logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Starachowice z nową identyfikacją wizualną

   04.08.2023, przeczytano 1064 razy

Starachowice prezentują nowy system identyfikacji wizualnej, który łączy innowacyjność z industrialnym duchem miasta, równocześnie podkreślając bliski związek z naturą. Nowa komunikacja ujednolica miejską identyfikację i będzie stosowana zarówno w działaniach wewnętrznych Urzędu Miasta, a także w materiałach promocyjnych. Projekt przygotowała agencja APLAN MEDIA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/starachowice-z-nowa-identyfikacja-wizualna,400971,artykul.html

Podstawą nowego systemu jest logo, złożone z sygnetu, logotypu i claimu „Napędzamy rozwój”, które trafnie odzwierciedla cele oraz pomysły na rozkwit gospodarki miasta. Sygnet znajduje swe uzasadnienie w herbie, czerpiąc z niego młot i kowadło. Motyw koła zębatego odwołuje się do przemysłowego ducha Starachowic. Znak zawiera  także nawiązania do landmarku miasta - wieży ciśnień.

Starachowicka identyfikacja została oparta na czterech kolorach. Barwa zielona odzwierciedla naturę, zieleń wypełniającą miasto oraz ekologiczne rozwiązania, które są w nim stosowane. Niebieski odnosi się do rozwoju, a także nawiązuje do lokalnych, ważnych dla mieszkańców i turystów, zbiorników wodnych. Energii dodaje kolor pomarańczowy budzący skojarzenia z przemysłem oraz rudą żelaza, której wydobycie uczyniło ze Starachowic ważny ośrodek produkcyjny.

Mocne i wyraźne litery użyte w logotypie są wynikiem zestawienia kapitalików oraz wersalików fontu All Round Gothic. Ponadto, System Identyfikacji Wizualnej Starachowic zakłada korzystanie z dwóch krojów pisma – Elaine Sans, który jest fontem głównym oraz dodatkowego – Open Sans.

Nowa identyfikacja wizualna Starachowic jest wynikiem badań fokusowych oraz konsultacji włodarzy miasta z mieszkańcami.

– Dzięki dyskusjom ze starachowiczanami poznaliśmy odmienne spojrzenia, wiele skojarzeń, sugestii, a także wspomnień i wyobrażeń związanych z miastem. To cenne doświadczenie pozwoliło nam stworzyć identyfikację wizualną, która komunikuje światu najważniejsze atrybuty miasta - zamiłowanie do natury, chęć dynamicznego rozwoju oraz kultywowanie przemysłowej tradycji. Nowe logo Starachowic nie jest powieleniem modnego, minimalistycznego schematu, co z pewnością wyróżnia je na tle innych, miejskich systemów. To przemyślana, spójna konstrukcja złożona z symboliczno-stylistycznych motywów, a zastosowane w znaku elementy, mają swoje uzasadnienie w herbie, industrialnym duchu miasta, jego historii czy w postrzeganiu mieszkańców. Wierzę, że nowe logo będzie cieszyło oko starachowiczan zarówno w przestrzeni miejskiej, druku, jak i internecie – podsumowuje Michał Wasilewski, CEO APLAN MEDIA.

Warto zauważyć, że poszczególne elementy znaku są ciekawym motywem, jeśli chodzi o przyszłe prezentowanie kreacji w formie animowanej, np. w intro produkcji filmowych czy w środowiskach mobilnych.

Na potrzeby nowej identyfikacji Starachowic zostały zaprojektowane zestawy ikon, które ilustrują jego ważne obszary takie jak: gospodarka, kultura, ekologia. Łączy je wspólny element, czyli trzy zaokrąglone linie, które stanowią nawiązanie do logo i są stałym elementem w patternach graficznych,  zapewniając spójność graficzną marce. Dodatkowo przygotowany system zawiera propozycje akcydensów, formatów użytkowych.

Autorką nowej identyfikacji wizualnej Starachowic jest łódzka graficzka, Milena Żyłka, z którą agencja APLAN MEDIA współpracuje od wielu lat.

Źródło: APLAN MEDIA Sp. z o.o.

www.aplanmedia.pl

Galeria: Starachowice - nowa identyfikacja wizualna

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Technologia i logistyka zmieniają zwyczaje zakupowe klientów e-commerce
„Jedyną stałą w życiu jest zmiana.” Te słowa greckiego filozofa Heraklita z Efezu doskonale pasują do przeobrażeń zachodzących w zwyczajach zakupowych konsumentów w świecie e-commerce. Coraz większa oferta e-sklepów, rozwój technologii, nowatorskie formy prezentacji produktów, rozbudowane systemy bezpiecznych płatności, zaawansowane systemy...
Nowa zielona rzeczywistość: trendy na 2024
Globalny rynek potrzebuje zmian. Dotychczasowe podejście do zrównoważonego rozwoju, będące konsekwencją strategii sprzedaży czy zmian w prawie, już nie wystarcza. Konsumenci potrzebują marek, którym mogą zaufać, z których działaniami się utożsamiają i tych, które przejmują inicjatywę.
Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2024 roku?
Kolejny rok z rzędu utrzymuje się wysoki poziom obaw kryzysowych wśród managerów, dyrektorów ds. komunikacji oraz rzeczników kluczowych polskich firm i instytucji. Przygotowywany na podstawie ich opinii wskaźnik Kryzysometr, tworzony przez agencję Alert Media Communications, wyniósł w tym roku 55%, notując symboliczny spadek o 2 punkty procentowe. Na czele listy potencjalnych...
Q4/2023 - najnowsze zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google
Ostatni kwartał roku 2023 zaowocował wieloma aktualizacjami wyszukiwarki Google, w tym dwoma „core updates”, które w największym stopniu wpływają na działanie algorytmów odpowiadających za wybór treści prezentowanych w wyszukiwarce:
Kreacja prokreacji, czyli jak reklamować rozmnażanie
Kryzys demograficzny w Polsce pogłębia się z każdym rokiem. W 2022 r. liczba urodzeń spadła do poziomu 305 tysięcy (o 27 tysięcy mniej niż w roku poprzedzającym).[1] W okresie styczeń-wrzesień br. tempo spadku urodzeń po raz pierwszy jest dwucyfrowe (11%).[2]  Współczynnik dzietności w 2022 r. wyniósł 1,26 a więc znacznie poniżej zastępowalności pokoleń. Na tle Europy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764