logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Starachowice z nową identyfikacją wizualną

   04.08.2023, przeczytano 13503 razy

Starachowice prezentują nowy system identyfikacji wizualnej, który łączy innowacyjność z industrialnym duchem miasta, równocześnie podkreślając bliski związek z naturą. Nowa komunikacja ujednolica miejską identyfikację i będzie stosowana zarówno w działaniach wewnętrznych Urzędu Miasta, a także w materiałach promocyjnych. Projekt przygotowała agencja APLAN MEDIA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/starachowice-z-nowa-identyfikacja-wizualna,400971,artykul.html

Podstawą nowego systemu jest logo, złożone z sygnetu, logotypu i claimu „Napędzamy rozwój”, które trafnie odzwierciedla cele oraz pomysły na rozkwit gospodarki miasta. Sygnet znajduje swe uzasadnienie w herbie, czerpiąc z niego młot i kowadło. Motyw koła zębatego odwołuje się do przemysłowego ducha Starachowic. Znak zawiera  także nawiązania do landmarku miasta - wieży ciśnień.

Starachowicka identyfikacja została oparta na czterech kolorach. Barwa zielona odzwierciedla naturę, zieleń wypełniającą miasto oraz ekologiczne rozwiązania, które są w nim stosowane. Niebieski odnosi się do rozwoju, a także nawiązuje do lokalnych, ważnych dla mieszkańców i turystów, zbiorników wodnych. Energii dodaje kolor pomarańczowy budzący skojarzenia z przemysłem oraz rudą żelaza, której wydobycie uczyniło ze Starachowic ważny ośrodek produkcyjny.

Mocne i wyraźne litery użyte w logotypie są wynikiem zestawienia kapitalików oraz wersalików fontu All Round Gothic. Ponadto, System Identyfikacji Wizualnej Starachowic zakłada korzystanie z dwóch krojów pisma – Elaine Sans, który jest fontem głównym oraz dodatkowego – Open Sans.

Nowa identyfikacja wizualna Starachowic jest wynikiem badań fokusowych oraz konsultacji włodarzy miasta z mieszkańcami.

– Dzięki dyskusjom ze starachowiczanami poznaliśmy odmienne spojrzenia, wiele skojarzeń, sugestii, a także wspomnień i wyobrażeń związanych z miastem. To cenne doświadczenie pozwoliło nam stworzyć identyfikację wizualną, która komunikuje światu najważniejsze atrybuty miasta - zamiłowanie do natury, chęć dynamicznego rozwoju oraz kultywowanie przemysłowej tradycji. Nowe logo Starachowic nie jest powieleniem modnego, minimalistycznego schematu, co z pewnością wyróżnia je na tle innych, miejskich systemów. To przemyślana, spójna konstrukcja złożona z symboliczno-stylistycznych motywów, a zastosowane w znaku elementy, mają swoje uzasadnienie w herbie, industrialnym duchu miasta, jego historii czy w postrzeganiu mieszkańców. Wierzę, że nowe logo będzie cieszyło oko starachowiczan zarówno w przestrzeni miejskiej, druku, jak i internecie – podsumowuje Michał Wasilewski, CEO APLAN MEDIA.

Warto zauważyć, że poszczególne elementy znaku są ciekawym motywem, jeśli chodzi o przyszłe prezentowanie kreacji w formie animowanej, np. w intro produkcji filmowych czy w środowiskach mobilnych.

Na potrzeby nowej identyfikacji Starachowic zostały zaprojektowane zestawy ikon, które ilustrują jego ważne obszary takie jak: gospodarka, kultura, ekologia. Łączy je wspólny element, czyli trzy zaokrąglone linie, które stanowią nawiązanie do logo i są stałym elementem w patternach graficznych,  zapewniając spójność graficzną marce. Dodatkowo przygotowany system zawiera propozycje akcydensów, formatów użytkowych.

Autorką nowej identyfikacji wizualnej Starachowic jest łódzka graficzka, Milena Żyłka, z którą agencja APLAN MEDIA współpracuje od wielu lat.

Źródło: APLAN MEDIA Sp. z o.o.

www.aplanmedia.pl

Galeria: Starachowice - nowa identyfikacja wizualna

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Psychologia koloru w marketingu - znane marki i ich strategie
Kolory to nie tylko estetyka, ale i potężne narzędzie marketingowe, które wpływa na emocje i decyzje zakupowe. W drugiej części artykułu odkrywamy, jak marki takie jak Coca-Cola, Netflix czy Starbucks wykorzystują psychologię kolorów, by budować wizerunek i przyciągać klientów.
Laser i personalizacja: unikalne gadżety reklamowe
W dzisiejszym świecie marketingu, w którym konsumenci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nieustannie rośnie, standardowe rozwiązania przestają robić wrażenie. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług i produktów, ale także indywidualnego podejścia. Właśnie dlatego personalizacja stała się jednym z najważniejszych trendów w branży reklamowej. Jednym z...
Kampanie edukacyjne – jak to robią w wodociągach?
Zmiana postaw społecznych poprzez kampanie edukacyjne to duże wyzwanie, które wymaga dobrego pomysłu i przyciągnięcia uwagi lokalnej społeczności. Aby dotrzeć z przekazem do mieszkańców, trzeba im uświadomić, że problem poruszany w kampanii faktycznie ich dotyczy, a dobre nawyki poprawią jakość życia w najbliższym otoczeniu.
Historia opakowań na jajka - wielkanocne inspiracje z Antalis
Opakowania na jajka, choć często niedoceniane, to prawdziwy przykład ludzkiej kreatywności i innowacyjności. Od prostych słomianych koszyków po nowoczesne, ekologiczne wytłaczanki – ich historia pokazuje, jak design i technologia ewoluowały, by sprostać praktycznym potrzebom.
Cięcie laserowe w reklamie i poligrafii: precyzja, która robi różnicę
Współczesna poligrafia i reklama nieustannie dążą do innowacji, które umożliwiają tworzenie produktów o coraz wyższej jakości, większej estetyce i lepszym dopasowaniu do indywidualnych potrzeb klienta. W tym kontekście jedną z technologii, która w ostatnich latach zdobywa coraz większą popularność, jest cięcie laserowe. Ta nowoczesna metoda obróbki materiałów nie tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764