logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stała Galeria Wzornictwa Polskiego w warszawskim Muzeum Narodowym

   01.01.2018, przeczytano 2570 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Muzeum Narodowe w Warszawie

„Piękno na co dzień dla wszystkich” - tym hasłem prof. Wanda Telakowska - założycielka Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, torowała drogę dla polskiego wzornictwa przemysłowego, którego przykłady zgromadzono w Muzeum Narodowym w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stala-galeria-wzornictwa-polskiego-w-warszawskim-muzeum-narodowym,34984,artykul.html

15 grudnia 2017 r. została otwarta Galeria Wzornictwa Polskiego, która będzie dostępna jako stała ekspozycja. Zobaczymy na niej ponad 600 produktów zaprojektowanych przez polskich projektantów i wdrożonych w polskich fabrykach m.in. meble, urządzenia AGD, ceramikę, szkło, tkaniny, zabawki.

Wanda Telakowska przekazała w 1978 r. tzw. wzorcownię IWP do Muzeum Narodowego gdy odchodziła na emeryturę po latach kierowania Instytutem Wzornictwa Przemysłowego. Oprócz modeli oraz prototypów powstałych we wzorcowni IWP, których na ekspozycji w MNW jest 283, można oglądać przykłady produktów z początku XX wieku oraz współczesny polski dizajn.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego

www.iwp.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764