logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji na temat dyrektywy o prawie autorskim

  PR 13.09.2018, przeczytano 378 razy

Ministerstwo Cyfryzacji od 2016 roku współpracowało z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które jest gospodarzem inicjatywy ze strony polskiej, nad wypracowaniem polskiego stanowiska w sprawie dyrektywy o prawie autorskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stanowisko-ministerstwa-cyfryzacji-na-temat-dyrektywy-o-prawie-autorskim,37891,artykul.html

Ministerstwo Cyfryzacji od początku zależało przede wszystkim na wypracowaniu takiego brzmienia zapisów, które nie spowoduje jakiegokolwiek uszczerbku dla wolności słowa. Stanowisko Rządu odnosi się wyłącznie do kompromisowych zapisów dyrektywy zaproponowanych w lipcu przez Prezydencję Bułgarską, które uwzględniały stanowisko polskie.

Niestety, w wyniku debaty w Parlamencie Europejskim zapisy zmieniły swoje brzmienie i zostały przegłosowane w dniu 12 września br. Przyjęta treść jest sprzeczna z kompromisową propozycją Prezydencji i nie znajduje akceptacji ze strony ani Ministra, ani Ministerstwa Cyfryzacji.

Brak rozróżniania akceptacji dla kompromisowych zapisów od braku akceptacji dla przyjętych rozwiązań należy uznać za nieporozumienie lub manipulację.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A ja Wam rządzie i ministrowie zwyczajnie nie wierzę.
Usiłujecie wykorzystać politycznie różnice w głosowaniu, przekonując polskiego wyborcę, że Wasze stanowisko wynika z troski o cokolwiek, choć KAŻDY wie, że jest skutkiem myślenie w kategoriach utrzymania władzy i dokopania każdemu kto nie jest u władzy, za wszelką cenę.

avatar użytkownika
,

Obóz rządzący zdaje się wyciągać wnioski ze sprawy ACTA, która zmobilizowała nieoczekiwanie olbrzymi potencjał społeczny przeciwko tym regulacjom. PO nie zauważyło na czas tego procesu i rozegrało sprawę bardzo nieumiejętnie, ściągając na siebie gniew internautów. Tyle że sprawa ACTA2 nie ma już takiego potencjału mobilizacyjnego, więc szanse wykorzystania jej przeciwko opozycji są raczej niewielkie. Tym razem mało kto wie o co chodzi, mało kto śledzi co się w tej sprawie dzieje. Byłoby zatem z korzyścią dla wszystkich - także dla rządzących - aby stanowisko polskiego rządu wynikało z merytorycznych przesłanek, a nie partyjnych interesów.  

,

Rząd już wspomniał, że koalicja rządząca (PiS i przydatki) głosowała przeciw, nie zapominając dodać, że PO głosowała za.
To jest czysto partyjne stanowisko.
  

Najnowsze w tym dziale

Poziom inflacji w Polsce wciąż najwyższy w UE
Od połowy maja polska gospodarka pnie się w górę. Lipcowy wskaźnik PMI wykonał rekordowy skok, jest też wyższy od oczekiwań. Polskie firmy, podobnie jak inne w Europie, obawiają się jesiennej fali pandemii. Rozstrzygający dla dalszych losów gospodarki może być poziom inflacji i inwestycji przedsiębiorstw. Niepokoić może relatywnie wysoka inflacja, jednak według...
Cotygodniowe zakupy mogą już nigdy nie być takie, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Najnowsze badanie konsumenckie pokazuje, że zainteresowanie Polaków zakupami online w czasie lockdownu nie było chwilową zachcianką. To doświadczenie być może na trwałe zmieniło ich nawyki zakupowe.
E-commerce w erze post-covid, czyli zwrot ku transformacji cyfrowej
W związku z pandemią koronawirusa wyraźnie zmieniły się nawyki zakupowe Polaków. Zgodnie z najnowszym raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, co 4. Internauta dokonuje zakupów w sieci częściej ze względu na obecną sytuację[1]. Z jednej strony to szansa dla e-sprzedawców, a z drugiej – konieczność przyspieszonej transformacji cyfrowej...
Przedsiębiorcy liczą, że niebawem wyjdą na prostą
Połowa polskich MŚP ocenia, że już niebawem, bo jesienią ich sytuacja będzie dobra lub bardzo dobra – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Ma im w tym pomóc m.in. rozwój biznesu w sieci. W tym czasie aż 71 proc. badanych rozważa wejście na rynek e-commerce. Aby ich w tym wesprzeć mBank przygotował kampanię społeczną Cyfrowe rewolucje, a w niej...
Pandemia koronawirusa zmieniła nasze codzienne życie w bardzo wielu aspektach, jednak wzrost znaczenia handlu internetowego kosztem kanału tradycyjnego był jednym z najbardziej zauważalnych trendów ostatnich miesięcy – informują analitycy Santander Bank Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764