logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Srebrny Spinacz dla Kompanii Piwowarskiej za projekt Fasoff

  PR 29.01.2021, przeczytano 453 razy

Kampania FASOFF została doceniona przez kapitułę XVIII edycji konkursu „Złote Spinacze”. Spośród 79 docenionych projektów FASOFF otrzymała Srebrny Spinacz w kategorii Sustainability i CSR Communications. Adresatami kampanii FASOFF byli przyszli rodzice oraz ich otoczenie, a celem edukacja nt. nieodwracalnych skutków spożycia nawet symbolicznej „kropli” alkoholu przez kobiety w ciąży. Kampanii towarzyszył przekaz – Nie pij w ciąży. Odwróć kieliszek. Bądź FASOFF.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/srebrny-spinacz-dla-kompanii-piwowarskiej-za-projekt-fasoff,389998,artykul.html

FASOFF ruszyła we wrześniu 2019 r., w Światowym Dniu FAS. Kampania była realizowana we współpracy Kompanii Piwowarskiej z fundacją „Dom w Łodzi”, która zajmuje się opieką nad niepełnosprawnymi dziećmi, także z FAS. Opierała się na mocnych w przekazie komunikatach i wizualizacjach, aby zwrócić uwagę na problem, jakim jest FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome), czyli alkoholowy zespół płodowy, objawiający się zaburzeniami neurorozwojowymi wskutek działania alkoholu na płód. Do kampanii organizatorzy zaangażowali czołówkę polskich influencerów i blogerów parentingowych oraz społeczność internetową, która zamieszczała na swoich profilach w mediach społecznościowych zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i komentarzem – nie pij w ciąży/ciąża bez alkoholu. Na potrzeby projektu powstało kilka spotów z udziałem influencerów i znanych blogerów. Logo kampanii był dziecięcy smoczek z napisem FASOFF. Spot kampanii, poza Internetem, był również emitowany w szeregu stacji telewizyjnych.

– Nasze stanowisko w sprawach związanych ze spożywaniem alkoholu zawsze było jasne – pić odpowiedzialnie. Nie przestaniemy edukować społeczeństwo, aby odpowiedzialnie sięgało po alkohol. W przypadku kampanii FASOFF komunikaty kierujemy do przyszłych rodziców oraz ich otoczenia. Temat nie jest łatwy i miły, jednak zawsze podkreślamy, żeby pić z głową – nigdy w ciąży, nigdy kiedy planujemy wsiąść za kierownicę, nigdy nie podajemy alkoholu osobom nieletnim. Wierzymy, że liczne działania edukacyjne będą z roku na rok zwiększać świadomość społeczną, o czym świadczy duża liczba osób angażujących się w kampanie – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska jest firmą odpowiedzialną społecznie, która od lat edukuje i przypomina, by nie pić alkoholu w ciąży, nigdy nie prowadzić po alkoholu i nigdy nie podawać czy sprzedawać alkoholu osobom nieletnim.

Nagrodzona przez jury „Złotych Spinaczy” kampania FASOFF została zrealizowana w 2019 r. Jej zasięg wyniósł ok. 3 mln osób, a działania w Internecie wygenerowały 34 tys. interakcji. W ramach drugiej edycji kampanii z 2020 r. przekaz FASOFF dotarł łącznie do ponad 8 mln osób i wygenerował 45 tys. interakcji. Kampanii towarzyszy specjalna strona – fasoff.pl, na której w 2019 r. ulokowano sklep z szokującymi produktami, których – podobnie jak alkoholu – nie chcemy dać dziecku, a w 2020 r. celowo umieszczono błędy, które mają dać wyobrażenie jak trudny w odbiorze jest świat dla dzieci z FAS. Za kreację, przygotowanie i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja MOSQI.TO.

Źródło: Kompania Piwowarska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764