zintegrowane środowisko druku 3D obejmujące autorską drukarkę, oprogramowanie oraz filamenty (tworzywa wykorzystywane w procesie druku). Rozwiązanie to skutkuje wysoką niezawodnością oraz możliwością pełnej kontroli nad procesem wydruku. Produkty Zortrax pozwalają tworzyć funkcjonalne prototypy, modele i projekty, co skraca czas oraz obniża koszty wielu procesów biznesowych. Systemy druku 3D Zortrax mogą być stosowane przez firmy różnej wielkości, od dużych zakładów po małe i średnie przedsiębiorstwa, a nawet jednoosobowe pracownie.

Rozwiązania Zortrax rozwijane są od 2011 r. i spotykają się z uznaniem na całym świecie – firma zdobyła wyróżnienie w konkursie Design Alive Awards 2014, a drukarkę Zortrax M200 doceniła społeczność 3D Hubs przyznając jej tytuł najlepszego urządzenia typu plug&play. Zortrax był też pierwszym polskim projektem w serwisie crowdufundingowym Kickstarter, który zakończył się sukcesem.

Obecnie firma zatrudnia ponad 120 pracowników w kraju i na świecie, współpracuje z wieloma resellerami a także posiada pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie salon druku 3D – Zortrax Store w Krakowie. Zortrax nieustannie rozwija swoje produkty, kładąc szczególny nacisk na zastosowania druku 3D w transplantologii i biomedycynie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Azjatyckie smaki w kampanii Publicis dla marki Winiary
Kuchnia azjatycka na dobre zadomowiła się w Polsce, nieustannie zachwycając nieoczywistymi smakami i aromatami. Marka WINIARY, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie popularnymi daniami z Dalekiego Wschodu, wprowadza nowości produktowe. Pasty do smażenia, nudle, sosy chilli i WINIARY Pomysły na…, pozwolą odtworzyć ulubione potrawy bez wychodzenia z domu – niezależnie od...
Marketingowe zwycięstwo na Euro: transmisja debaty
Zapraszamy na transmisję live debaty IPG Mediabrands „Wygraj Euro. Jak wydawcy i marki powinny dryblować, aby odnieść marketingowe zwycięstwo podczas najważniejszego sportowego wydarzenia roku”.
Natalia Kukulska w kampanii marki Remé
Startuje nowa kampania reklamowa brandu Remé, z udziałem nowej ambasadorki marki - piosenkarki Natalii Kukulskiej. Dołączyła ona do aktorki Mariety Żukowskiej, która jest ambasadorką tej marki od 2022. Materiały kreatywne na potrzeby kampanii przygotowała agencja Enyo, która od 2021 r. obsługuje budżet reklamowy Remé na działania 360°.
#20latPLwUE: kampania społeczna na niebiesko
Niemal 100 organizacji społecznych, firm i mediów dołączyło do kampanii świętowania 20 lat Polski w Unii Europejskiej, zainicjowanej przez Fundację Batorego i Fundację Polskiej Rady Biznesu. Akcja, której symbolem jest pin „20latPLwUE”, trwa przez cały maj. Organizatorzy zachęcają do dołączenia każdego, komu bliskie są wartości europejskie.
Spot Akcji Demokracja: czarny scenariusz, gdy odpuścimy sobie Europę
Terror rosyjskiej inwazji z perspektywy matki - sugestywny spot zrealizowany dla Akcji Demokracja ma uświadomić Polkom i Polakom, że wybory 9 czerwca do Parlamentu Europejskiego są bardzo ważne. Bezpieczeństwo Polski i Europy nie jest nam dane raz na zawsze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764