logo
WIADOMOŚCI

Stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji na temat dyrektywy o prawie autorskim

  PR 13.09.2018, przeczytano 244 razy

Ministerstwo Cyfryzacji od 2016 roku współpracowało z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które jest gospodarzem inicjatywy ze strony polskiej, nad wypracowaniem polskiego stanowiska w sprawie dyrektywy o prawie autorskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stanowisko-ministerstwa-cyfryzacji-na-temat-dyrektywy-o-prawie-autorskim,37891,artykul.html

Ministerstwo Cyfryzacji od początku zależało przede wszystkim na wypracowaniu takiego brzmienia zapisów, które nie spowoduje jakiegokolwiek uszczerbku dla wolności słowa. Stanowisko Rządu odnosi się wyłącznie do kompromisowych zapisów dyrektywy zaproponowanych w lipcu przez Prezydencję Bułgarską, które uwzględniały stanowisko polskie.

Niestety, w wyniku debaty w Parlamencie Europejskim zapisy zmieniły swoje brzmienie i zostały przegłosowane w dniu 12 września br. Przyjęta treść jest sprzeczna z kompromisową propozycją Prezydencji i nie znajduje akceptacji ze strony ani Ministra, ani Ministerstwa Cyfryzacji.

Brak rozróżniania akceptacji dla kompromisowych zapisów od braku akceptacji dla przyjętych rozwiązań należy uznać za nieporozumienie lub manipulację.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A ja Wam rządzie i ministrowie zwyczajnie nie wierzę.
Usiłujecie wykorzystać politycznie różnice w głosowaniu, przekonując polskiego wyborcę, że Wasze stanowisko wynika z troski o cokolwiek, choć KAŻDY wie, że jest skutkiem myślenie w kategoriach utrzymania władzy i dokopania każdemu kto nie jest u władzy, za wszelką cenę.

avatar użytkownika
,

Obóz rządzący zdaje się wyciągać wnioski ze sprawy ACTA, która zmobilizowała nieoczekiwanie olbrzymi potencjał społeczny przeciwko tym regulacjom. PO nie zauważyło na czas tego procesu i rozegrało sprawę bardzo nieumiejętnie, ściągając na siebie gniew internautów. Tyle że sprawa ACTA2 nie ma już takiego potencjału mobilizacyjnego, więc szanse wykorzystania jej przeciwko opozycji są raczej niewielkie. Tym razem mało kto wie o co chodzi, mało kto śledzi co się w tej sprawie dzieje. Byłoby zatem z korzyścią dla wszystkich - także dla rządzących - aby stanowisko polskiego rządu wynikało z merytorycznych przesłanek, a nie partyjnych interesów.  

,

Rząd już wspomniał, że koalicja rządząca (PiS i przydatki) głosowała przeciw, nie zapominając dodać, że PO głosowała za.
To jest czysto partyjne stanowisko.
  

Najnowsze w tym dziale:

Rośnie liczba niezapłaconych faktur w polskich firmach
Dobrze już było – taki wniosek płynie z najnowszej edycji badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”, realizowanego przez Krajowy Rejestr Długów i Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych. Poziom zatorów płatniczych w gospodarce rośnie trzeci kwartał z rzędu. Już co piąta polska firma twierdzi, że zjawisko niepłacenia za wystawione...
Obok zwiększających się kosztów surowców i braku siły roboczej ostatnio także drożejący prąd przyczynia się do pogorszenia zyskowności firm. Rosnące ceny energii mogą zwiększyć zatory płatnicze, które nie zmalały pomimo dobrej koniunktury w gospodarce.
Pier(w)si w reklamie: Koledzy ze Szczecina pod pręgierzem Komisji Etyki Reklamy
10 października Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, będącej organem Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpatrzył zgłoszenie dotyczące rozpowszechnianej reklamy zewnętrznej umieszczonej na ciężarówce opatrzonej hasłem: „PIER(W)SI W REKLAMIE” prowadzonej przez agencję PB-Reklama Wizualna ze Szczcina, w zakresie ewentualnego naruszenia w reklamie norm Kodeksu Etyki...
UOKiK: Media Expert jeszcze raz zapłaci za oceny
Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd. Konsumenci nie dowiedzieli się z nich, że najpierw muszą wydać 300 zł, a rabat dostaną dopiero przy kolejnych zakupach. Osoby, które skorzystały z promocji, otrzymają od spółki dodatkowe 60 zł.
Akcje promocyjne sklepów kuszą klientów
Akcje promocyjne polegające na zbieraniu punktów lub naklejek cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Bazują one na ludzkiej skłonności do konformizmu – posiadanie oferowanych przez nie gadżetów może bowiem decydować o akceptacji grupy. Polacy lubią także czuć się wyjątkowo, a zdobycie nagrody za naklejki może im w...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone