logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sprzęt, a cyberbezpieczeństwo w pracy hybrydowej

  PR 11.01.2023, przeczytano 559 razy
ilustracja

Znacząca większość europejskich firm nie jest przystosowana sprzętowo do odpowiedzi na najważniejsze zagrożenia cyfrowe w pracy zdalnej i hybrydowej – wynika z badania Canon Europe. Ankieta, w której wzięło udział ponad 1200 osób decyzyjnych w sferze IT z 7 europejskich krajów, określa najważniejsze wyzwania dla przedsiębiorstw pod względem cyberbezpieczeństwa. To przede wszystkim ochrona danych znajdujących się poza siedzibą firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sprzet%2C-a-cyberbezpieczenstwo-w-pracy-hybrydowej,398599,artykul.html

Jak czytamy w opracowaniu badania, wiele firm ma problemy z wdrożeniem procesów ochrony danych w pracy zdalnej i hybrydowej. Aż 79 proc. uczestniczących w ankiecie managerów IT twierdzi, że doświadcza trudności w aktualizowaniu systemów i łataniu dziur w zabezpieczeniach podczas pracy zdalnej. 77 proc. z nich obawia się, że pracownicy nie przestrzegają standardów cyberbezpieczeństwa, kiedy pracują spoza biura.

Kolejnym istotnym punktem jest właściwa ochrona ważnych dokumentów, drukowanych przez pracowników w ich domach. 75 proc. osób decyzyjnych ze sfery IT przyznaje, że ma problemy z odpowiednim zabezpieczeniem drukarek i skanerów wykorzystywanych podczas pracy zdalnej, a 73 proc. obawia się, że pracownicy nie będą umieli odpowiednio zabezpieczyć danych drukowanych na ich domowych urządzeniach.

W związku z tymi niedociągnięciami aż 70 proc. firm doświadcza problemów we właściwym wdrażaniu procedur ochrony danych osobowych, a niemal połowa (46 proc.) musi tłumaczyć się z nieprawidłowości, jakie wychodzą w audytach. To dlatego, że tylko 18 proc. organizacji jest aktualnie w stanie prześledzić cały cykl życia dokumentu: od jego stworzenia, poprzez wysyłkę, drukowanie, skanowanie, archiwizację, aż po zgodną z prawem utylizację.

– Pandemia zmusiła wiele firm do wdrożenia oprogramowania chmurowego, dzięki któremu można pracować dużo efektywniej. Jednakże wiele z takich systemów nie posiada wbudowanych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa. Teraz firmy chcą modernizować swoje systemy, aby odzyskać kontrolę nad tą kluczową kwestią – wyjaśnia Brian Honan, CEO w BH Consulting, ekspert od cyberbezpieczeństwa. – Do tej pory uwaga wielu przedsiębiorstw była skupiona na ochronie danych w formie cyfrowej, z całkowitym pominięciem dokumentów drukowanych. Organizacje muszą lepiej zrozumieć, jak dane są przez nie wykorzystywane, aby sprawować kontrolę nad ich bezpieczeństwem w każdej formie – dodaje.

Rośnie znaczenie systemów ochrony drukarek

Trudno zatem się dziwić, że wielu managerów IT zwraca coraz większą uwagę na systemy ochrony wbudowane w skanery lub drukarki. Dane wskazują, że atrakcyjność tego typu rozwiązań jest niezwykle wysoka – aż 85 proc. osób decyzyjnych zgadza się na włączenie urządzeń tego typu do przyszłej listy firmowych zakupów. 82 proc. z nich wskazuje na konieczność dołączenia dodatkowych, zaawansowanych funkcji, zapewniających lepsze egzekwowanie prawa ochrony danych osobowych, a 83 proc. - że byłoby zainteresowane systemami badającymi poziom firmowych zabezpieczeń.

Tim Rawlins, Senior Adviser and Director Security w NCC Group, komentuje:

– Przejście do hybrydowego modelu pracy wiąże się z ogromną zmianą dla wielu firm i tworzy spore luki w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego. Wiele przedsiębiorstw poczyniło oszczędności w tym zakresie, a teraz muszą załatać powstałe dziury. To zmusza firmy do zmiany ich dotychczasowego myślenia, adaptacji nowych rozwiązań i technologii. Właściwe połączenie odpowiednio wyszkolonych pracowników z nowoczesnymi rozwiązaniami i dobrze zaprojektowanymi procesami sprawia, że każde przedsiębiorstwo może się czuć bezpieczne w świecie pracy hybrydowej – przekonuje Tim Rawlins.

Quentyn Taylor, Product & Information Security and Global Incident Response Senior Director w Canon EMEA, dodaje:

– Wyzwania związane z cyberbezpieczeństwem w pracy hybrydowej stale ewoluują, a firmy muszą się do nich dostosowywać. W przyszłości managerowie IT będą potrzebowali dodatkowej pomocy w ochronie wrażliwych informacji podczas procesu drukowania i skanowania. W realiach pracy z wielu miejsc ważne dokumenty muszą być chronione także poza biurem.

  • Pełen raport Canon TUTAJ.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia
W badaniu, przeprowadzonym przez Canon oraz Walnut Unlimited, wzięło udział 3008 osób z 7 rynków - Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji. Spośród tej liczby 1791 badanych zostało zakwalifikowanych jako pracownicy z organizacji zatrudniających przynajmniej 50 osób, a 1217 - jako specjaliści z działów IT, cechujący się wysoką decyzyjnością w kwestiach firmowej infrastruktury, rozwiązań i/oraz urządzeń drukujących.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764