Marka Lubelska otrzymała Srebrną Effie w kategorii „Long Term Marketing Excellence” za kampanię reklamową pt. „Owocowa w każdym procencie” w XIV edycji konkursu efektywności działań komunikacji marketingowej – EFFIE.
EFFIE to jeden z najważniejszych konkursów branży marketingowej, nagradzający efekty rynkowe uzyskane poprzez kampanie reklamowe. Wręczenie nagród w edycji 2013 konkursu odbyło się podczas uroczystej gali 14 października br. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W imieniu marki Lubelska statuetkę wspólnie odebrali Stock Polska oraz agencja H2O Creative.
Bardzo cieszy nas ta nagroda, tym bardziej że jeszcze parę lat temu marka Lubelska borykała się z niską rozpoznawalnością oraz wizerunkiem nalewkowego produktu dla dojrzałych kobiet. Postanowiliśmy to zmienić, tworząc nową strategię, która zakładała budowanie marki parasolowej do wielosmakowej linii lekkich wódek owocowych oraz skierowanej do młodej grupy docelowej. Aby stworzyć nowy, atrakcyjny i wiarygodny przekaz postawiliśmy na przewrotny w kategorii insight: „wódka, której smakiem można się delektować”. W ten sposób marce udało się połączyć z pozoru sprzeczne rzeczy: efekt działania jaki daje wódka, ze smakiem i przyjemnością picia, jaki zarezerwowany był niegdyś wyłącznie dla likierów i nalewek – powiedziała Karolina Wróblewska, Brand Manager Stock Polska.
Jury Effie Awards doceniło i nagrodziło srebrną statuetką wysiłki marketera w pracy z marką Lubelska, która w ciągu trzech lat nie tylko została liderem kategorii wódek smakowych z udziałem na poziomie 32,5%(wzrost 226%), marką nr 3 całego rynku wódki z udziałem 6,9% (wzrost 295%), ale zyskała też „status produktu modnego, wręcz kultowego” dzięki czemu „wizerunek całej marki stał się bardziej młodzieżowy i socjalny” (MilwardBrown, FGI, 2012).
Źródło: Stock Polska