72 proc. - badanych określa jako bardzo istotne ubóstwo starszych kobiet oraz kwestię wsparcia dla kobiet planujących ciążę i spodziewających się dziecka. Kolejno 69 proc. respondentek uważa, że bardzo istotnym problemem są ograniczone możliwości pracy kobiet w związku z opieką nad dziećmi. Dwie na trzy badane sądzą, że bardzo istotna jest ochrona środowiska, 64 proc. - urlopy macierzyńskie i tacierzyńskie, a 63 proc. - wsparcie matek samotnie wychowujących dzieci oraz zmiany w prawie alimentacyjnym.
W badaniu Fundacji SPS respondentki, które nie uczestniczą w wyborach, zostały poproszone o wskazanie powodu, dlaczego nie głosują. Najczęściej wskazywaną odpowiedzią była ta, że nie odpowiada im program żadnej partii - deklaruje to 29 proc. badanych. Blisko 1/4 (23 proc.) deklaruje, że brak im czasu, możliwości dojazdu etc. Z kolei 14 proc. jest niezainteresowana polityką lub nie zna programów wyborczych, a 11 proc. - rozczarowana politykami, na których głosowała w przeszłości.
Rusza kampania Wspieram Sukces Kobiet, której inicjatorem jest Fundacja SPS przy merytorycznym wsparciu Uniwersytetu SWPS. Celem kampanii jest zachęcenie kobiet do głosowania w wyborach oraz zwrócenie uwagi na sytuację Polek i wzbudzenie w nich potrzeby zaangażowania się, która może przełożyć się na frekwencję. Drugim jej zadaniem jest uświadamianie - zarówno wybierającym, jak i wybieranym - jak istotne jest włączenie kobiet do dyskusji o priorytetach rozwojowych Polski.
- Więcej informacji o kampanii: https://wspieramsukceskobiet.pl/
Źródło: Fundacja SPS, PAP Mediaroom