W poniedziałek, 14 marca 2022 r. na antenie aż 168 stacji radiowych w Polsce - ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych pojawiły się dwa specjalne Bloki Charytatywne. Dzięki nim radiowcom z porozumienia I Love Radio udało się zebrać aż 300 tys. zł, które trafią do Polskiej Misji Medycznej. Do inicjatywy włączyły się rozgłośnie Grupy Radiowej Agory - Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio.
Aż 300 tys. zł zebrały rozgłośnie radiowe dzięki Blokom Charytatywnym na rzecz Ukrainy. Każda ze stacji należąca do czterech grup radiowych, które zorganizowały akcję: Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Grupy RMF i Grupy ZPR Media SA, przekazała na jej rzecz 360 sekund swojego czasu reklamowego. Bloki Charytatywne można było usłyszeć w 168 stacjach – ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych.
Spoty-cegiełki (każdy sprzedawany po 20 tys. zł) kupili reklamodawcy będący właścicielami 15 brandów. Były to: Audioteka, BP, Bricomarché, HBO Max, Intermarché, Kaufland, Koral, Lidl, M1, Media Expert, Media Markt, Melitta, Orange, Orlen i Ravi.
- Już w kilka godzin po rozesłaniu do naszych partnerów i klientów informacji o uruchomieniu porannego Bloku Charytatywnego cały dostępny czas został sprzedany – mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera Grupy Radiowej Agory.
- Odzew od naszych klientów na tę inicjatywę był błyskawiczny i pozytywny, dlatego od razu zdecydowaliśmy się jako I Love Radio przekazać kolejne minuty na rzecz akcji i uruchomić drugi, popołudniowy Blok Charytatywny – mówi Ewa Rosiewicz, członek zarządu i dyrektor biura reklamy Eurozetu.
- Jesteśmy bardzo wdzięczni reklamodawcom, ale też domom mediowymi i agencjom, które od razu włączyły się do projektu i zdecydowały się wspólnie z nami pomagać Ukrainie – dodaje Tomasz Ramza, dyrektor generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
- W sumie do akcji włączyło się 15 marek, dzięki którym udało nam się uzbierać aż 300 tys. złotych. W całości zostaną one przekazane na rzecz Polskiej Misji Medycznej – zapowiada Jacek Kapela, dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej w Grupie Radiowej Time (Grupa ZPR Media).
Polska Misja Medyczna od ponad 20 lat zajmuje się pomocą humanitarną i rozwojową na całym świecie. Aktualnie prowadzi zbiórkę środków na pomoc Ukrainie - jej głównym celem jest pilna odpowiedź na potrzeby mieszkańców w obszarach dotkniętych działaniami zbrojnymi.
We współpracy z Polskim Zespołem Humanitarnym w najbliższych dniach zostaną zakupione najpotrzebniejsze środki medyczne, niezbędne do zapewnienia pilnej pomocy mieszkańcom strefy dotkniętej atakami, a następnie przetransportowane z Polski. Wśród zakupionych produktów znajdą się m.in. opatrunki hemostatyczne, hydrożelowe, okluzyjne i wentylowe, gaziki jałowe, opaski elastyczne i szyny Kramera. Potrzeby zostały ustalone we współpracy z organizacjami partnerskimi obecnymi na miejscu.
Radiowe Bloki Charytatywne nadano w sumie w dwóch pasmach: 9:00-10:00 i 14:00-15:00. W sumie przekaz mógł dotrzeć do ponad 8 mln Polaków – zasięg 168 stacji biorących udział w akcji w tym czasie to 8,3 mln osób, a łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni wynosi 74%*.
Spoty wyemitowały: RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet, Radio ESKA, Radio VOX FM, Radio SuperNova, Radio Plus, ESKA Rock, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio, TOK FM, Radio GRA, Radio 90 i Radio Jura.
Inicjatywa wsparcia Ukrainy poprzez emisję Bloków Charytatywnych została skoordynowana przez porozumienie I Love Radio, tworzone przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media SA.
Źródło: Agora S.A.