logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji na temat dyrektywy o prawie autorskim

  PR 13.09.2018, przeczytano 296 razy

Ministerstwo Cyfryzacji od 2016 roku współpracowało z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które jest gospodarzem inicjatywy ze strony polskiej, nad wypracowaniem polskiego stanowiska w sprawie dyrektywy o prawie autorskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stanowisko-ministerstwa-cyfryzacji-na-temat-dyrektywy-o-prawie-autorskim,37891,artykul.html

Ministerstwo Cyfryzacji od początku zależało przede wszystkim na wypracowaniu takiego brzmienia zapisów, które nie spowoduje jakiegokolwiek uszczerbku dla wolności słowa. Stanowisko Rządu odnosi się wyłącznie do kompromisowych zapisów dyrektywy zaproponowanych w lipcu przez Prezydencję Bułgarską, które uwzględniały stanowisko polskie.

Niestety, w wyniku debaty w Parlamencie Europejskim zapisy zmieniły swoje brzmienie i zostały przegłosowane w dniu 12 września br. Przyjęta treść jest sprzeczna z kompromisową propozycją Prezydencji i nie znajduje akceptacji ze strony ani Ministra, ani Ministerstwa Cyfryzacji.

Brak rozróżniania akceptacji dla kompromisowych zapisów od braku akceptacji dla przyjętych rozwiązań należy uznać za nieporozumienie lub manipulację.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A ja Wam rządzie i ministrowie zwyczajnie nie wierzę.
Usiłujecie wykorzystać politycznie różnice w głosowaniu, przekonując polskiego wyborcę, że Wasze stanowisko wynika z troski o cokolwiek, choć KAŻDY wie, że jest skutkiem myślenie w kategoriach utrzymania władzy i dokopania każdemu kto nie jest u władzy, za wszelką cenę.

avatar użytkownika
,

Obóz rządzący zdaje się wyciągać wnioski ze sprawy ACTA, która zmobilizowała nieoczekiwanie olbrzymi potencjał społeczny przeciwko tym regulacjom. PO nie zauważyło na czas tego procesu i rozegrało sprawę bardzo nieumiejętnie, ściągając na siebie gniew internautów. Tyle że sprawa ACTA2 nie ma już takiego potencjału mobilizacyjnego, więc szanse wykorzystania jej przeciwko opozycji są raczej niewielkie. Tym razem mało kto wie o co chodzi, mało kto śledzi co się w tej sprawie dzieje. Byłoby zatem z korzyścią dla wszystkich - także dla rządzących - aby stanowisko polskiego rządu wynikało z merytorycznych przesłanek, a nie partyjnych interesów.  

,

Rząd już wspomniał, że koalicja rządząca (PiS i przydatki) głosowała przeciw, nie zapominając dodać, że PO głosowała za.
To jest czysto partyjne stanowisko.
  

Najnowsze w tym dziale

Mają wysoką siłę nabywczą, świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii, dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania, dbają o swoje zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeczą wszystkim stereotypom na ich temat.  
Prestashop i Woocommerce dominują w polskim e-commerce
PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce. W sumie, jak wynika z badań - oba te rozwiązania mają ponad 90 procent rynku! Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce przede wszystkim liczy się...
Rok po wprowadzeniu w UE ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) nadal zauważalne są rozbieżne opinie na temat jego skuteczności.
Mamy dwa lata na wdrożenie unijnej dyrektywy o prawach autorskich
W ciągu dwóch najbliższych lat państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą wdrożyć dyrektywę o ochronie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Przyjęta w połowie kwietnia regulacja wprowadza wiele zmian w zasadach publikowania treści w internecie oraz wzmacnia pozycję twórców względem globalnych koncernów, takich jak Facebook, YouTube czy Google. Ekspert kancelarii...
W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Nakłady na te cele w ciągu 3 lat mają wzrosnąć kilkukrotnie – tak...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764