logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Starka w nowej odsłonie wraca na salony

  PR 20.10.2016, przeczytano 717 razy
ilustracjastrzałka

Bez cienia wątpliwości można stwierdzić, iż Starka jest tą najbardziej poszukiwaną spośród wszystkich polskich wódek. Po kilku latach od upadłości szczecińskiego Polmosu, jedynego miejsca w Polsce, gdzie była produkowana, legendarny trunek powrócił. Starka trafiła na rynek w nowej odsłonie - z nowym znakiem firmowym, dedykowaną etykietą oraz w oryginalnej butelce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/starka-w-nowej-odslonie-wraca-na-salony,30294,artykul.html

Zapewne nie tylko rodowici szczecinianie, ale i wszyscy wielbiciele wyjątkowych alkoholi słyszeli o Starce. Trunek ten był znany i produkowany również w Rosji i na Litwie. Niegdyś, zgodnie z naszą szlachecką tradycją, z okazji narodzin syna, rytualnie zakopywano w ziemi beczkę z alkoholem żytnim po to, aby po wielu latach wznosić nim toasty na weselu tegoż potomka.

Ze względu na swoją złocistobrązową barwę, Starka często określana jest mianem "polskiej whisky". Jednak tak naprawdę Starka jest okowitą, czyli wódką starzoną w dębowych beczkach, w kolorze whisky, wytwarzaną ze spirytusu otrzymanego po fermentacji żyta z dodatkiem liści lipy lub jabłoni. Ten słynny trunek z dawnego Polmosu Szczecin, w nowej i nietypowej kwadratowej butelce, opatrzonej zupełnie nową etykietą, wrócił na salony i trafił w limitowanej edycji na sklepowe półki - najpierw rocznik '18, a następnie rocznik '30.

W Agencji Kreatywnej 29 Colors ze Szczecina od ponad roku trwały prace nad stworzeniem nowej identyfikacji wizualnej tej prawdziwej legendy wśród alkoholi. Owocem współpracy z zarządem Szczecińskiej Fabryki Wódek "Starka" jest m. in. całkowicie nowy design etykiety. Mając na uwadze, że jest to marka zdecydowanie ze sfery premium, postawiono na prostą i elegancką formę, w stonowanej kolorystyce. Na każdej butelce Starki '18 widnieje zatem biała etykieta w szare pasy z czarną literą S (nowym znakiem trunku), znakiem wodnym wskazującym na rocznik oraz indywidualnym numerem.

Podobnie wygląda trzydziestoletnia Starka Banquet. Tutaj również postawiono na minimalizm, wysoką estetykę i nowoczesność, aczkolwiek z nutą tradycji. Z uwagi na to, że jest to dojrzalszy, jeszcze bardziej szlachetny rocznik, zdecydowano się na kolorystykę w odcieniach beżu, inspirowaną wiekowym papierem i fotografiami. Dla podkreślenia korzeni i tradycji Starki, na tyle etykiety widnieje grafika beczki z dawnym logo trunku oraz datą jej napełnienia - to najdłużej leżakująca w piwnicach zakładu beczka, która stanowi prawdziwą perłą wśród pozostałych zbiorów.

Źródło: 29 Colors

www.29colors.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
Lech przedłuża umowę z agencją Cut The Mustard
Marka Lech przedłuża umowę i kontynuuje współpracę z agencją kreatywną Cut The Mustard. To już siódmy rok współpracy Agencji z Kompanią Piwowarską. Działania Cut The Mustard koncentrować się będą wokół niedawno wprowadzonej platformy komunikacyjnej marki. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764